מדריך סלולרי


ההבדלים בין קידום סלולרי לקידום אתרים באינטרנט

אחד האתגרים הכי גדולים בקידום אתרים לחיפוש סלולארי הוא השוואת תוצאות למילות מפתח בכל מנועי החיפוש. בעוד שהמטרה של כל מנועי החיפוש הסלולאריים היא זהה, הגישות שלהם שונות. מקדמי אתרים רבים ייקחו את Google בלבד ויקוו לטוב במנועי החיפוש האחרים.

כדי לקדם את האתר שלכם לסלולרי בצורה יעילה, עליכם קודם להבין בכלליות, כיצד דפי תוצאות לחיפוש הסלולרי שונים מדפי תוצאות באינטרנט הרגיל. לכן, חשוב להבין את הדקויות בין דפי תוצאות של מנועי חיפוש שונים.

תוצאות חיפוש סלולאריות בניגוד לתוצאות חיפוש באינטרנט

סידור דף התוצאות
תוצאות חיפוש סלולריות כולל תוצאות של ה-iPhone  מופיעות בטור ארוך אחד בניגוד לסידור באינטרנט הרגיל, שבו יש מספר טורים. הדבר מקשה על ההבחנה בין חסויות, אפילו כשהן מסומנות, לבין תוצאות אורגניות, כי הן מופיעות באותו טור של התוצאות. בניסיון לשפר את השמישות והמשיכה של המוצר שלהם מנועי חיפוש ודפי תוצאות סלולאריים רבים מעוצבים יותר כמו פורטלים עם קישורים למידע ספציפי ואפשרויות להפחית את כמות ההקלדה הנחוצה, כדי שהמשתמש ימצא את מה שהוא מחפש.

תוצאות מקומיות וגלובליות
מנועי החיפוש הסלולרי הגדולים מתחרים ביניהם על יצירת חווית משתמש טובה ככל האפשר. במקרים רבים, הדבר מערב השערות של מנועי החיפוש בנוגע למטרת החיפוש של המשתמש והצגת תוצאות החיפוש הללו קודם. מהסיבה הזאת מנועי חיפוש סלולאריים מתמקדים יותר בתוצאות מקומיות וגלובליות, ובדרך כלל מציגים אותם הרבה יותר מאשר תוצאות רשת באינטרנט הרגיל. אלה כוללים: מפות, תוצאות מקומיות, קישורים לאתרים רשמיים, תמונות, דיווחי מזג אוויר ואפילו תוצאות ספורט. התוצאות הללו אפילו יותר חשובות באינטרנט הסלולרי, בגלל המיקום המיוחד שלהם בדפי התוצאות הסלולאריים המוגבלים.

<!–nextpage–>

הצגת URLים
בתוצאות חיפוש באינטרנט הרגיל, URLים שלמים תמיד מסופקים לכל תוצאת חיפוש, אולם זה לא תמיד המקרה במנועי חיפוש סלולאריים.
חלק ממנועי החיפוש הסלולריים ימחקו את ה-'http://' מה-URL או יציגו רק את שם האתר בתוצאות חיפוש, למרות שהתוצאה מקשרת לדף עמוק יותר בתוך האתר.

לא כל מנועי החיפוש הסלולריים דומים

מספר התוצאות בדף תוצאות
אחד ההבדלים הכי מתסכלים בין מנועי חיפוש סלולאריים הוא מספר התוצאות, שהם מציגים בדף התוצאות הראשי, ומספר התוצאות, שהם יציגו בדף "תוצאות רשת" המשני. מנועי חיפוש סלולאריים מעוצבים יותר כמו פורטלים מאשר מנועי חיפוש באינטרנט הרגיל, ולכן כולם מצאו מגוון דרכים להציג את המידע, שניתן מתוצאת חיפוש. הדבר אולי שימושי עבור המשתמשים, אך הוא מסבך את המעקב וההשוואה למקדם אתרים.
הדגשת מילות מפתח
מנועי חיפוש באינטרנט הרגיל לפעמים מדגישים את מילות המפתח, שהמשתמש מחפש כדי לעזור לעין שלו להתמקד בתוצאות הכי רלוונטיות. רוב מנועי החיפוש הסלולאריים (כולם חוץ מ-Windows Live) אימצו את הגישה הזו ברמות שונות גם כן. Yahoo OneSearch מדגיש את מילות המפתח בשורת הכותרת, בתיאור וב-URL, בעוד שכל מנועי החיפוש של Google כולל Google Mobile, Google iPhone, ו-AOL Mobile ידגישו רק מילות מפתח, שנמצאות בתיאור התוצאות. Windows Live הוא מנוע החיפוש היחיד, שלא מדגיש שום מילת מפתח בדפי התוצאות.

מכשיר המשתמש
כיום Google Mobile, AOL Mobile ו-Microsoft OneSearch בודקים, באיזה מכשיר סלולארי ניגש המשתמש למנוע החיפוש שלהם. לאחר מכן, הם משתמשים במידע כדי לשנות את דפי התוצאות בהתאם כדי לייעל אותם לצפייה במכשיר המסוים הזה. הדבר נעשה בעיקר כדי לוודא, שתמונות, מפות וגרפיקה אחרת יהיו בגודל הנכון ויתאימו למסך בלי גלילת רוחב.
איך זה ישפיע על SEO סלולרי?
כל ההבדלים, שניתן לראות בין מנועי החיפוש הסלולארי, הם פשוט סימן, שהתעשייה עדיין חדשה, ועוד לא פיתחה סטנדרטים ברורים. מנועי חיפוש סלולריים עדיין קובעים, איך הם מספקים למשתמש את החוויה הכי טובה, ומקדמי אתרים עדיין מנסים להבין, איך להשוות תוצאות כאלה מגוונות. המסקנות העיקריות, שאפשר להסיק הן, ש-SEO סלולארי הוא שונה מ-SEO מסורתי, אך לא שונה עד כדי כך, שצריך ללמוד הכל מחדש. מקדמי אתרים סלולריים צריכים להתאזר בסבלנות עד שהרשת הסלולרית וחוויית החיפוש הסלולרי יגיעו לרמה של הרשת באינטרנט הרגיל, שכולם התרגלו אליה. זהו זמן מרגש ב-SEO סלולרי, כשהעניינים משתנים כל הזמן, סטנדרטים נוצרים לאט, ושום דבר לא נלקח כמובן מאליו.