אסטרטגיות קידום אתרים


אסטרטגיות קידום האתרים הטובות ביותר לרמות תחרות שונות

מילות המפתח בהן תרצו להשיג דירוג גבוה במנועי החיפוש קובעות את הדרך בה תפעלו. מילות מפתח סביבן התחרות נמוכה מצריכות דרכי פעולה שונות ממילות מפתח מבוקשות במיוחד.

השפעת אסטרטגיות הקידום השונות על מיקום האתר בתוצאות החיפוש

אם אתם מתמקדים במילות מפתח ארוכות ופחות תחרותיות, אז החשיבות שיש לאופטימיזציה של עמודי האתר הינה גבוהה מאד. לדוגמה, אם יש לכם חנות נעליים, ואתם מבקשים דירוג גבוה למילת החיפוש " מכירה נעלי פומה שחורות רמת גן", מספיק להתאים את אחד מעמודי האתר למילת החיפוש מכיוון שהתחרות על מילת המפתח נמוכה. אין צורך בהרבה קישורים נכנסים בכדי להתמקם גבוה בתוצאות החיפוש למילת חיפוש זו. ככל שמילת החיפוש מתאפיינת בתחרות גבוהה יותר, כך גדלה השפעתם של הקישורים הנכנסים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

חשיבות אסטרטגיית הקידום אינה בהכרח תואמת את מיקום האתר

נבהיר את הנאמר בפסקה הקודמת- אופטימיזציה של אתר האינטרנט בהחלט חשובה להשגת מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש עבור מילים תחרותיות. למעשה זהו הבסיס והיסוד של קידום אתרים באינטרנט ושל השגת תוצאות חיפוש. אופטימיזציה של עמוד באתר עבור מילת מפתח מציינת למנועי החיפוש כי העמוד רלבנטי למילת החיפוש. אם יותר מעמוד אחד הותאמו למילת החיפוש (מה שסביר ביותר לקרות), העמוד עם הקישורים הנכנסים האיכותיים ביותר ישיג את המיקום הטוב יותר.

לדוגמה, על פי google, לאתר של חברת התקשורת סי-אן-אן יש כ- 50,000 קישורים נכנסים. ועדיין לא תראו את אתר סי-אן-אן בתוצאות החיפוש כאשר תקלידו " מכירה נעלי פומה שחורות רמת גן". למה? כי האתר לא הותאם למילת המפתח הזו.

לכן, אם אתם שואפים להשיג מיקום גבוה למילת מפתח, תהיו חייבים להתאים אחד מעמודי האתר למילת מפתח זו. אז תתחילו לעבוד על קישורים חיצוניים המפנים לעמוד זה אשר עבר אופטימיזציה למילת המפתח, במטרה לעבור אתרים אחרים שהותאמו לאותה מילת מפתח.

איזו אסטרטגיה טובה לאתר?

1. אסטרטגיית אופטימיזציה לעמוד הטוב ביותר

עשו אופטימיזציה לעמודים שונים עבור מילות מפתח שונות. התחילו עם מילות מפתח ארוכות סביבן התחרות נמוכה, והמשיכו עם המילים התחרותיות יותר. לדוגמה, שוב אותה חנות נעליים שאתם בעלים שלה- התחילו עם "למכירה פומה רמת גן", "למכירה מגפי חצי רמת גן", "למכירה נעלי ספורט רמת גן" וכיו"ב. כאשר תשיגו מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש עבור רוב מילות החיפוש הרחבות, משמע שגוגל כבר הבין שהאתר שלכם רלבנטי בכללותו לנושא "נעליים". בשלב זה כבר יהיה קל הרבה יותר להשיג מיקומים גבוהים ע"י קידום באינטרנט עבור מילים תחרותיות יותר כגון "חנויות נעליים" או אפילו "נעליים".

2. אסטרטגיית בניית הקישור הטוב ביותר

אינכם צריכים בהכרח יותר קישורים נכנסים משיש למתחריכם. אתם צריכים קישורים איכותיים יותר. נסו לקבל קישורים מתוך טקסטים רלבנטיים, מתוך מילות מפתח המקשרות לעמודים שהותאמו למילות מפתח הללו. אל תתמקדו בכמות. התמקדו באיכות. מאות קישורים מתוך חוות קישורים לא יעזרו לכם (וייתכן כי אף יזיקו) כמו שיעזרו לכם קישורים בודדים מתוך אתרים רלבנטיים וסמכותיים.

אם עמודי האתר שלכם עברו אופטימיזציה נכונה, וקיבלו קישורים נכנסים איכותיים, זה רק עניין של זמן עד שתעקפו אתרים שביצעו רק אחד מהם.