הדברים שמעוררים תגובת קהל באינטרנט


הדברים שמעוררים תגובת קהל באינטרנט

זה תמיד רעיון טוב להישאר קרוב לבסיס. כאשר עסקים מתרחקים יותר מדי מהעקרונות הבסיסיים, צצות בעיות, אבל להישאר קרוב לבסיס לא בהכרח אומר שתשעממו את האנשים עד לרמה של איבוד-הכרה. אם המבקרים באתר שלכם מתחילים לנקר, איבדתם אותם עוד לפני שהתחלתם.

 קידום אתרים באינטרנט מבוסס על יישום העקרונות הבסיסיים, ושם פרזנטציית השיווק האינטרנטי שלכם צריכה להתחיל.

1. תגובת קהל באינטרנט דורשת תקשורת

 לאינטרנט יש הרבה דברים במשותף עם הטלוויזיה, אבל ישנם כמה הבדלים בסיסיים. חשוב שיזמי אינטרנט יבינו את השונה והדומה בין שני סוגי המדיה האלה, וילמדו מהם.

הטלוויזיה והאינטרנט הם שניהם סביבות תקשורת, אבל טלוויזיה, כמו מגזינים ועיתונים, היא בעיקר פלטפורמה לפרסום. כמובן שקיימים הרבה אתרים באינטרנט שעובדים לפי אותו מודל כלכלי פרסומי, אבל אצל אתרים עסקיים ממוצעים ברשת, התלות בפרסום מבחוץ לא רק מדללת את עוצמת המותג שלהם, אבל גם יוצרת תצוגה מבלבלת ומבולגנת באתר שלהם.

העובדה שאתר מציג מידע באינטרנט לא אומרת שהוא מתקשר עם קהל היעד שלכם בצורה כלשהי בכלל. הדרך שבה אתם מעבירים את המסר שלכם חשובה באותה רמה כמו המסר עצמו. המדיה הזאת הופכת למסר עצמו, ואפילו במצבים שבהם היא לא, היא בהחלט מעצבת את המסר.

2. תגובת קהל באינטרנט דורשת תוכן

הדעה הרווחת היא שהתוכן של המסר הוא העיקר. אבל אנחנו מאמינים שהתקשורת היא העיקר, משום שבלי תקשורת, התוכן שלכם חסר-משמעות. אבל הנה הדילמה האמיתית: המידע שלהם הוא, כעיקרון, פרסום. ככלות הכל, אתם בעולם העסקים. ועסקים הם למכור משהו – מוצר, שירות, רעיון, או את הידע שלכם בתחום כלשהו. אז המטרה האמיתית של האתר שלכם היא לגרום להודעת הפרסום שלכם להיות דבר הראוי שיקשיבו לו, וכדי לעשות זאת, אתם צריכים להפוך אותה לתוכן: מאמרים , אינסרטים, חומר עיוני- כל ערוץ אשר יכול להעביר את המסר הלכה למעשה.

כדי להפוך פרסום לתוכן, תאלצו לקבל את העובדה שמכירות דורשות זמן. עליכם להיות סבלניים. אי אפשר לזרז מכירה, צריך קודם לבנות אמון אצל הלקוח. הפסיקו למהר את הסגירה, וחשבו על המכירה כעל סוג של חיזור. לא הייתם מבקשים מבן או בת הזוג שלכם להתחתן אחרי פגישה אחת, אז למה שתוכלו לצפות לסגור עסקה עם לקוח פוטנציאלי בביקור הראשון שלהם?

3. תגובת קהל באינטרנט דורשת חיזור

אף אחד לא יתחייב מבחינה כספית, באופן משמעותי, בלי להגיע לרמה כלשהי של אמון במי שאתם ומה שאתם עושים, וזה דורש קשר. חיזור, או משא ומתן, אם אתם מעדיפים.

כאן חבוי הדמיון בין אתרי אינטרנט וטלוויזיה: ההצלחה של תכנית טלוויזיה מבוססת על הרגלה. אם אנשים צופים בטלוויזיה בכל שבוע באותו ערב, באותה השעה, כדי שיוכלו לראות את התכנית האהובה עליהם, תוכלו להעביר את הודעת השיווק שלכם בעזרת הפרסומות שמשלמות על התוכן. באותה צורה, אם תוכלו לגרום לאתר שלכם להיות מספיק מעניין בעזרת הצגת תוכן משכנע, תוכלו לגרום למבקרים לחזור לאתר שלכם שוב ושוב, בכל פעם עם קצת יותר בטחון וכבוד אליכם ואל המוצר או השירות שאתם מוכרים.

ההבדל הוא שאנשים מתייחסים אל הפרסומות בטלוויזיה בתור המחיר שעליהם לשלם על תכניות הטלוויזיה שהם צופים בהם, אבל אי אפשר להגיד את אותו הדבר בקשר לרשת. ברשת, אנשים רוצים מידע חופשי וחינמי, בלי להיות מוטרדים מפרסומות, אז האתגר לבעלי אתרים הוא להפוך את הודעת השיווק שלהם לתכנות משכנע שיוצר הרגלה, והרגלה היא פשוט צורה נוספת של משא ומתן, או חיזור אחרי לקוחות פוטנציאליים.

 4. תגובת קהל באינטרנט דורשת עקביות

אנשים משתמשים במילה "אסטרטגיה" כל הזמן, בלי שום קשר למשמעות המדויקת שלה. במונחי שיווק, אסטרטגיה היא רעיון גדול, מושג קבוע שאפשר לבנות את העסק שלכם סביבו.

חברות מצליחות משנות לעתים מאוד נדירות את האסטרטגיה שלהן. אין להתבלבל בין האסטרטגיה לטקטיקה, שהיא השיטות השונות שמשתמש בהן עסק כדי ליישם את האסטרטגיה שלו ולהגיע למטרות העסקיות שלו.

על העסק שלכם להיות מספיק גמיש כדי להסתגל לסביבה העסקית המשתנה שלכם, בעזרת עדכון מתמיד של טקטיקות, אבל האסטרטגיה שלכם צריכה להיות קבועה, עקרון מנחה לפעולות היישום שלכם. כדי להישאר באותו מסלול צריך בטחון באסטרטגיה עם תשומת לב לתמונה הגדולה.

אתרים שהם רק עלונים או קטלוגים של מוצרים שכל אחד יכול לקנות בקניון המקומי או בחנות, היא טקטיקה שלא מאוד רלוונטית עבור הצרכן האינטרנטי. אפשר להגיד אותו דבר על אתרי השיווק הישיר הברור מדי, שמבוססים על שיטות הדומות לשיטות ההרשמה לעיתונים. הרשת החדשה, המבוססת על מולטימדיה, דורשת טקטיקת הצגה חדשה כדי ליישם אסטרטגיית שיווק בצורה מוצלחת.

5. תגובת קהל באינטרנט דורשת ציפיות

שיווק מוצלח הוא לא רק שכנוע אנשים שיש לכם את מה שהם צריכים, אלא גם יצירת סדרת ציפיות שתוכלו להגשים אצלם.

אם מצפים ממוצר להיות קל לשימוש, רק כי זה מה שמצוין בתקשורת השיווק שלכם, אז כדאי לכם מאוד שהמוצר יהיה קל לשימוש. הצגות שיווק יעילות לא רק גורמות לפעולה אצל הצרכן, אלא יוצרות סדרת ציפיות שמתממשות לאחר מכן.

שאלו את עצמכם: למה אנשים לא בוטחים בפוליטיקאים, במוכרי מכוניות, ובאנשי טלמרקטינג? כולנו יודעים את התשובה: רבים מהם יגידו, ויבטיחו, פחות או יותר הכל כדי שתצביעו להם או תזמינו מהם, והתוצאה היא בדרך כלל מצביע או צרכן ממורמר וציני. אל תגרמו להם לפתח ציפיות שווא!

6. תגובת קהל באינטרנט דורשת אמון

כשאתם מממשים את הציפיות של הלקוחות שלכם, אתם מתחילים לבנות אמון, ואמון הוא אחד הדברים הכי קשים לבנות באתר אינטרנט שחסר בו קשר אנושי אל הקהל.

ישנם הרבה מאוד אתרים שלא מתאמצים בכלל להפוך את התצוגה באתר שלהם, (ובכך את העסק שלהם,) לאנושיים יותר. כשלקוחות מגיעים לעמוד יצירת קשר, וכל מה שיש שם הוא טופס למלא, בלי שם איש-קשר או כתובת טלפון, הדבר אומר להם "אין לנו באמת זמן לדבר אתכם". התחבאות מאחורי מיילים אומרת לאנשים לא לבטוח בכם, ואם הם לא יבטחו בכם, הם לא ינהלו עסקים איתכם.

עסקים הם תקשורת עם אנשים אחרים, בין אם הם צרכנים, קניינים, או ספקים. אם באתר שלכם אין שום אלמנט אנושי, כמו מארח-אתר בוידאו, הודעה קולית, או אפילו שם ומספר טלפון, איך תוכלו לצפות להתחבר לאנשים ולבנות בטחון אצלם, ואמון בכוונה שלכם לספק את הצרכים שלהם?

7. תגובת קהל באינטרנט דורשת אישיות

אם אתם בונים אמון עם קהל האינטרנט שלכם, אתם גם בונים את המותג שלכם, ומגדירים את האישיות העסקית שלכם. כאן, יש לנו שוב סוג של דיכוטומיה, היות ואישיות היא מאפיין אנושי, אז איך אפשר ליצור אישיות, ולהחדיר מאפיינים אנושיים ביצור דומם, כמו עסק?

האישיות העסקית שלכם לא מופקת מלוגו, אריזה, או המראה של האתר שלכם. האישיות העסקית שלכם היא הסכום הכולל של חוויות הקהל שלכם עם החברה שלכם. בעולם שרובו הוא מחוץ למחשב, האישיות העסקית שלכם היא תוצאה של התמודדות עם אנשים, מוכרנים, פקידי קבלה, ואנשי טלמרקטינג. בקיצור, אישיות נוצרת מהאינטראקציה עם אנשים אמיתיים שמייצגים את העסק שלכם.

תוכן מתוחכם וכתוב היטב באתר שלכם יכול לעזור ליצור אישיות, כל עוד הוא כתוב בקול אנושי מובהק, אבל אנחנו יודעים ש-70% מטקסט באתר לעולם לא נקרא. אנשים מדלגים ישר לכותרות ולרשימות.

8. תגובת קהל באינטרנט דורשת מוטיבציה

לבסוף, האתר שלכם צריך להעביר תוכן שמרגש ומניע אנשים לנהל עסקים איתכם. היכולת להניע אנשים לא קשורה למוצר שאתם מוכרים, היא קשורה לדרך שבה אתם מציגים אותו.

נואמים שמעוררים מוטיבציה, בין אם בעסקים, בבידור, בקואצ'ינג, או בזירות ספורט, כולם מעבירים מסר דומה, אבל אלו שבאמת גורמים לאנשים לפעול, הם הנואמים שיודעים איך להציג את הרעיון שלהם בצורה הכי משכנעת ומרגשת. אם אתם רוצים להניע את הקהל שלכם להגיב, אדם אמיתי צריך להעביר את הפרזנטציה שלכם, אדם מקצועי עם קסם, כריזמה, ואופי מיוחד.