האם אתם עושים שגיאות נפוצות בזמן ניהול קמפיין האדוורדס שלכם?


שגיאות נפוצות בקמפיין אדוורדס

4 שגיאות נפוצות בניהול קמפיין אדוורדס

כולנו עושים שגיאות. בחיים האמיתיים, אפשר לזהות את השגיאות וללמוד מהן להבא, באינטרנט לא תמיד כך הדבר. כשאתם עושים טעויות באינטרנט, בזמן ניהול קמפיין האדוורדס שלכם לדוגמא, אתם בדר"כ אפילו לא מבינים שעשיתם טעות, ולכן אתם לא יכולים להימנע מלבצע את אותה הטעות בעתיד.

להלן 4 שגיאות נפוצות בניהול קמפיין אדוורדס, שכדאי להיות מודעים אליהן, אם אתם רוצים להוריד משמעותית וכמה שיותר מהר את עלות הקמפיין שלכם:

1. קביעת ביד התחלתי נמוך מידי

למרבה הצער, אתם לא יכולים להיות יותר מידי קמצנים בשלבים הראשונים של הקמפיין שלכם. כולם רוצים לשלם מחיר כמה שיותר נמוך לקליק, וגם אתם בטח תשמחו לנהל קמפיין עם ביד של 0. 1 שקל למילה, וזה ניתן להשגה, אבל לא ע"י קביעת ביד כזה ביום הראשון לקמפיין.

התחילו עם ביד גבוה

ע"י תשלום גבוה בהתחלה, תוכלו לצפות להופיע במיקומים גבוהים בקרב מפרסמים אחרים- בתקווה- במקום הראשון. מה שיעזור לכם להשיג אחוז הקלקה (CTR) טוב.

למה זה ככה? מה הסיבה שעומדת מאחורי הקבלה האוטומטית של CTR גבוה רק בגלל שהמודעה שלכם מופיעה במיקום גבוה? התשובה די פשוטה: זה בגלל שמודעה שממוקמת במיקום גבוה יותר מהשאר היא בולטת יותר לעין, מה שמביא להרבה הקלקות עליה.
אם יש לכם מודעה ממש טובה אשר מקבלת CTR של 3% כאשר ממוקמת במקום 3, דעו כי אותה מודעה בדיוק יכולה לקבל CTR של 8% אם היא תהיה ממוקמת במקום הראשון.

CTR טוב מתורגם לציון איכות טוב, שהוא חשוב עבור עלות הקמפיין.
אם כן, מה הצעד הבא? ברגע שיש לכם CTR וציון איכות טובים אתם יכולים להתחיל להוריד את הבידים של המילים שלכם (כל פעם להוריד ב- 0.1-0.2 שקל, כדי שזה ייקח קצת זמן) עד שתגיעו לתקציב הביד בו אתם חושקים.

מהו המדד ל-CTR טוב? אם ה-CTR שלכם הוא 2%, אז הוא בסדר, אם הוא 3% אז הוא מצוין, אם הוא מעל 5%, אז זו הצלחה גדולה מאוד.

2. יותר מידי מילות מפתח בקבוצת מודעות אחת

מאחר וגוגל מאפשר להזין מאות מילות מפתח בקבוצת מודעות אחת, זה אוטומטית נשמע כרעיון טוב. למעשה- לא כל כך. הדבר מסתכם בציון איכות נמוך עבור רוב המילים. זאת מאחר ואתם לא יכולים לכתוב מודעה שתתאים לכל אחת מהמילים השייכות לקבוצה.

צרו קבוצות אשר מכילות כמות מצומצמת של מילים

מדוע כדאי לעשות? כאמור, הדבר נוגע לדרך בה גוגל מחשב את ציון האיכות, כאשר יש לכם המון מילות מפתח בקבוצה אחת, אתם לא יכולים ליצור מודעה תואמת עבור כל אחת ואחת מהמילים. ולכן ציון האיכות של רוב המילים יהיה נמוך ממה שיכל להיות אם הייתה להם מודעה תואמת. ציון איכות נמוך גורם לקליקים יקרים.

הדרך הקלה ביותר לפתור את הבעיה הזו היא לפתוח הרבה קבוצות מודעות, אשר כל אחת מהן מכילה מספר לא רב של מילים. ע"י כך תוכלו ליצור מודעה תואמת עבור כל אחת ואחת ממילות המפתח שלכם, דבר שיביא לקבלת ציון איכות טוב.

3. שימוש בסוג התאמה "נרחבת" (broad)

הרבה אנשים המנהלים קמפיינים באדוורדס לא מודעים בכלל לאפשרות של בחירת סוג התאמה למילה, וזאת בעיקר מאחר וגוגל לא מסב את תשומת ליבנו לעניין.

מה ההוא סוג התאמה למילה?
סוג התאמה הוא הדרך שבה יחבר גוגל את מילת המפתח שבחרת לביטויים המחופשים ע"י אנשים אחרים בגוגל.
ישנם 3 סוגי התאמה למילה באדוורדס: נרחבת (broad), מדויקת (exact), לביטוי (phrase). ברירת המחדל היא כמובן- נרחבת.

התאמה "נרחבת"- כשמה כן היא: רחבה.
נסביר ע"י דוגמה: נניח שמילת המפתח שלכם היא "מזון לכלבים", וזה מה שאתם מנסים למכור. אם תשתמשו בהתאמה נרחבת המודעה שלכם תופיע גם כשמישהו יחפש מונח כגון "תחליף למזון לכלבים". זה ברור שאותו גולש לא מעוניין לקנות מזון לכלבים ולכן לא יקליק על המודעה שלכם וכתוצאה מכך יוריד את אחוז ההקלקה (CTR) שלכם. בסופו של דבר ציון האיכות שלכם ירד, וציון איכות נמוך= קליקים יקרים.

השתמשו בהתאמה מדויקת

התאמה "מדויקת" כשמה כן היא- מדויקת. התאמה זו אומרת שהמודעה שלכם תוצג רק עבור גולש שהקליד את הביטוי שלכם באופן מדויק. בחזרה לדוגמא שלנו: המודעה שלכם תוצג רק כאשר מישהו יקליד את מילת המפתח "מזון לכלבים"- בסדר הזה בדיוק ובלי תוספות של מילים לפני או אחרי. המודעה שלכם לא תוצג עבור מישהו שהקליד בשורת החיפוש "מזון לכלבים בחינם", למרות שהוא השתמש במילת המפתח שלכם כחלק מהביטוי המחופש שלו.

שימוש בהתאמה "מדויקת" אומנם ייצר לכם פחות חשיפות וכתוצאה מכך פחות קליקים אבל הוא מאפשר לכם שליטה מלאה בקמפיין שלכם ומסייע לכם בקבלת ציון איכות גבוה יותר.
איך טכנית קובעים את סוג ההתאמה למילה? זה מאוד פשוט. כל מה שעליכם לעשות כאשר אתם מכניסים מילה חדשה לקמפיין זה לסמן אותה לפי הפירוט הבא:

סוג התאמה: נרחבת (broad)
סימון מילת מפתח: מזון לכלבים (ללא סימון)
או: +מזון +לכלבים

סוג התאמה: מדוייקת (exact)
סימון מילת מפתח: [מזון לכלבים]

סוג התאמה: לביטוי (phrase)
סימון מילת מפתח: "מזון לכלבים"

4. חוסר התאמה בין המודעות למילות המפתח

בקמפיין אדוורדס צריכה להיות התאמה בין הרבה דברים. בין מילות המפתח – לביטויים שאנשים מחפשים בגוגל, בין המודעות למילות המפתח. בין עמודי הנחיתה למודעות ועוד.
התאמה בין המודעות שלכם למילות המפתח שלכם היא המפתח ליעילות הקמפיין שלכם.

גוגל קורא את המודעות שלכם ובודק האם הן מתאימות למילות המפתח. אם הן לא מתאימות גוגל יחשוב שלמודעות שלכם יש איכות נמוכה- ואתם לא מעוניינים בכך.

השתמשו במילת המפתח שלכם בתוך המודעה

ע"י שימוש במילת המפתח בתוך המודעה המיועדת תשפרו את המודעות שלכם: גוגל יראה את מילת המפתח שלכם בתוך המודעה- יבין שיש התאמה בין מילת המפתח למודעה ויהיה מרוצה, הצרכנים שלכם, שימצאו במודעה שלכם בדיוק את אותו המושג הספציפי שחיפשו בגוגל, יהיו מרוצים גם כן.

בונוס נוסף- עבור אותו גולש שחיפש מושג מסוים ומצא את המודעה שלכם- בדף התוצאות המושג יראה מודגש- מה שיהפוך את המודעה שלכם לעוד יותר בולטת לעין עבורו.

לסיכום

ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס זו עבודה לא פשוטה. בהתחלה אדוורדס נראה כדבר קל יחסית לשימוש, אבל ככל שתחפרו עמוק יותר תגלו שלא קל לייצר תוצאות טובות. חשוב לנסות הכל ולנתח את התוצאות של כל דבר שאתם מנסים – כך תוכלו לשפר פלאים את הקמפיין שלכם.