כיצד לבנות נוכחות מרשימה ברשתות חברתיות


שיווק אפקטיבי בפייסבוק

כשמתחילים עם Facebook

אתרי רשתות מקצועיות וחברתיות כמו LinkedIn, MySpace, Facebook ו-Squidoo הם אמצעים יעילים למציאת קוראים חדשים, אבל קל לראות את המסר שלכם נעלם אם לא תבחרו את האסטרטגיה הנכונה. עסקים רבים מסתפקים בפרופילים דלילים באתרים שונים, ולעולם לא מגלים את כלי השיווק האחרים שחלק מהרשתות האלה מציעות – וחלקם בחינם.

כדי להימנע מגישה מפוזרת, בחרו רשת חברתית אחת, או שתיים, שמתאימות לעסק שלכם והשקיעו זמן כדי למקסם את הנוכחות שלכם בהן. בואו נראה איך הדבר יראה, אם תבחרו ב-Facebook.

הכינו את המידע  שלכם לפני שאתם מתחילים

המנעו מהמלכודת של "אחזור למלא את המידע אחר-כך". דאגו שכל המידע הנדרש נמצא בידיכם, מוכן לפעולת העתק-הדבק מהירה על המקום. הכינו גליון עבודה שמכיל:

1. מילות מפתח:

הכינו רשימה של ביטויי המפתח הכי טובים שלכם, והוסיפו אותם לכל שאר הפריטים בגיליון שלכם. ביטוי מפתח הוא מונח של אחת עד שלוש מילים, שאדם ישתמש בו אם הוא מחפש את העסק שלכם במנוע חיפוש.

2. מידע כללי:

השם שלכם

שם העסק שלכם

כתובות אי-מייל

קישורים לאתר

הכינויים שלכם בתוכנות הודעות

3. מידע ביוגרפי ותיאורי

ביוגרפיה קצרה (50 מילים)

ביוגרפיה ארוכה יותר (100 מילים)

תיאור קצר של החברה שלכם (50 מילים)

תיאור ארוך יותר של החברה שלכם (100 מילים)

הצהרת כוונות עסקיות

4. רשימת מוצרים

ביססנו את הפריטים האלה בגיליון לפי פרופיל או דף בסיסי ב-Facebook. אם תבחרו אתר רשת חברתית אחר, עברו על כמה פרופילים מלאים ובססו את הפריטים בגיליון על פיהם.

צרו חשבון והשלימו ביסודיות את הפרופיל שלכם

אם עדיין אין לכם חשבון ב-Facebook, פתחו חשבון. מלאו לגמרי את הפרופיל שלכם בעזרת הגיליון. בתווית "relationships", בחרו ב-"networking". בפרופילים עסקיים, אפשר לוותר על תוויות המידע האישי ורמת החינוך, אבל אין סיבה שלא תמלאו אותם. אם יש לכם חשבון קיים, שדרגו את הפרופיל שלכם בעזרת מונחי מפתח.
מכיוון שאי אפשר לעבור על כל כלי השיווק בכתבה אחת, בואו ונתמקד באחד חשוב: העמודים (Pages) ב-Facebook. הכלי הזה משתמש ביישומים שונים ומגוונים של Facebook ואתם יכולים להפיץ אותו לכול החברים שלכם ב facebook .

העמודים ב-Facebook נוצרו ספציפית כדי לשווק עסקים ומוצרים. הם מציעים דרך לעסק להציג את עצמו לקהילת Facebook בדרך אמיתית ואותנטית. משתמשי Facebook יכולים לחפש בעמודים באותה דרך שהם מחפשים אנשים בקהילת הרשת.

צרו את הדף שלכם בעזרת "Page Manager" בתפריט השמאלי של הפרופיל שלכם, או דרך הקישור הזה: http://www.facebook.com/business/  ואז בחירה ב-Facebook Pages. בחרו את הקטגוריה שהכי מתאימה לעסק שלכם.

 השתמשו במילות מפתח בשם העמוד שלכם!

נראה ששם העמוד הוא הטקסט היחיד בעמוד של Facebook שהחיפוש מתייחס אליו. זכרו את זה, והשתמשו בלפחות שני מונחי מפתח בשם העמוד שלכם.

מלאו את העמוד שלכם בכל המידע הטוב ביותר שלכם. יכול להיות שיהיו לכם רק שניות ספורות לתפוס את תשומת הלב של הקוראים, אז קדמו את המונחים הכי טובים שלכם.

ברגע שהעמוד שלכם מוכן, הוסיפו אפליקציות כדי לעזור לייצג את החברה שלכם בדרכה המיוחדת. כדי למצוא אפליקציות לעמוד שלכם, לחצו על "Applications" בפינה השמאלית-עליונה של העמוד, או חפשו כאן: http://www.facebook.com/apps.

אפליקציות הן קלות להתקנה, ובדרך כלל מאוד קלות לסידור. השתמשו בחוק הכללי הזה בבחירת אפליקציות: אם אתם לא מבינים איך לתפעל אותה אחרי שני ניסיונות, בחרו אפליקציה אחרת. לעתים קרובות, יש יותר מאפליקציה אחת שמשיגה את אותה משימה.

אפליקציות נבחרות:

My Flickr: מציגה תמונות מחשבון ה-Flickr שלכם. התמונות האלה יכולות להיות לוגו החברה, תמונות של מוצרים, צילומים מאירועים וכו'.

Upcoming: הוסיפו את כל האירועים שלכם ל-upcoming.org, ותוכלו להציג אותם בקלות בעמוד ה-Facebook שלכם עם האפליקציה של Upcoming ב-Facebook.

YouTube Box: נותנת למבקרים את האפשרות לנגן קליפים מ-YouTube, ישר בעמוד שלכם ב-Facebook.

Simply RSS: אפליקציה זו מרשה לכם להציג עד שמונה פידים של RSS בעמוד שלכם ב-Facebook ומאפשרת לכם להציג את הפידים מהאתר הראשי וחדרי החדשות של העסק שלכם.

יישום האפליקציות האלה יוצר עמוד אינטראקטיבי שנותן למבקרים בנוסף מבט אישי אל תוך העסק שלכם. כדי לראות את כל האפליקציות האלה בעמוד אחד, בקרו ב-Dalton Publishing.

הערה: אם תשתמשו באפליקציה מסוימת בקביעות, שקלו לתרום ליוצר של האפליקציה – הם לא מקבלים כסף על פיתוח האפליקציות.

קידום הנוכחות שלכם ברשת החברתית

עכשיו כשהשקעתם זמן ביצירת נוכחות מרשימה ב-Facebook (או ברשתות האחרות בהן בחרתם), השקיעו קצת יותר וחקרו את קידום הנוכחות שלכם הן בתוך הרשת והן מחוצה לה.

כמובן, הזמינו את כל האנשים בפנקס הכתובות בדוא"ל שלכם להצטרף לרשת שלכם ולבקר בעמוד החדש שלכם!

אל תפנו את הגב להשקעה שלכם

זכרו: הרשת החברתית היא מקום הפכפך. עליכם לשמור על תוכן דינמי ומעניין כדי לעודד אנשים לחזור לעמוד שלכם, או להמליץ עליו לחברים שלהם. עשו זאת, ותראו תוצאות יותר טובות מאשר אלו שפשוט בנו את הפרופיל הבא שלהם באתר אחר. ברגע שיש לכם נוכחות טובה ובריאה בקהילה אחת, השתמשו בניסיון שלכם כדי לעבור לנוכחות המרשימה הבאה.