קידום אתר האינטרנט – שלב אחד נוסף קדימה


קידום אתר האינטרנט – שלב אחד נוסף קדימה

רק בעלי אתרים בודדים יכולים לראות תוצאות מהירות- וגם זה במונחים של חודשים- ממאמצי ההשקעה שלהם בקידום האתר. הרוב יראה תוצאות לאחר שנה, ובתנאי שפעולות הקידום החלו מיום הקמת האתר.

SEO

אם האתר החדש שלכם לא הוכן כהלכה להתאים למנועי החיפוש, אז זהו הצעד הראשון וההכרחי אותו תהיו חייבים לעשות, ולשם כך רצוי להיעזר בחברה לבניית אתרים. ודאו כי מילות המפתח הנכונות והרלבנטיות משולבות כהלכה בכל חלקי האתר. בלי זה, שום מאמץ קידום אחר, לא יצליח להביא אתכם למקום סביר בתוצאות חיפוש.

חשוב: מספר גדול של קישורים נכנסים יכול לעתים בכל זאת לסייע בהעלאת דירוגו של אתר, אולם אתר שכן עבר אופטימיזציה בכל הנוגע למנועי חיפוש, יצמצם משמעותית את מספר הקישורים הנכנסים הנדרשים. המספרים משתנים מענף לענף, אבל זהו כלל נכון תמיד.

רצוי שאופטימיזציה והכנת האתר למנועי החיפוש תתבצע כבר בשלבי התכנון וההקמה, אך אם שלבים אלו כבר תמו, הזדרזו ליישם את האופטימיזציה בהקדם.

עבודה עם מנועי החיפוש

מנועי חיפוש ימצאו לבד את האתר שלכם, והירשמות אקטיבית אצלם אינה חובה. אם בכל זאת בוער בכם הצורך, עשו זאת פעם אחת, וסמוך ככל הניתן להשקת האתר.

הדבר הטוב ביותר אותו תוכלו לעשות, בכדי לעזור ל"עכבישי החיפוש" לאתר את אתרכם, הוא לבנות מפת אתר ב- XML. העלו את מפת האתר לחשבון שלכם ב Google Webmaster Tools.

ישנם כלים רבים אשר יסייעו בבניית מפת אתר XML. חפשו כלי כזה ברשימת הכלים אותם ריכזה גוגל בכתובת: http://code.google.com/sm_thirdparty.html

בניית קישורים

תוכלו לפעול במספר אפיקים להגדלת הקישורים הנכנסים אליכם. קישורים הם כלי אסטרטגי שאף פעם לא יתגלו כהשקעה לא מוצלחת. כיום חשיבותם באה לידי ביטוי בהגדלת דירוג האתר, בכל תחום, ובייחוד בגוגל, דבר אשר תורם רבות בקידום אתרים. גם אם בעתיד תפחת החשיבות המוענקת לקישורים נכנסים על ידי מנועי חיפוש – או אפילו תתאפס- עדיין קישורים איכותיים משמעם תנועה לאתר, ובסיס מוצק של קישורים משמעו עוד לקוחות ועוד מכירות.

לימדו את הדרכים הרבות לבניית קישורים לאתר. גדילה יציבה במספר הקישורים לאתר תגרום לגוגל לראות את אתרכם באור חיובי.

רשתות חברתיות

קידום מורכב ברובו מבניית קישורים והגברת המודעות במנועי חיפוש, אולם בכדי לבנות קישורים, עליכם לדאוג גם להגברת המודעות למותג. באמצעות הגברת המודעות לאתר ולמוצר, יווצר הבאזז הדרוש לכם בציבור, מה שלעתים קרובות יבוא לידי ביטוי בהגדלת הקישורים הנכנסים כמו גם המבקרים.

בכדי להסב את תשומת ליבם של רבים ככל האפשר, נסו ליצור פרופילים בפלטפורמות הפופולאריות ביותר. פיתחו חשבון ביוטיוב, והעלו קטעי וידאו מעניינים, המתארים ומסבירים על המוצר או המותג. תוכלו לפתוח דף בפייסבוק, ולבסס קהילה סביב המוצר. כמו כן, בדקו את MySpace, Flickr וגם Squidoo. אלה יוכלו לסייע לכם גם כן. הם מהווים למעשה קישורים נכנסים, ויפזרו מודעות כלפיכם. תצטרכו לתחזק את הטבעות החברתיות הללו על בסיס יומיומי, אחרת אנשים יפסיקו להתעניין. המשכיות איתנה תביא לריבוי קישורים נכנסים ואיתם מודעות גדלה, מה שבטווח הארוך יועיל לכם ולאתרכם.

השימוש ברשתות החברתיות אינו מוכרח להסתכם רק במותג. למשל, אם אתם מוכרים רכבים, תוכלו להעשיר את הדפים שלכם ברשתות החברתיות במידע עסקי, כתבות, תמונות, ולא רק להתמקד בפרסום מודעות. הרעיון הוא לשמור על רלבנטיות ורב-גוניות.

כתיבת מאמרים

כתבו מאמרים בנושאי האתר, והעלו אותם לאתרכם. ישנן פלטפורמות חינמיות רבות ברשת המאפשרות פתיחת בלוג והזנתו בתכנים. כתבו גם לבלוג שלכם והעשירו את תוכנו.

Pay Per Click

בעוד שמודל זה של תשלום עבור כל קליק (PPC) לא ייתן לכם יתרון לטווח ארוך, הוא יעזור לכם ביצירת מכירות בטווח המיידי, אשר בתורן יעשירו את התקציב הנדרש לקידום האתר לטווח ארוך באפיקים אחרים. אם אתם זקוקים לתנועה מיידית באתר, זו דרך אחת להשיג אותה, אולם קחו בחשבון שברגע שתפסיקו לשלם, התנועה תיפסק. לכן אין זה פתרון איכותי לטווח הארוך. עם זאת, בתחומים מסוימים זה מודל שעשוי להיות בהחלט משתלם. לשיקולכם.

סיכום

בשורה התחתונה, הפנו ככול הניתן לאתרכם. השיגו קישורים מכול מקור רלבנטי, ורשמו את אתרכם ברשומות מפתח החשובות לתעשייה בה אתם פועלים. כמה שיותר עיניים יראו את אתרכם, וכמה שיותר אתרים יוציאו קישור אליכם, כך תראו התקדמות מהירה יותר במנועי החיפוש.

ישנם ענפים בהם זה יכול לקחת שנים (ממש כך!) עד שיעפילו לדף הראשון במנוע החיפוש, ישנם ענפים בהם זה יהיה קרוב לבלתי אפשרי. אך אם אתם מבקשים לחלץ סיכוי לזה, תתחילו לקדם את האתר שלכם כבר היום.