מבנה קמפיין Adwards


חשבון adwords: מבנה ושיטות

בסקירה להלן נציג מבנה של חשבון PPC: ברמה הגבוה נמצאים הקמפיינים, המחולקים ברמה מתחת לקבוצות מודעות. לכל קבוצה מערך ייחודי של מילות מפתח, ומספר מודעות אשר משויכות למילות המפתח.

 tarshim1
אם אתם תוהים איך אפשר לשפר את חשבון ה- AdWords שלכם, דבר ראשון בידקו את מבנה החשבון מתוך כוונה למצוא תחומים בעלי מכנה משותף אותם ניתן יחדיו. להלן דוגמה למבנה נכון של חשבון. ניתן לראות קמפיין לכל מוצר, ובכל קמפיין קבוצות מודעות מחולקות לנושאים צרים יותר, נושאים אשר שייכים במהותם לקמפיין בו הם נמצאים. כל קבוצה מכילה מילות מפתח רלבנטיות, ומודעות שנכתבו מתוך מחשבה למקד את הגולש למוצר על פי מילת החיפוש שלו:

tarshim2
הטוב ביותר הוא להתבונן בחשבונכם מלמטה למעלה. שאלו עצמכם:

1. האם מילות המפתח מחולקות נכון? תבדקו היטב אם יש מילים בעלות מכנה משותף, אשר יכולות לשבת תחת אותה קבוצה. רצוי לעבוד עם אקסל. זהו כלי נוח ביותר לניוד מילים בין קבוצות. זכרו- מילים שאינן משוייכות לקבוצה הנכונה, סביר כי "יזכו" לדירוג איכות, quality score, נמוך יותר (ומכאן לעלות הקלקה גבוהה יותר).

כאשר אתם מקבצים מילות מפתח לקבוצות, מומלץ לא לקבץ יחדיו יותר מ- 10 מילות מפתח לקבוצה לרשת החיפוש של גוגל, ולא יותר מ- 5 מילות מפתח לקבוצה ברשת התוכן של גוגל.

2. האם המודעות רלבנטיות למילות החיפוש שבקבוצה? מודעות טובות הולכות יחדיו עם מילות המפתח בקבוצה. בהתייחס לדוגמה למעלה, אם שמתם באותה קבוצה את המילים:  עוגיות לחמי מקמח מלא, חנויות לעוגיות ו- שוקולד צ'יפס, תתקשו לייצר מודעה אשר תקיף את שלוש מילות מפתח הללו. זה עלול לפגוע ביעילות הקמפיין ולהקפיץ את עלויותיו.

לאחר שוידאתם כי מילות המפתח מסווגות כהלכה, תוכלו לבדוק את המודעות, ולוודא כי הן נותנות את המענה הטוב ביותר לשאילתת החיפוש שלו. נסו לחשוב, היכן הקונה נמצא בתהליך הקניה כאשר הוא נחשף למודעה. להבנת החוזקות והחולשות של הקמפיין שלכם, תוכלו להתבונן על מודעות מתחרים. ראו הצעות מכר מתחרות. תנו מענה מכירתי בהתאם.

3. האם כל אחד מהקמפיינים מכיל רק קבוצות מודעות הרלבנטיות לנושא הקמפיין? בדיוק כמו ההתאמה בין נושא הקבוצה ובין מילות המפתח והמודעות, כך נדרשת גם התאמה בין הקבוצות לקמפיין. כלל אצבע יעיל הוא לכלול בשם הקבוצה מילת מפתח מתוכה, לצד מילת מפתח שהיא שם הקמפיין ( לדוגמה "עוגיות קמח מלא").

ישנן סיבות רבות למבנה נכון של חשבון אדוורדס. החשובה שבהן היא כי מבנה נכון יביא את הקמפיין לקהל היעד הרלבנטי ביותר, ויציג עבורו את המסר העונה למילת החיפוש. כמו כן, קל לנהל כך את החשבון, מאחר וזה יותר פשוט לזהות את התחומים המצריכים טיפול, במקום לנטרל מתוך כל רשימת המילים והמודעות את המילים והמודעות החלשות יותר. ולבסוף, google יתגמל אתכם על ידי הענקת דירוג איכות גבוה יותר בכל רמות הקמפיין (מה שיביא להפחתת עלויות ולחיסכון בהוצאות הפירסום שלכם).

כמה דברים שיש להדגיש כאשר משפרים מבנה של חשבון, בייחוד כזה שכבר נצברו בו נתונים היסטוריים:
· שימרו על דירוג איכות גבוה – נניח שאתם רוצים להעביר מילת מפתח מקבוצת מודעות אחת לשנייה. אם למילת המפתח יש כבר דירוג איכות גבוה, תצטרכו להעביר יחד איתה גם את המודעה הטובה ביותר.
· תנו שמות תיאוריים לקבוצות המודעות – אין פגיעה באיכות הקמפיין עם שינוי שמות קבוצות. לכן, תוכלו לשנות שמות של קבוצות בעלות שם פחות תיאורי לשמות שיתארו טוב יותר את מהות הקבוצה. הנתונים ההיסטוריים הנזקפים לזכותכם יישמרו.
· אל תשימו בבת אחת בpause מודעות הישנות – אם מילות המפתח שלכם מקובצות היטב על פי נושאים ועדיין אתם מקבלים דירוג איכות נמוך, נסו לכתוב מודעות חדשות ומחודדות יותר לנושא. תנו למודעות החדשות לצבור נתונים בטרם אתם מעבירים מודעות ישנות ל- pause. זה יעניק למודעות שלכם אפשרות לגבש נתונים של אחוז הקלקות ( CTR).

נחזור ונומר כי רלבנטיות היא מילת המפתח באירגון קמפיין PPC. ככל שהמודעה תתאים יותר למילות המפתח שבקבוצה, כך אחוז ההקלקות יהיה גבוה יותר. זה משליך על גורמים רבים נוספים: הגדלת התנועה הנכנסת מהקמפיין, הכנסות, דירוג איכות, והמובן מאליו- לכם, כמפרסמים, יהיה נוח הרבה יותר להריץ קמפיין כאשר הוא מסודר ולא מגובב ומבולבל.