Google וחשיבות שיעור הנטישה


איך bounce rate משפיע על דירוג האתר בגוגל?

ראשית, מהו bounce rate? שתי הגדרות לנתון סטטיסטי זה: שיעור הנטישה, אחוז המבקרים באתר, אשר צופים רק בעמוד אחד בו לפני שהם יוצאים ממנו- או- אחוז המבקרים אשר שוהים באתר זמן קצר במיוחד (שניות ספורות).

האם Google נעזר באחוז נטישה של אתר בבואו לדרגו ברשימת תוצאות החיפוש? מה זה באמת אומר על דירוג האתר, וכיצד ניתן לשפר את אחוזי הנטישה? לפני שנבין מה נתון זה אומר לגוגל, יש להבין כי נתון זה מציג לכם, בעלי אתרים, את טיב התנועה באתרכם, ומהן הנקודות החלשות בו.

הגדרת גוגל לשיעור הנטישה

בין המסמכים הרשמיים של מנוע החיפוש ניתן למצוא את ההגדרה הבאה:
שיעור הנטישה (bounce rate) הינו אחוז הביקורים הכוללים עמוד אחד בלבד (ביקורים בהם המבקר נטש את האתר ישר מהעמוד בו נחת). שיעור הנטישה הינו מדד לאיכות ביקורים ואחוז גבוה ממנו מצביע לרוב על כך שעמודי כניסה (נחיתה) אינם רלבנטיים במיוחד למבקרים.

הגדרה זו כבר מבהירה את עמדת Google כי עמודים עם bounce rate גבוה אינם רלבנטיים עבור המבקרים באתר. עם לעמודי האתר שלכם שיעור נטישה גבוה למילת חיפוש מסוימת, גוגל עלול להוריד את מיקום אתרכם ברשימת תוצאות החיפוש עבור מילה זו.

לגוגל יש יכולת לנטר את אחוז הנטישה של האתר באמצעות Google toolbar ובאמצעות Google Analytics. בנוסף, יכול גוגל למדוד וללמוד עוד מפערי הזמן שבין הצגת תוצאות החיפוש ובין הכניסה לאתרי התוצאות, ובאמצעות הדפדפן Google Chrome ניתן אף לרדת לרזולוציות גבוהות במיוחד בכל הקשור להרגלי גלישה.

לאחרונה בוצע ניסוי מעניין אשר הציג שינוי בולט בדירוג אתר, כתוצאה משינוי בשיעור הנטישה. מסקנות הניסוי אינן חד משמעיות אבל מעידות על סבירות גבוהה למדי כי גוגל אכן נעזר בשיעור הנטישה לצורך דירוג האתר. גוגל לא יסתמך על נתון זה לבדו אבל לצד גורמים אחרים בהחלט עשוי להשפיע. לדוגמה, גוגל יכול למדוד כמה אנשים יחלו בחיפוש חדש עבור אותה מילת חיפוש אחרי שביקרו באתרכם. זו אינדיקציה עד כמה תוכן האתר שלכם מתאים למילת המפתח המבוקשת.

מה ניתן לעשות בכדי להקטין את שיעור הנטישה באתר?

 שיעור נטישה גבוה הוא רמז עבה לאתר לא איכותי. כלומר, או שאינו מספק את מה שהגולש מחפש או שהשימושיות בו הינה מוגבלת. אם ניתן יהיה לשפר את התוכן והשימושיות של עמודי האתר, שיעור הנטישה יירד גם כן בצורה ניכרת, מה שיוביל לעלייה משמעותית ביחס ההמרות. כלומר, יותר אנשים יישארו באתר כיוון שהם מוצאים בו עניין, וזה יגדיל את מספרי העסקאות.

לצד טיוב השימושיות של עמודי האתר, תוכלו להוריד את שיעור הנטישה על ידי התאמת עמוד הנחיתה למילות המפתח הנכונות ולמודעות המתאימות. אם עמודי הנחיתה באתרכם מכילים את המידע אותו מחפשים הגולשים, מן הסתם יפחת שיעור הנטישה.

להפחתת שיעור הנטישה של עמודי האתר שלכם שני יתרונות חשובים: כנראה שתזכו לראות יותר מבקרים ממנועי החיפוש, וכאמור, יחס ההמרה שלכם ישתפר. יוצאי הדופן היחידים לכל המתואר לעיל הם אתרים בעלי עמוד יחיד ועמודים המכילים את כל המידע החיוני בדף אחד (כגון תוצאות ערך בויקיפדיה).

אמנם מנועי חיפוש משתמשים בהרבה יותר מפרמטר אחד לצורך דירוג אתרים מלבד שיעור נטישה. אם אתם מעוניינים בדירוג יותר גבוה בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, ודאו כי עמודי האתר שלכם מכילים את כל האלמנטים החיוניים להשגת דירוג גבוה.