איך לשפר את תוצאות האתר שלך בחיפוש הסלולרי


תוצאות חיפוש במובייל

 אופטימיזצית החיפוש הסלולרי

נוכח כמות התוכן הזמין למשתמש בסלולארי, החיבור עם המשתמש לא כולל רק את אופטימיזצית האתר הסלולרי,  אלא גם אופטימיזציה לנכסים דיגיטאליים כמו אתר HTML,  הזנות מקומיות והזנות מוצרים, שעלולות להופיע בתוצאות החיפוש באינטרנט הסלולרי. עם השטף הקבוע של טכנולוגיה חדשנית לתוך השוק המתחזק הזה, הדרכים, שבהן יכול משתמש לגשת לתוכן בטלפון הנייד, לא מוגבלות רק לאינטרנט הסלולרי. לכן, על אסטרטגיית אופטימיזציה מקיפה לראות מעבר לאינטרנט הסלולארי כדי לגשת למחפש בטלפון הסלולארי בכלליות.

עמודי תוצאות החיפוש הסלולארים

על מנת שנוכל להבין בצורה טובה יותר, כיצד מנועי חיפוש סלולריים ממפתחים ומדרגים דפים באינטרנט, ניסינו למצוא את המאפיינים של עמודי התוצאות הסלולאריים, אשר עלולים להשפיע במידה משמעותית על צורת האופטימיזציה.

1. תוצאות שונות למכשירים שונים

 בחלק מהמקרים, מנועי החיפוש יחזירו תוצאות חיפוש שונות למשתמשים. במכשירים סלולאריים מהדור השני, המחפשים תוכן על תשתית WML, יתקבלו תוצאות שונות ממכשירים מהדור השלישי בעלי יכולת לצפות בתוכן ה-XHTML המתקדם יותר. מנוע החיפוש ב-WML של Google נותן למשתמשים אפשרות לחפש תוצאות אינטרנט, חדשות, תמונות, ואינטרנט סלולרי בנפרד, בעוד שהגרסה העדכנית יותר משלבת את כל התוצאות לעמוד אחד.

משמעות שוני זה עבור מקדם אתרים היא, שמשתמש שמנסה לחפש באותו מנוע חיפוש כמו משתמש אחר במכשיר ישן יותר יכול לקבל דף תוצאות שונה מהדף שיקבל משתמש עם מילות חיפוש זהות באותו מקום גיאוגרפי. ככל שמספר הגורמים גדל, האופטימיזציה הולכת ונעשית יותר מורכבת.

2. תגמול עבור תוכן כפול

הטלפון הסלולארי הוא בעל מאפיין חיפוש, שבו התוכן רשום, כך שכל התוצאות הזהות נמצאות האחת לצד השנייה בתוצאות החיפוש. דבר זה נותן לבעלי אתר אופטימאלי לטלפון הסלולארי אפשרות לשלוט בדף התוצאות עם אותו תוכן בפורמטים שונים.

 לבעל אתר אופטימאלי עם ארבעה אתרים שפותחו עבור XHTML, imode, WML והאינטרנט ישנו יתרון על מתחרים עם אתר רק לפורמט אחד, משום שכל ארבעת האתרים האלה יכולים להופיע ביחד עבור אותה מילת החיפוש, והלכה למעשה לדחוק אתרים מתחרים, שעונים לאותו חיפוש.

3. פחות תוצאות לכל עמוד
ישנן פחות תוצאות בכל דף במנועי החיפוש הסלולאריים, ככל הנראה כדי למנוע את הצורך בגלילת הדף בשביל נוחות השימוש. מנוע החיפוש ב-XHTML של Google מכיל חמש תוצאות חיפוש לכל דף, לעומת עשר תוצאות לדף האינטרנט המקביל אליו. למקדם אתרים, זה גורם לתוצאות בדף הראשון להיות אפילו יותר תחרותיות, משום שישנם פחות מקומות בדף הראשון לזכות בהם, ולא סביר שמשתמשים בטלפון הסלולארי, יגיעו בכלל לדף התוצאות השני במכשיר הסלולרי.

 4. מיקום המכשיר הסלולארי

בהתחשב בטבע המקומי של החיפוש הסלולרי, לא מפתיע שכמו בחיפוש באינטרנט, התוצאות משתנות בהתאם למילות חיפוש בעלות רמזים למקומות גיאוגרפיים שונים. מונחים ספציפיים למקומות מסוימים גורמים לעסקים מקומיים להופיע קודם, ואחריהם תוצאות האינטרנט וכו'. למרות זאת, שלא כמו בחיפוש באינטרנט, כפתור ה"חיפוש במקום קרוב" מופיע תמיד בחיפוש סלולארי. עבור מקדם האתרים, זה אומר שכל מערכת חיפוש סלולארית צריכה להתחשב בחיפוש מקומי גם כן.

 5. חשיבות האוניברסאליות

אותם החוקים של חיפוש אוניברסאלי תקפים לחיפוש הנייד, אבל במידה גדולה יותר. חיפוש אנשים ב- Google הסלולרי ,לעתים קרובות, מפורשים כבקשות לתמונות או חדשות, ותוצאות אינטרנט לפעמים נשמטות לגמרי. בחיפוש Yahoo! oneSearch עבור מילת החיפוש "מוסיקה", דפי אינטרנט סלולאריים נרשמו בתוצאה השישית, אחרי פרסומות, עסקים מקומיים, תמונות ותוצאות של אתרי האינטרנט. אם עושים אופטימיזציה לתוכן של האינטרנט הסלולרי בלבד, עלולים לפספס הזדמנויות רבות לכניסות לאתר הסלולארי.

היות ודפי התוצאות בחיפוש הסלולרי שונים מדפי התוצאות בחיפוש באינטרנט, אסטרטגיות האופטימיזציה עבור החיפוש הסלולרי הולכות להיות שונות גם כן. חברות, המשתמשות בכל אחת מארבע האסטרטגיות הבאות לאופטימיזצית חיפוש בטלפון הסלולארי, תקבלנה את החלק הארי בכניסות לאתר מהחיפוש הסלולארי.