כיצד מעלים קמפיין בפייסבוק?

מי שמשתמש בממשק של פייסבוק בשפה האנגלית , בוודאי שם לב להטמעה של מנוע החיפוש  Bing והאפשרות לבצע חיפוש על תכנים ברשת האינטרנט גם מחוץ לתוכן הקיים בפייסבוק.

אבל כאשר זה מגיע לפרסום בשיטת Pay Per Click ) PPC) באפשרותכם למנף את פייסבוק על מנת לשווק את השירותים והמוצרים שלכם לקהל יעד מאוד ממוקד.

אז איך מתחילים ?

כאשר תיכנסו לחשבונכם תראו בעמוד הראשי של אזור הפרסום את הקמפיינים הקיימים בחשבון.
תוכלו לראות את נתונים של כול קמפיין כגון שם הקמפיין, סטאטוס, תקציב, חשיפות וכו'.
שימו לב שקיים נתון שייחודי לפייסבוק שנקרא " % הופעות חברתיות ".
בפייסבוק הפרוש של " % הופעות חברתיות " הוא אחוז החשיפות  אשר כללו חבר אחד או יותר שאהב את המודעה ,העמוד או האפליקציה (כלומר שלחץ LIKE ) .

עיצוב המודעות:

כעת עומדים באפשרותכם כמה אופציות לייצור המודעה :
•    העתקת מודעה קיימת בקמפיין .
אופציה זו מאפשרת לכם להעתיק מודעה קיימת בקמפיין ולערוך אותה .
•    בחירת כתובת היעד של המודעה
כמו במנועי החיפוש הזנת הכתובת צריכה להוביל את המשתמש לעמוד היעד שבו ניתן יהיה לקבל מידע נוסף או לרכוש את המוצר,זה כמובן תלוי במטרת הקמפיין .
•    הצעת מודעה ע"י פייסבוק
לפייסבוק יש את היכולת להציע כותרת וטקסט למודעות שלכם על סמך כתובת היעד שסיפקתם לו בשדה הקודם .
לאחר שהטקסט למודעה נוצר ע"י פייסבוק תוכלו לערוך אותו כרצונכם .
שימו לב שאם אתם מפרסמים עמוד בפייסבוק המודעה תיווצר עבורכם אוטומטית ע"י פייסבוק ותוכלו לערוך אותה.
•    יצירת מודעה באופן עצמאי
כאשר אתם יוצרים מודעה באופן עצמאי ( לא בעזרת ההצעות של פייסבוק )  תידרשו ליצור כותרת וטקסט למודעה .
בכותרת תוכלו להזין עד 25 תווים ובטקסט עד 135 תווים .(חגיגה למי שרגיל לפרסם בגוגל )
שימו לב שכל המודעות של פייסבוק דורשות תמונה .
על פי ההנחיות של פייסבוק התמונה צריכה להיות קשורה למוצר או השירות שאתם מפרסמים במודעה.
חשוב שתבחרו תמונה שתהיה ברורה גם שהיא קטנה .גודל התמונה יכול להיות עד 80*110 פיקסלים.

הגעה לקהל היעד:

•    מיקום
במערכת ניהול הקמפיין תוכלו לבחור אילו מדינות וערים יצפו במודעות שלכם .מעבר לחיסכון שבפרסום לקהל יעד לא רלוונטי , תוכלו גם להתאים את המסר במודעה לאזור .
ככול שהמסר יהיה יותר מכוון ומדויק סביר להניח שאחוז ההקלקה על המודעה יהיה גבוה יותר .
מעבר לזה, כאשר אתם בוחרים ערים , תוכלו להחליט שערים בטווח מסוים מהעיר שבחרתם יכללו גם הן בקמפיין .
•    דמוגרפיה
כמו במיקום גם כאן ,במידה ואתם יודעים את הגיל או המין של קהל היעד שלכם זה יעזור לכם למקסם את אפקטיביות הקמפיין .
אתם יכולים לבחור טווח גילים או גיל מדויק ,רק זכרו שככול שתהיו יותר מדויקים כמות החשיפות למודעות  שלכם תצטמצם .
•    דברים ותחומי עניין שאהבתי
שדה זה מאפשר לכם לצמצם את קהל היעד בהתאם לנושאים ותחומי עניין שהגולשים ציינו שמעניין אותם .
בעזרת המידע שתקבלו תוכלו לדעת יותר על קהל היעד שלכם, לדוגמה מה הם אוהבים ומה לא .השתמשו במידע על מנת להעביר מסר יותר ממוקד במודעות .
פשוט התחילו להקליד בשדה מילות מפתח ותקבלו מגוון קבוצות ותחומי עניין שמתאימים למילות המפתח.
•    התקשרויות בפייסבוק
האזור הזה לוקח את התאמת תחומיי העניין צעד נוסף קדימה .
כאן תוכלו למצוא גולשים שמתעניינים בנושאים שקשורים אליכם ,אלו שכבר נמצאים בקבוצות שקשורות אליכם ,אירועים או אפליקציות או חברים שלהם שמעורבים .
•    נתונים דמוגרפיים מתקדמים
אנחנו ממשיכים להתקדם ברמת הפילוח .
אתם יכולים לפרסם לגולשים שיש להם יום הולדת ,על פי הסטטוס החברתי שלהם ,שפה ,רמת השכלה ומקום העבודה שלהם .
בוודאי יצא לכם לשמוע על חברים שראו מודעות בפייסבוק שכוללות פרסום של טבעות נישואין ,ולאחר שנישאו הם נחשפו למודעות שפרסמו מוצרים לתינוקות .

בשלב זה כבר יש לכם הגדרה מאוד מדויקת של קהל היעד שלכם .
בחלק השמאלי של העמוד  תוכלו לראות הערכה של כמות הגולשים הקיימים בפייסבוק ועונים לקהל היעד שהגדרתם .
כמות הגולשים הרלוונטיים לכם תוכל לעזור לכם בהערכת התקציב הרצוי לקמפיין .

מסעות פרסום, תמחור ולוחות זמנים:

•    תקציב
לאחר שיצרתם את המודעה והחלטתם על קהל היעד למודעה אתם צריכים להחליט על תקציב .
התקציב מחושב לפי הגדרה יומית או תקציב כולל לכל הקמפיין .
התקציב המינימאלי להשקת קמפיין הינו דולר אחד.
•    תזמון
לאחר שהגדרתם את התקציב ,תצטרכו להגדיר למערכת את זמני הפעילות של הקמפיין .
•    עלות הקלקה
פייסבוק ייתן לכם המלצת עלות לקליק על סמך ההגדרות שבחרתם בקמפיין .
אתם צריכים להחליט על הסכום המקסימאלי שאתם מוכנים לשלם לקליק.

זהו, עכשיו נשאר לאשר את הקמפיין .
כמו כל חשבון פרסום בשיטת PAY PER CLICK חשוב שתעקבו אחרי הביצועים של הקמפיין ותבצעו בחשבון אופטימיזציה קבועה .

14 בנובמבר 2010

About seone yoav

נהנים לקרוא את המאמרים שלנו ? הצטרפו לקבוצה שלנו בגוגל ותשארו מעודכנים Google+

סגור לתגובות.

קבל עדכונים
הצטרף לקבוצה

מאמרים נוספים בקטגוריה זו: