שימוש בקישורים פנימיים לקידום האתר במנועי החיפוש


קישורים פנימיים

כל מי שיש לו אתר אינטרנט חייב להכיר כמה טקטיקות בסיסיות לקישור האתר. באמצעות השיטה הנכונה, תוכלו ליצור קישורים איכותיים, כאלו אשר GOOGLE, YAHOO ומנועי חיפוש חשובים אחרים ידרגו אתכם גבוה יותר, גם בדירוג האתר (page rank ) וגם בתוצאות החיפוש, עבור מילות המפתח והמילים הרלבנטיות. אם אינכם בטוחים מה זה בדיוק קישורים פנימיים, הנה סקירה בסיסית.קישור פנימי כולל את הקישורים באתרכם שמובילים לעמודים אחרים באתרכם. קישורים פנימיים חשובים מאד מכיוון שהם מאפשרים לרובוטים של מנועי החיפוש אשר תרים במרחבי האינטרנט אחר מידע, לאתר את כל העמודים שבאתרכם. להבדיל, קישורים חיצוניים אלה כל הקישורים באתרכם שמובילים לאתרים אחרים- וגם כאן ישנן שיטות מסוימות. עם זאת, במאמר זה, נתמקד בשיטות ואסטרטגיות לקידום האתר באמצעות הקישורים הפנימיים.
כשאתם בונים אתר אינטרנט, סביר שתשימו הרבה דפים עם מידע דומה, המותאמים לנושא או לתחום אותו אתם רוצים להציג לגולשים. אפשר שאלה יהיו דפי טיפים ותמיכה, אינפורמציה, חדשות, ודפי מכירה בהם יוכלו הגולשים לרכוש את המוצר או השירות. מבנה הקישורים הפנימיים לא רק יעזור לגולשים, אלא גם ישפר את דירוג האתר אצל מנועי החיפוש.

מנגנון ניווט חכם בתוך האתר שלכם יקל על GOOGLE ו YAHOO, ובתמורה תזוכו על כך שעשיתם מאמצים לשפר את חוויית הגלישה למבקרים באתרכם. לכן, למשל, אם מערך הקישורים הפנימיים באתרכם הינו אינטואיבי, נוח ונגיש, כזה המאפשר לגולש למצוא את הדף המבוקש במהירות, תקבלו ניקוד נוסף בדירוג האתרים, יירשמו עוד דפים מאתרכם, ובסופו של יום גם תמצאו עצמכם בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. האסטרטגיה צריכה לחתור לקראת לא רק לספק את המידע למבקרים באתר, אלא גם להציג את המידע כך שהם, כמו גם הרובוטים של מנועי החיפוש יאהבו.

איך משיגים זאת?

אתם תוכלו להיעזר בכמה טקטיקות בסיסיות שישפרו לאלתר את מבנה הקישורים הפנימיים.
השתמשו בתג ה HTML שנקרא rel="nofollw" לדפים שאינכם רוצים שדירוגם יועבר ל GOOGLE. לדוגמה, אם באתר שלכם 3 דפים (גם אם זה לא ממש מציאותי), הדף הראשון הוא דף הבית שלכם שמקבל 100% מדירוג והאהדה של מנוע החיפוש. הדף השני הוא דף המידע, והדף השלישי הוא דף התשלום ויציאה מאתרכם. אם לא תשתמשו בתג nofollow באף לא אחד מהדפים, שני דפים "יקבלו" כל אחד חצי מ- 50% עבור קישור מדף הבית. כלומר, כל דף שאינו דף הבית יקבל 25% מהדירוג ומהאהדה של עכבישי מנועי החיפוש. באופן טבעי יעניקו מנועי החיפוש לדף הבית את הדירוג הטוב מכל הדפים באתר ויאנדקסו אותו ראשון. נניח שאתם רוצים לקשר את דף המידע ולוודא שאנשים רבים ככל הניתן ימצאו אותו (כי זה העמוד שמביא מכירות בפועל). לצורכי דירוג ואינדוקס, אתם מחשיבים את דף התשלום ויציאה כחסר ערך, ולא אכפת לכם אם מנוע החיפוש יאתר אותו או לא.
זו טעות: למעשה, כדאי שתעדיפו שמנועי החיפוש כלל לא יאנדקסו את עמוד היציאה. מה עושים?

כשמוציאים קישור מדף הבית, אפשר לעשות אחד משני הדברים.
1. קשרו מדף הבית רק אל דף המידע
2. קשרו מדף הבית אל 2 הדפים הנותרים, אך השתמשו בתג nofollw בדף היציאה.
באופן זה, גולש שכבר מכיר את האתר יכול לגלוש ישירות לדף התשלום ויציאה, ולרכוש את המוצר. לעומת זאת, גולש שאינו מכיר את האתר יגלוש דרך דף המידע או דרך הקישור המאונדקס שעכבישי הרובוט של GOOGLE או YAHOO בחרו. 2 דברים קורים בתרחיש השני: קודם כל, אתם נותנים למבקר באתר אפשרות בחירה. מעבר לזה, אהדת מנוע החיפוש ניתנת לעמוד אחד ואינה מתחלקת בין 2 דפים, ולכן דירוג האתר המועבר מדף הבית לא יהיה 25% ו- 25% לכל דף, כי אם 0% לעמוד התשלום והיציאה ו- 50% חשובים לדף המידע. אתם מכוונים את חלוקת הדירוג והאינדוקס לאתרים החשובים יותר באתר.

זהו רק דבר אחד שצריך להילקח בחשבון כשבונים אתר. חברות SEO מקצועיות לקידום אתרים משתמשות בנוסחה זו בשביל להגדיל את דירוגם של דפים מסוימים, ולהציבם במקום גבוה הרבה יותר בתוצאות חיפוש, על חשבון דפים אחרים ופחות חשובים בתוך האתר.
הוסיפו עוד קישורים באזור הניווט או בכותרת התחתונה, המובילים לדפים ולחלקים חשובים באתרכם. טקטיקה פשוטה זו לעתים קרובות מתפספסת באתרים, אף על פי שהיא מביאה תוצאות מעולות עבור קישוריות עמוקה. מרבית החברות לקידום אתרים יפשפשו בכותרת התחתונה באתרכם עם תחילת הפעילות, מתוך מטרה להפיק תועלת מקישורים פנימיים אלו.
הסיבה לכך היא כי אנשים נוטים לשכוח זאת, ומעצבי אתרים אמנם מוסיפים כפתורים ואייקונים ממש מגניבים, אשר בפועל לא מוסיפים לדירוג האתר ולתוצאות החיפוש במנועי החיפוש. יש לזכור כי מנועי חיפוש לא מסוגלים לעקוב אחר קישורי תמונה או קישורים של javascript. לכן הוסיפו גם קישורי טקסט פשוטים, שיעשו את העבודה טוב יותר ויובילו בוודאות את הרובוטים המאנדקסים של מנועי החיפוש המסתובבים באינטרנט.

בכל הנוגע למבנה האתר, ולמערך הקישורים הפנימי שבו, אלו הן רק שתי שיטות מתוך כמה בהן נוקטות חברות מקצועיות לקידום אתרים במנועי החיפוש.