שיווק עם פייסבוק


שיווק עם פייסבוק

10 צעדים למציאת קהל היעד שלכם בפייסבוק

כולם מדברים על רשתות חברתיות, ורבים טוענים שאלה הן תרופת הפלא לתחלואי השיווק.
שיווק באתרי רשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדין וטוויטר עשוי להגדיל את רשימות אנשי הקשר, ולסייע בצמיחת העסק. המפתח להצלחת אסטרטגיה זו היא בהבטחת הימצאותם של לקוחות פוטנציאליים ברשימות אנשי הקשר.

פייסבוק מאד קפדן ומדויק לגבי האופן בו אנשים מתקשרים אחד עם רעהו. פייסבוק מגביל את מספר ההזמנות אותן ניתן לשלוח ביום או בשבוע. המספר המדויק לא נחשף לציבור, אבל חריגה ממספר זה עלולה להוביל להפסקת החברות.  נראה שעשר הזמנות ביום זו כמות סבירה. כמו כן, פייסבוק מתיר 5,000 חברים לכל היותר. לכן, אם אתם מוצלחים ביישום האסטרטגיה, תאלצו בסופו של דבר ליצור רשימת המתנה של חברים.

איך תמצאו את קהל היעד בפייסבוק? בין אם אתם "שועלים" ותיקים ברשתות חברתיות ובין אם טירונים, להלן 10 סודות להגדלת הרשת החברתית שלכם בפייסבוק:

 שמרו על פרופיל עדכני

לפני שאתם מתחילים לפזר בקשות חברות, ודאו שהפרופיל שלכם מעודכן עם תיאור מדויק של עיסוקכם, תחומי עניין, ופרטי קשר, לרבות כתובת האינטרנט שלכם (במידה וקיים אתר). אם ברשותכם מספר עסקים, הזמינו את האנשים המתאימים לקהל היעד שלכם.

 עקבו אחר הגורואים

עקבו אחרי מנהיגים בתחומכם והתחברו אליהם. בכל פעם שאתם מבקשים חברות צרפו פנייה אישית. זה יגדיל את סיכויי ההיענות לבקשתכם. נסו את הניסוח: "אני מעריץ גדול שלך וקורא מזה זמן רב את הבלוג שלך. אשמח אם תענה להזמנתי בפייסבוק". כשיאשרו את בקשתכם, הגיבו על שינויים שיעשו בפרופיל. כך תישארו על "מסך הרדאר" שלהם, ובקדמת הרשת החברתית שלהם.

 חברים של חברים

התבוננו באנשים שברשתות של מובילי התעשייה שלכם. מן הסתם, גם הם קהל היעד שלכם, לכן תוכלו לשלוח גם להם בקשות חברות. אם תבקשו להתחבר אל מישהו שהקשר אליו אינו קשר ישיר אלא עובר דרך אדם נוסף, הוסיפו פנייה בסגנון: מצאתי את הפרופיל שלך ברשת של (משה …), ואשמח להרחיב ההיכרות על ידי הוספתך לרשת החברים שלי.

 השתמשו בקבוצות

חפשו קבוצות העשויות להכיל קהלי יעד עבורכם. בחיפושיכם, השתמשו במילות מפתח המתארות את התחום המדויק שלכם, התעשייה שלכם, המיקום הגיאוגרפי שלכם, תחומי העניין של קהל היעד, ולמעשה בכל מילה שיכולה להביא אתכם אל קהל היעד. הצטרפו והשתתפו במתרחש בקבוצה. כך ילמדו להכירכם. מאחר שלא תוכלו לראות את הפרופילים של החברים בקבוצה (הם לא ברשת שלכם), הרבה מההחלטות שלכם עם מי להתחבר יתבססו על הניראות שלהם, או על האופן בו אתם מחוברים אליהם דרך חברים אחרים ברשת שלכם.

 בדקו את רשימות הקשר שלכם

מצאו אנשים שעונים להגדרות קהל היעד שלכם, ואתם כבר ממילא מכירים מהעבר, מהתיכון, מהאוניברסיטה וממקומות עבודה בהם עבדתם.

 חברים מומלצי-פייסבוק

בכל פעם שאתם נכנסים לחשבונכם, פייסבוק עשוי להמליץ על חברים לפי רשימות החברים הנוכחיות שלכם. אלה עשויות להיות המלצות כדאיות ביותר, אז שיקלו לקחת אותן בחשבון.

 הוסיפו על פי תחומי עניין או תחומי עיסוק

חפשו אנשים לפי פרמטרים של תפקיד בעבודה, מיקום גיאוגרפי, או תחום עניין.

 חזקו את קשריכם

מרגע שיצרתם חברות, העמיקו את היכרותכם עם החבר החדש, התחבבו עליו, ונסו להפוך לסמכות הזמינה ביותר עבורו בתחום מסוים. התחילו בבניית הקשר עם פתק "תודה רבה!" על הקיר שלהם, בצירוף הערה על דבר מה בפרופיל שלהם שתפס את עיניכם או שאתם מוצאים בו עניין משותף. עקבו אחר שינויי סטאטוס אצלם, והעירו הערות רלבנטיות על שינויים אלה.

 צרו קבוצה

כאשר יהיו לכם כ 500 מעריצים (followers), בנו קבוצה לשוק היעד. ספקו לקבוצה תכנים מועילים, ונסחו שאלות שיעודדו דיונים, ויגרמו לחברים לחזור ולהשתתף בקבוצה. תוכלו לשים מאמרים, קישורים לפוסטים בבלוגים או סרטונים שיצרתם. הזמינו חברי קבוצה לכל מפגש, וירטואלי או ממשי, שאתם עורכים.

 עבדו מסודר והיעזרו בסבלנות

אסטרטגיות שיווק לא יעבדו אלא אם תקפידו ליישמן בקביעות ולאורך זמן. בתחילת דרככם בפייסבוק בטח השקעתם כשעה ביום בחיפוש אחר חברים ובהשתתפות בקבוצות. ככל שהרשת שלכם תגדל, כמות זמן זה עשויה דווקא לפחות לכדי רבע שעה, 3 פעמים בשבוע. הפכו זאת למשימה מתוזמנת בלוח הזמנים שלכם, מתוך כל המשימות השיווקיות שלכם באינטרנט.

בעוד רשתות חברתיות הן כלי שיווקי זול אשר יסייע לכם בהצמחת העסק, שימרו גם על האסטרטגיות השיווקיות הנוספות שלכם. פשוט הוסיפו זאת לתמהיל השיווקי. תוכנית שיווקית שכוללת את כל אפשרויות האינטרנט- לרבות רשתות חברתיות- ומוטמעת בעקביות, תשמור על מאגרי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לאורך שנים.