יצירת קישורים


יצירת קישורים

הדרך הטובה ביותר לקידום אתר האינטרנט שלך  היא ע"י קישורים חיצוניים, שמפנים לאתר .
הסיבה העיקרית ליצירת הקישורים לאתר היא על מנת ליצור ערוץ תנועה נוסף לתנועה, שמגיעה ממנועי החיפוש ומהאינדקסים .
כאשר יש לאתר קישורים חיצוניים מאתרים, אשר עוסקים באותו תחום עניין או קרובים לתחום התוכן, אשר בו עוסק האתר ,הקישורים יביאו תנועה איכותית של גולשים, שמפולחים לפי תחום עניין .
רצוי לקשר כמה שיותר הפניות לאתר, אולם צריך לשים לב לא להגזים ,לא תמיד כל הפניה משיגה את המטרה. יותר חשוב מהרבה קישורים זה איכות הקישורים .
מנועי החיפוש מייחסים חשיבות רבה לקישורים הקיימים אל האתר.
האלגוריתם מחשב את מספר הקישורים הכולל ,בודק את איכות הקישור –כמות תנועה ,תוכן האתר המקשר ,מיקום הקישור ,המילה או המושג שמפנה וכו' . על פי חישוב זה נקבע מיקום האתר ביחס לאתרים אחרים, אשר מחושבים על פי אותה שיטה .נוסחה זו עוזרת לגוגל להבין את מידת החשיבות, שמייחסים לאתר האתרים, שמפנים אליו .
אם יצרת לאתרך רשת אתרים, שמקדמת אותו ,היא תוביל לאתר תנועת גולשים יציבה וקבועה, והתנועה לא תושפע מקמפיינים או שינוי במיקומי האתר בתוצאות של מנועי החיפוש,לכן המשמעות היא, שהחלפת קישורים זו דרך טובה לגרום לאתר להצליח למשוך מבקרים .

כיצד גוגל מחליט על איכות הקישורים?

אחד הפרמטרים, שעליהם מתבסס מנוע החיפוש, כאשר הוא מחליט להציב אתר במיקום מסוים  בתוצאות החיפוש הוא על פי  הנוסחה שנקראת page rank
PAGE RANK -הוא מדד לכמות הלינקים הרלוונטים, שמובילים לאתר .
ככל שה -PAGE RANK  גבוה יותר, כך יש יותר לינקים איכותיים לאתר , לדוגמה, אם אתר של קידום אתרים יפרסם לינק לאתר אחר של קידום אתרים ,הוא יקבל חשיבות גדולה יותר מאשר אתר של אופניים, אשר יפרסם לינק לאתר של קידום אתרים.

החלפת לינקים

מנועי החיפוש הבינו, שקיים מסחר שלם בנושא החלפת לינקים, והם לא רואים זאת בעין יפה .
אחת הדרכים הפסולות היא החלפה אוטומטית של לינקים.

אז איך יודעים, מתי כדאי להחליף קישור?

הקישורים האידיאליים הם אלה אשר:
• מגיעים דרך אתרים רלוונטיים -אתרים העושים שימוש במילות מפתח דומות
• מגיעים דרך אתרים חשובים -כאלה שהנם בעלי דירוג גבוה
• כוללים את מילת המפתח שלכם במסגרת טקסט הקישור
• כוללים טקסט קישור משתנה -לא טקסט קישור אחיד בכל פעם
• מגיעים מדף המקושר למספר אתרים נוספים

מנוע החיפוש פועל בשיטה ש"אם כולם אומרים ,כנראה זה נכון ", והכוונה היא, שאם אתרים מצביעים על אתר מסוים, ויש קשר בתכני האתרים ובקישורים, אז כנראה, שזה נכון .

איך משיגים קישורים?

רישום לאינדקסים
רישום לאינדקסים ולאתרים מקצועיים בתחומו של אתרכם הוא צעד חיוני ביותר להגדלת מספר הקישורים הנכנסים לאתרכם ולרלוונטיות שלו. הוסיפו את אתרכם למדריכי ה- DMOZ & Yahoo Directories (ולמדריכים נוספים חינם).
החלפת קישורים
ניתן ליצור קשר עם אתרים, שעוסקים בתחום אתרכם ולבקש לבצע החלפה הדדית של קישורים.
זו דרך טובה מאוד לקידום האתר ,אך תדרוש מכם זמן רב ביצירת הקשרים ומעקב, וזאת כדי לוודא, שהקישורים לאתרכם לא יורדו לאחר זמן מה .
פורומים
דרך נוספת היא פשוט להשתתף בפורומים ,ושוב עדיף מעולם התוכן שלכם. כאשר אתם נרשמים לפורום, וודאו, כי אתם מכניסים את הקישור לכתובת אתרכם גם בדף פרופיל המשתמש שלכם.
כתיבת מאמרים
סביר להניח, שיש לכם ידע מקצועי בתחום בו אתם עוסקים. כתיבת מאמרים מקצועיים ופרסומם היא דרך טובה לקבל הפניות לאתרכם מבעלי אתרים אחרים, בנוסף אתם נהנים מביסוס מעמדכם כאוטוריטה מקצועית בתחום עבודתכם .
קניית קישורים
לעיתים, אין ברירה, ועל מנת לקדם בצורה יותר משמעותית את אתרכם, עליכם לקנות קישור איכותי, שיוביל לאתר שלכם .
בדקו, מהיכן מגיעים קישוריהם של המתחרים?
זו דרך מצויינת להבין, כיצד אתם יכולים לקדם את אתרכם

מה הוא המאזן הנכון בין הקישורים?

טווח כתובות ( IP )
אם כל הקישורים המובילים לאתרכם מגיעים מאותה סביבת ip (כולם על אותו שרת ), רצוי, שתשיגו קישורים גם מטווחי IP אחרים על מנת לאזן את המשוואה.

קישורים הדדיים- חד צדדיים
אם רוב הקישורים לאתרכם הם קישורים, שהחלפת עם בעלי אתרים, רצוי מאוד להוסיף קישורים חד צדדים על מנת לאזן את המשוואה.

circle01

קידום אורגני

circle02

קידום ממומן

circle03

שיווק ברשתות חברתיות

circle04

ניהול מוניטין

circle05

ניתוח סטטיסטי

circle06

פרסום בפייסבוק