אסטרטגיות לקידום אתרים סלולריים


אופטימיזציית אתר מובייל

1. אסטרטגיית האופטימיזציה עבור החיפוש הסלולארי: הפצת תוכן סלולרי

אסטרטגיות לקידום אתרים סלולריים, שמתמקדות רק בפיתוח ובאופטימיזציה באינטרנט הסלולרי, מפספסות את רוב הכניסות המזדמנות מהחיפוש הסלולארי. דף התוצאות של Yahoo! oneSearch על מילת החיפוש "מוסיקה": התוצאה הראשונה תהיה פרסומת בתשלום, ואחריה רשימות עסקים מקומיים, אחריהם קטגוריות עסקיות וחיפוש תמונות, ולבסוף תוצאות באינטרנט לפני התוצאה באינטרנט הסלולרי, שמופיעה במקום השישי בדף. אם מקדם אתרים מעוניין לנצל את כל הכניסות לאתר ,המזדמנות מהסלולארי, עליו להפסיק לחשוב על אופטימיזציה עבור החיפוש הסלולארי כאופטימיזצית התוכן הזמין רק למכשירים סלולאריים, ולהתחיל לחשוב עליו בצורה חלקית- כהפצת תוכן ליישומי האינטרנט עם ערוצים סלולאריים, כמו Google Reader, YouTube, Wikipedia ו-Yahoo! Shopping Mobile. אם אתה מקדם אתרים, אשר עושה אופטימיזציה להזנות, תמונות, סרטונים וכו' ומפיץ את התוכן לכל הערוצים הרלוונטיים, אתה כבר יעיל ברבע הדרך .

2. אסטרטגיית לקידום אתרים סלולריים: הפצת תוכן מקומי

האסטרטגיה הבאה דומה לקודמת, אך חשיבות ערוץ המיקום באסטרטגיה זו היא מאוד חשובה בחיפוש הסלולארי. לפי מספר מחקרים עדכניים, תוכן הקשור למפות, הכוונות ואטרקציות מקומיות הוא בראש מעייניו של המחפש בטלפון הסלולארי. אם יש לך עסק מקומי שאינו רשום ב-Google Local, Yahoo! Local, Ask City, Live Search Maps, ואתרי סקירה,שמופיעים בתוצאות מנועי חיפוש כמו Yelp ו-Viewpoints, אתה לא יעיל ב-100% לחיפוש הסלולארי.

כדי לעזור לך להתייעל לתנאים האלה, מנועי החיפוש מקלים על המחפשים יותר מתמיד ומאפשרים להם ליצור אתך קשר דרך הזנות מקומיות, יצירת יישומי מפות, שמזרזים את חיפוש התוכן המקומית והוספת יכולת ה"לחץ כדי להתקשר" ברישומים המקומיים, שמחברת את העסקים המקומיים לצרכנים בצורה ישירה יותר מאשר בחיפוש באינטרנט. לבסוף, לפחות שניים ממנועי החיפוש הגדולים ביותר מפתחים יישומי חיפוש קולי (לדוגמה: 1-800-GOOG-411 ורכישת TellMe של Microsoft) כדי לחבר את התוכן המקומי למשתמשים בטלפון הסלולארי, שאין להם סבלנות לאינטרנט המקומי.

3. אסטרטגיית לקידום אתרים סלולריים: פיתוח ואופטימיזציה באינטרנט הסלולרי

האסטרטגיה הבאה היא זו, שנחשבת בצורה המסורתית לאופטימיזציה עבור החיפוש הסלולרי: פיתוח ואופטימיזצית אתר באינטרנט הסלולרי.

א. כן, אתה צריך אתר באינטרנט הסלולרי:
ישנן מספר ספקולציות בבלוגים ובתעשייה, לאחרונה, בקשר לשאלה האם פריצות דרך טכנולוגיות כמו ה-iPhone יגרמו לאינטרנט הסלולרי להיעשות מיושן בעוד כמה שנים? לפי הטענה, מאז שה-iPhone ודפדפני אינטרנט רגיל במכשיר הסלולארי כמו Opera Mobile מאפשרים למשתמש לגשת לאינטרנט הרגיל במכשירים סלולאריים, הצורך בגרסה סלולרית של האינטרנט ייעלם עם הזמן. אם מישהו מנסה להשתמש בטענה זו כדי לשכנע אתכם, שהמשאבים, שצריכים כדי לפתח אתר באינטרנט הסלולרי יהיו מבוזבזים, ניתן להשתמש בכל אחד מטיעוני הנגד האלה כדי להעמיד אותם על טעותם:

השימוש ב-iPhone לא מתרחב מספיק מהר כדי לבטל את השימוש במעל 200 סוגי הטלפונים הסלולאריים ומחשבי כף היד האחרים ולהצדיק את האופטימיזציה רק עבור מכשיר אחד.
מנועי חיפוש תמיד דואגים לספק חווית משתמש טובה למשתמש במכשיר הפשוט, כך שאפילו אם שיעור השימוש ב-iPhone יעלו לרמה של JavaScript ו-Adobe Flash באינטרנט, כמקדמי אתרים אנו עדיין נרוויח מייצור אתרים למשתמשים עם הדפדפנים הכי פשוטים.
מהיבט השימוש- חוויית המשתמש היא שונה בטלפון נייד מאשר במחשב אישי. משתמשים בטלפון הסלולארי מחפשים בצורה שונה מאשר שהיו מחפשים במחשב האישי. אתרים סלולריים מאפשרים לנו לשלוט בחוויה הזאת ולייעל אותה עבור הטלפון הסלולארי.
אפילו ל-iPhone יש מוגבלות ביחס להצגת תוכן באינטרנט, בהשוואה לדפדפני אינטרנט, היות וכיום הוא לא תומך ב-Flash. עיצוב אתר נגיש למשתמשים בטלפון הסלולרי או עיצוב אתר ספציפית למכשירים סלולאריים יפתור את הבעיה הזו.
כיום, מנועי החיפוש של Google ו-Yahoo! מתגמלים עבור קיום תוכן מותאם לסלולרי,לדוגמה: היכולת של בעלי אתרי אינטרנט לקבל מספר תוצאות בדף תוצאות החיפוש. בהתחשב בנטייה של מנועי החיפוש לתגמל אתרים, שפונים למשתמש בתוכנה הפשוטה, האפשרות , שהגורם הזה יעלם בזמן הקרוב, לא סבירה.
במונחי ניהול המוניטין- אם לחברה שלכם אין אתר אינטרנט סלולרי, שמופיע בתוצאות החיפוש של Yahoo! Mobile,האם תרצה, שיחפשו אותך ויגיעו למתחרים שלך ?הקמת אתרים באינטרנט הסלולרי, שמותאמים למספר רב של מכשירים, היה דוחק את התוצאה השלילית הזאת לעמוד השני.
עד שכל הטענות הללו ייעלמו, פיתוח ואופטימיזציה אתר לאינטרנט הסלולרי בהחלט מצדיק את המאמץ והמשאבים, שנדרשים מהחברה.

ב. פיתוח אתר האינטרנט הסלולרי כנגד אופטימיזצית אתר האינטרנט הסלולרי:
בשנים האחרונות, אופטימיזציה ופיתוח היו מילים נרדפות בהקשר לאינטרנט הסלולרי. המחסור באתרי אינטרנט סלולרים איכותיים אופטימאליים לחיפוש אחראי בעיקר לתופעה הזו, אך ככל שרשת האינטרנט הסלולרי מצטופפת יותר ויותר, לא סביר, שהמצב הזה ימשך. החדשות הטובות למקדם האתרים היא, שכיום קיומו של אתר נגיש באינטרנט עם מילות מפתח רלוונטיות הוא, כנראה, מספיק כדי לשים אתכם בדף הראשון לרוב החיפושים הסלולאריים, אפילו מהסוג התחרותי ביותר.

ג. פיתוח האתר הסלולארי שלכם: שתי גישות
לפני אופטימיזצית האתר הסלולרי, עליכם ליצור אותו. מכיוון שכבר קיימת כמות לא מבוטלת של מידע בנוגע לפיתוח אתרים באינטרנט הסלולרי, להלן סקירה כללית של שתי שיטות פיתוח אתר סלולארי.

פיתוח "עשה-זאת-בעצמך" לעסקים קטנים – למרות שהדבר לא מומלץ לחברות גדולות עם צוות פיתוח באינטרנט ומשאבים לבניית אתר מאפס, בעלי עסקים קטנים עם משאבים מוגבלים יכולים להפוך את האתר שלהם בעזרת תוכנות הקיימות באינטרנט . כך ניתן להפוך את התוכן שלכם לנגיש עבור משתמשים בטלפון הסלולארי. מנקודת המבט של אופטימיזציה, תהיה לכם פחות שליטה על הקוד והתוכן עם השיטה הזאת, ומומלץ לבחור בשיטה השנייה אם יש לכם את המשאבים.
בניית אתר באינטרנט הסלולארי מאפס – אפשרות נוספת לחברות בעלות תקציב, היא עיצוב אתר אינטרנט מתחילתו ועד סופו כאתר לאינטרנט הסלולרי. היתרון בשיטה זו הוא האפשרות לשלוט בחוויית המשתמש ולהוריד מהאתר המקורי את כל התוכן, שאינו רלוונטי באינטרנט הסלולרי.