טיפול בעמודי הנחיתה


חשיבות עמודי הנחיתה

בשנים האחרונות נוצרו סוכנויות ויועצים, שמתמחים בעיצוב ובניית אתרים ובחינת עמודי נחיתה. מערכות ניהול תוכן אינטרנטי פותחו כדי להקל על יצירת ובחינת עמודי הנחיתה, ודובר עמוד נחיתה נוכח בכל כנס תעשייתי. הצמיחה הזאת גברה בשנת 2007, כש-Google הכריזו, שהרלוונטיות של עמוד הנחיתה תשפיע על דירוגי מודעות Pay-Per-Click.

מה זה בכלל "עמוד נחיתה" ולמה הוא חשוב?

עמוד נחיתה הוא העמוד בו אנשים "נוחתים", כשהם לוחצים על באנר הפרסומת שלכם, תוצאת מנוע חיפוש או קישור אימייל או כשהם מבקרים ב-URL מיוחד, שהם שמעו עליו בטלוויזיה, ברדיו או בכלי תקשורת אחר.

לרוע המזל, לרוב מנהלי האתרים אין מספיק זמן או תקציב למחקר עמודי נחיתה מקיף ולהשקעה בבניית דף נחיתה. הם משיקים קמפיין חדש, והם צריכים עמוד נחיתה עכשיו! לעתים קרובות, עמוד הנחיתה הוא האלמנט הכי פחות נחשב בקמפיין. משווקים, שמתעסקים במודעות יצירתיות ודואגים לבקשן ממחלקת העיצוב, לא דואגים, לצערנו, לטפל באותה מידה בעמודי הנחיתה, ע"י בניית דף נחיתה טוב.

יש כאלו החושבים, שאם הקמפיין החיצוני שלהם מספיק טוב, הוא יגרום לאנשים להסכים להצעה בלי קשר לעמוד הנחיתה הגרוע שלהם. במילים אחרות, הרבה מנהלי אתרים חושבים, שהקמפיין החיצוני שלהם עושה את כל העבודה, ועמוד נחיתה פשוט צובר את כל המכירות, שנוצרו בקמפיין החיצוני.
ההפך הגמור הוא הנכון.
הדבר היחיד, שהקמפיין החיצוני שלכם עשה הוא לגרום ללקוחות ללחוץ או להקליד כתובת בדפדפן שלהם.זו החלטה ממש לא חשובה ומיקרוסקופית יחסית למה שעמוד הנחיתה מבקש מהם לעשות.
המודעות שלכם שכנעו את הגולשים ללחוץ. זאת החלטת "למה-לא", שמתבצעת בשנייה.
עמוד הנחיתה שלכם צריך לשכנע אותם להישאר לפחות דקה או שתיים ואולי אפילו לעשות כמה דברים יחסית לא נחמדים:
•לקרוא הרבה (90% מהאוכלוסיה לא אוהבים לקרוא)
•להקליד את השם והכתובת שלהם
•לתת מספר טלפון, כדי שמחלקת טלמרקטינג יציקו להם
•לתת אימייל ולקחת סיכון שיקבלו ספאם
•לשלם על משהו

מה הפלא, שהפעילות בעמוד נחיתה ממוצע היא עם ספרה אחת – אפילו להצעות חינם! איך תגרמו למבקרים בעמודים האלה לעשות את כל הפעילויות הלא נעימות האלה?

עמודי נחיתה של חיפוש אורגני

אם קידמתם את האתר שלכם בצורה הנכונה, כל דף הוא עכשיו עמוד נחיתה. בדקו את הסטטיסטיקות שלכם. איזה אחוז מהכניסות שלכם מהרשימות האורגניות (הטבעיות) במנועי חיפוש מגיעות לדף הבית שלכם? רוב הסיכויים שהרוב המוחץ הגיע לעמוד פנימי.

לפני שנתעמק, כיצד להפוך את הדפים המשניים שלכם לדפי נחיתה טובים יותר להמשך פעילות, עלינו לציין שזה לא אומר שדף הבית שלכם כבר לא חשוב. שני סוגי פעילויות חיפוש עדיין מגיעות לדף הבית שלכם, והן צריכות לרצות את כולם:

סוג ראשון: האמהות שלנו (וכנראה גם שלכם)
כשהן רוצות להיכנס לאתר, האמהות שלנו מקלידות את הכתובת למנוע חיפוש במקום לשורת הכתובות. (אנחנו חושדים שהן לא יודעות להשתמש בדפדפן בכלל.) לפי נתוני מנועי חיפוש, מיליוני חיפושים כל שבוע נערכים כך. הלקוח היה יכול ללכת בצורה ישירה, אולם במקום הוא לחץ על הרישום האורגני הראשון, שהוא ראה. במקרה הטוב, זה דף הבית שלכם.

כדי לעזור לקהל הזה (שכבר יודע מי אתם, הם חיפשו אתכם אחרי הכל), דף הבית הכי טוב הוא דף בית, שמשמש מפת אתר, כשכל הקישורים הכי שימושיים או כלי התגובה נמצאים בצורה נוחה מעל כל השאר. מהסיבה הזאת, עיצוב דף הבית שלכם בצורה, שייתן כמות ענקית של ראש או אמצע המסך לפרסומות (דבר שבערך 80% מכל אתרי עסק-לעסק מחברות יותר גדולות עושים), לא עובד טוב. המשתמשים האלה רוצים למצוא את מה, שהם מחפשים, ולא להתפעל מהפרסומת החדשות שלכם.

סוג שני: מבקרים בעמוד נחיתה, שרוצים לברר עוד מידע עליכם
הסיבות לכך יכולות להיות :
•    גולשים חדשים באתרכם ושרוצים לקבל עליכם מידע נוסף
•    גולשים שנכנסו לאתרכם דרך חיפוש אשר מחפשים באתר מידע נוסף
•    עמוד הנחיתה לא עונה על השאלות של גולשים אלו לגמרי
•    עמוד הנחיתה לא משרה מספיק אמון
מכל סיבה, במקום להתעמק בדף הנחיתה, המבקרים לחצו על הלוגו שלכם (או כל דרך ניווט אחרת) כדי להגיע לדף הבית על מנת לבדוק, מי אתם באמת.

כדי לרצות קהל זה, דף הבית שלכם צריך להכיל תוכן ברור ואמין בקשר ל"מי אנחנו/מה אנחנו עושים" במקום נראה לעין. המידע העובדתי הבסיסי הזה יותר חשוב מהקמפיין החדש שלכם או תמונה יפה. הוא צריך להיות תמציתי, פשוט ובלי ראשי תיבות. הוא צריך לכלול מידע כמו המיקום שלכם, סוגי הלקוחות שאתם משרתים ותחומי ההתמחות שלכם.

בנוסף, נסו להוסיף מילים או קישורים לתפריט הניווט הראשי שלכם, שתואמים את מילות החיפוש, שמכניסות את רוב המבקרים לאתרכם. כנראה, מעט מאוד מילות מפתח אחראיות לגוש המבקרים הגדול שלכם מהחיפושים האורגניים. כשהם יגיעו לדף הבית שלכם, תנו להם דרך קישורים להגיע לסיבה שהם באו לאתרכם מלכתחילה(יש אנשים שלא משתמשים בכפתור "הקודם").

איך תדעו אם עיצוב דף הבית שלכם נכון? זה קל. השתמשו בניתוחים סטטיסטים כדי לנתח את הדרך של המשתמשים לשני סוגי המבקרים האלה. דף הבית שלכם הוא הדף, שבו הם יוצאים? אם כן, יש לכם בעיה.

שלוש דרכים להפוך דפי נחיתה לאפקטיביים:

1. פזרו הרבה הצעות

ניתן להוסיף רשימה לחיצה של אפשרויות תגובה בטור הכי ימני או השמאלי בכל דף של האתר המיועד למנוע חיפוש . לא משנה מאיפה אנשים נכנסו לאתר, מגוון הצעות עומד מול הפנים שלהם ממש כמו באתר שאתם קוראים כרגע.

2. הוסיפו קישורים לעוד הרבה דפים רלוונטיים באתר שלכם

יש סיכוי טוב שהמבקרים האלה הם ב"מצב חיפוש מידע". ככל שתספקו להם יותר מידע רלוונטי, כך יש יותר סיכוי, שיישארו באתרכם, עד שהם יסכימו להצעה או יזכרו את כתובתכם מספיק טוב כדי להיכנס שוב.

3. ערכו מבחנים

מצחיק לחשוב על זה, אך, כנראה, על כל מבחן של עמוד נחיתה אורגני נערכים 1,000 מבחנים של עמודי נחיתה מקישורים ממומנים. כמובן, מנהלי אתרים מרגישים, שאם הם צריכים לשלם לכל כניסה דרך הקישור, הם לפחות ישיגו את המירב מההשקעה שלהם. למרות זאת, הנתונים מראים, שכניסות אורגניות יכולות לשכנע באותה מידה ואף יותר מכניסות מ-PPC להרבה אתרים.

לקריאה נוספת: 6 טיפים לבניית עמוד נחיתה אפקטיבי – הדרך שלכם להגדלת מכירות