אתה והרובוט של Google – מדריך ליחסי עבודה


אתה והרובוט של Google – מדריך ליחסי עבודה

כמעט כולם בטוחים שחיפוש בגוגל מתחיל כאשר לוחצים על מקש ENTER אחרי שהזנו מילה בתיבת החיפוש, אולם זה לא כך. מנוע החיפוש אינו מתחיל את החיפוש כאשר אתם מבקשים זאת ממנו.
מנוע החיפוש נעזר במעין רובוט הגולש וסורק את כל האינטרנט. רובוט זה הינו למעשה תוכנה הבוחנת ומעבדת את כל עמודי האינטרנט בהם היא נתקלת, ומאחסנת את כל המידע הנצבר בבסיסי הנתונים של Google. כשאתם מריצים חיפוש, מה שקורה בעצם זה שאתם מריצים חיפוש על בסיס הנתונים אשר נצברו מבעוד מועד על ידי הרובוט.

1. להזין את הרובוט: אופטימיזציה לא רק לעמוד אחד

לא מספיק לעשות אופטימיזציה רק לדף הבית. יש לעשות אופטימיזציה לכל דף ודף באתר. אופטימיזציה לדפים שונים באתר, למילות מפתח שונות אך קשורות, יראה לרובוט של גוגל כי האתר כולו רלבנטי לנושא מסוים. יותר עמודים מותאמים – יותר טוב.

אופטימיזציה אינו תהליך מיידי, והתאמת עמודים למנוע החיפוש לוקחת זמן, אולם התוצאות מעפילות על המאמצים. אין קיצורי דרך לדירוגים גבוהים בתוצאות חיפוש. היו חשדניים כלפי מי שמבטיח לכם פתרונות מהירים.

2. לפנק את הרובוט: אופטימיזציה למרכיבי הדפים

הרובוט של גוגל אינו רואה את עמודי האינטרנט כפי שאתם רואים אותם בדפדפן. הרובוט רואה קוד HTML, וממנו הוא גם אוסף נתונים. זו הסיבה לכך שתצטרכו להקפיד שקוד HTML בדפי האתר שלכם מכיל הכול, במקום הנכון, בכדי שהרובוט יוכל לרשום נכון את המידע בבסיס הנתונים של Google.

דף אינטרנט מכיל רכיבים רבים ומגוונים הניתנים לקריאה על ידי הרובוט: תגי שם ותגי הכותרת (title tag, headline tag), תגיות מטא (meta tags), קישורים, מילות מפתח בגוף הטקסט וכולי. מרכיבים אלו חייבים להופיע בסדר הנכון, ואם אתם שואפים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל עבור מילות מפתח מסוימות, מילות מפתח אלו חייבות להופיע בטקסט בצפיפות הנכונה.

3. להדריך את הרובוט: אופטימיזציה למבנה האתר

במקביל למבנה הדפים עצמם, משפיע גם מבנה האתר כולו על מיקומו בתוצאות החיפוש. חשוב במיוחד הוא מערך הניווט בתוך האתר והקישורים הפנימיים שבו. צריכים להיות באתר קישורי טקסט פשוטים אשר יובילו את מנוע החיפוש לכל דף אותו אתם רוצים שיאנדקס.

הרובוט של גוגל ידלג על דפים שלמים אם התכנון של האתר אינו שלם, או שאין באתר קישורים לכל חלק בו. אם אתם מתכננים את האתר בפלאש או אם רוב התכנים בו הן תמונות, הרובוט לא יצליח לקרוא זאת. אם תקלו עליו את עבודת אינדוקס הדפים ככל הניתן, אז תוכלו להשיג את הדירוג הטוב ביותר. זה אמנם מצריך מאמץ מסוים, אך בסופו של יום יביא אתכם למיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש ומשם ליותר מכירות.