בנייה מתקדמת של קישורים: איך להימנע מ-7 טעויות נפוצות


קישורים נכנסים לאתר

בנייה מתקדמת של קישורים: איך להימנע מ-7 טעויות נפוצות

אי הצלחה בהשגת קישורי חליפין

כמה ממומחי SEO אומרים כי חלף זמנם של קישורי חליפין, ושהם עלולים אף להזיק לאתר. האמת אינה בהכרח כזו. מה שחשוב זה שהקישורים שאתם מקבלים תמורת אלו שתתנו יגיעו מאתרים איכותיים. אלה יכולים להיות גם אתרים כלל לא מוכרים, רק חשוב לוודא שאלה לא אתרי ספאם / פורנו / שטמה / "תרופות". אם יש ברשותכם אתר או אפילו בלוג, הקישורים ההדדיים יכולים להימצא בדף ההפניות. לא לשכוח לקבל ולתת את הקישורים הכלולים ב"עסקה".

ויתור על השגת קישורים בעלי דירוג נמוך

מאיזו סיבה עלומה, מנהלי אתרים רבים לא רוצים שאתרים בעלי דירוג (Page Rank) נמוך יקשרו אליהם. בכל הקשור לארכיטקטורת קישורים- זו התאבדות!  ביום מן הימים האתרים הללו ייכנסו לרשימת האתרים המדורגים גבוה ברשת. למען האמת, אי אפשר לשלוט מאילו אתרים מגיעים קישורים לאתר, אף על פי שגם אתרים לא מוכרים בעלי דירוג נמוך יכולים להיות מקצועיים ולהוות נקודת התייחסות רצינית. יותר מכך, זה נראה טבעי שמרבית האתרים שיובילו לאתר שלכם יהיו אתרים לא מוכרים ולא מיוחצנים ממצב בו כל הקישורים לאתר מגיעים מאתרים בעלי דירוג גבוה המקודמים בכבדות.

הימנעות מהוצאת קישורים

האתר צריך להיות מוצג באופן טבעי למנועי החיפוש, בפרט לגוגל. אתרים מקצועיים מקשרים לאתרים מקצועיים אחרים, וגוגל מצפה לראות זאת. לעתים, כל מה שאתר התקוע במורד תוצאות החיפוש צריך זה קישור לאתר מקצועי ורציני אחר. לכן, חשוב לקשר לאתרים רציניים.

הזנחה בבדיקת אתרי השותפים לקישורי חליפין

מרגע שהחלפתם קישורים עם מישהו, חשוב שתבנו לעצמכם נוהל של בדיקה כי הקישור הנכנס מאתר השותף אכן קיים. אתרים יורדים, חשבונות נסגרים, דומיינים- פג תוקפם והם נרכשים על ידי מישהו אחר, מנהלי אתרים מתחלפים או מחליפים תכנים באתר, ויש כאלה שסתם יורידו את הקישורים אליכם אחרי שוידאו שהקישורים אליהם מאתרכם קיימים. מדי פעם גם שמים קוד nofollow לאחר עסקת החליפין (קוד שמורה לרובוטים של מנועי החיפוש לא להמשיך לעקוב אחר קישור מסוים). אלה הן בדיוק הסיבות למה כדאי לוודא כי הקישורים הנכנסים קיימים.

אי שימוש בטקסט לצורך קישור

אם מישהו מעניק לכם את ההזדמנות להשתמש בטקסט המקשר לאתרכם, נצלו אותה! טקסט המקשר לאתרכם הוא ככל הנראה השני בחשיבותו במשתני הדירוג שמחוץ לאתר, ושמשפיעים על קידום אתרכם במנועי החיפוש. כאמור, משתנה זה הינו שני רק לרלבנטיות והמקצועיות של העמוד שמוציא ממנו קישור אליכם. אם אתם מתקשים במציאת שיתוף פעולה עם אתרים סמכותיים אחרים, צרו בעצמכם את הפלטפורמה הסמכותית שתפנה אליכם: הקימו בלוג, או העלו מאמר משלכם לאינטרנט, והוציאו קישורים משם.

כשלון בבניית קישורים

בפורומים ניתן למצוא הרבה אשר שואלים איך לבנות את מערך הקישורים באתר. רבים אינם יודעים ולכן אפילו אינם מנסים לייצר מערך מעין זה. נו באמת… כולנו שונאים לבנות מערך קישורים אבל זה בטח לא הנדסת טילים. ניתן להשיג דירוג גבוה עם מילות מפתח נישתיות, בסביבה בה התחרות נמוכה, בעזרת יוזמות לקידום האתר- בתוך האתר. אולם בסביבה תחרותית ועתירת תקציבים אתם תהיו חייבים להשיג לעצמכם קישורים נכנסים!