הגורמים התורמים לדירוג במנועי חיפוש


אתרי אינטרנט הופכים עד מהרה לאחד מהכלים הכי פופולריים בעולם הפרסום. בין אם מדובר בעסק, במוצר, בשירות, או במשהו שונה לגמרי, כל האנשים מכל הגילאים פונים לאינטרנט כשהם מחפשים שיטה לפרסם את המסר שלהם. כשהפופולריות של המדיה הזו מתחזקת, ומספר האתרים תמיד גדל, נעשה ברור שכולם רוצים להופיע בראש תוצאות החיפוש של Google.

יש כבר אתרים רבים שמופיעים בדף הראשון בתוצאות החיפוש. מה הסוד שלהם? זהו מושג תעשייתי קטן שנקרא קידום אתרים, או SEO. קידום אתרים, כעיקרון, הוא התאמה של האתר שלכם, התוכן שלו, והקישורים הפנימיים והחיצוניים שלו כדי לסייע בהעלאת דירוג האתר שלכם, במנועי חיפוש פופולריים. ישנם גורמים רבים שמסייעים בקביעת הדירוג של אתר, וכל מנוע חיפוש הוא שונה, דבר שמקשה ביותר על קידום אתרי אינטרנט עבור Google, Yahoo, Live וכל המנועים האחרים.

כפי שרובנו יודעים, Google הוא כרגע מנוע החיפוש הכי פופולרי עבור רוב משתמשי האינטרנט. לכן, העובדה ברורה מאליה שנרצה למקד את המאמצים שלנו במנוע החיפוש הזה קודם, בתקווה שכל השאר יתקדמו גם כן. כדי לעשות זאת, עלינו להתחיל מסע שעלול לקחת חודשים לפני שנראה שינוי אמיתי, אבל צריך להתחיל מתישהו.

המסע שלנו מתחיל בהגדרת כמה מהגורמים התורמים ש-Google משתמש בהם כדי לקבוע את הדירוג של עמודים ושל אתרים בתוצאות שלו. הגורמים האלה הם רבים, משימוש במילות מפתח ועד שינוי קישורים פנימיים וחיצוניים, והרשימה ארוכה. כדי להתחיל, רשמנו מספר גורמים חשובים שכדאי להתמקד בהם כדי לעזור לאתר שלכם להתקרב יותר לראש תוצאות החיפוש.

גורמים הקשורים למילות מפתח

הגורמים הבאים קשורים לערך של מילות החיפוש בקביעת הדירוג של עמוד כלשהו.

1. שימוש במילות מפתח בתגית הכותרת (title) – מיקום מילת החיפוש בתגית הכותרת של עמוד האינטרנט.
2. שימוש במילות מפתח בטקסט הגוף (body) – שימוש במילות המפתח בטקסט הנראה לעין של העמוד.
3. קשר של תוכן הטקסט למילות המפתח – רלוונטיות הטקסט הגוף בעמוד למילות המפתח המבוקשות.
4. שימוש במילות המפתח בתגית H1 – יצירת כותרת H1 שבה מונח החיפוש המבוקש.
5. שימוש במילות המפתח בשם הדומיין ובכתובת העמוד – כלילת מילת המפתח בשם הדומיין, (לדוגמה keyword.com), או מונחי מילת המפתח בכתובת העמוד, (לדוגמה: www.seone.co.il/keyword.)

תכונות העמוד

הגורמים הבאים קובעים איך Google מפרש מידע מסוים על עמוד אינטרנט, בלי קשר למילות מפתח.

1. כמות הקישורים במבנה האתר הפנימי – מספר וחשיבות הקישורים הפנימיים באתר שמצביעים לעמוד אתר בו.
2. גיל המסמך – עמודים ישנים יותר נחשבים לבעלי סמכות, בעוד שהחדשים יותר עלולים להיות יותר רלוונטיים.
3. כמות הטקסט הנראה בעמוד – הכמות של טקסט HTML הנראה בעמוד כלשהו.
4. איכות תוכן המסמך (במדידה אלגוריתמית) – בהנחה שמנועי החיפוש משתמשים בשיטות ניתוח טקסטואליות, ויזואליות, או אחרות כדי לקבוע את תוקף וערך התוכן, הגורם הזה יקבע גם את דירוג האתר.

תכונות האתר/הדומיין

הגורמים הבאים תורמים לדירוג ב-Google, בהתבסס על האתר/הדומיין שבו עמוד נמצא.

1. פופולריות הקישורים הגלובלית באתר – המשקל או הסמכות הכוללת של הקישורים, שנמדדים מכל האתרים באינטרנט (כמות ואיכות הקישורים).
2. גיל האתר – לא התאריך של רשימת הדומיין, אלא תאריך העלאת תוכן שניתן לרשום במנועי החיפוש. שימו לב שהדבר יכול להשתנות אם מוחלפת הבעלות על הדומיין.
3. הרלוונטיות של הקישורים לאתר – הקשר של האתרים שמקשרים לעמוד כלשהו ומילת המפתח שלהם לנושא.
4. פופולריות הקישורים בקהילת הנושא – משקל/סמכות הקישורים של האתר, יחסית למתחרים שלו בעולם האינטרנט.
5. שיעור הקישורים אל תוך האתר שלכם – תדירות ותזמון הקישורים מאתרים חיצוניים אל הדומיין שלכם.

תכונות הקישורים לאתר

פיסות המידע הללו משפיעות על שקילת הקישורים החיצוניים שמצביעים לעמוד באתר שלכם, ובסופו של דבר יסייעו בדירוג העמוד הזה.

1. טקסט העוגן של קישורים לאתר.
2. פופולריות גלובלית של האתר המקשר
3. הקשר לנושא של העמוד המקשר.
4. פופולריות הקישור בקהילת הנושא – משקל/סמכות אתר המטרה ביחס למתחרים שלו בעולם האינטרנט.
5. גיל הקישור.
היו פרואקטיבים במקרה זה. אם אתם מתקשים ליצור קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים אחרים, צרו לעצמם תכנים באמצעות בלוג או אתר מאמרים. רק הקפידו להוציא מתוך המאמרים קישורים ממילות מפתח רלבנטיות.

תכונות שליליות שמונעות דירוג

בכל סוג של שיווק SEO, ישנם כמה דברים שיכולים להשפיע בצורה שלילית על הדירוג שלכם:

-השרתים שלכם לא נגישים לבוטים.
-התוכן הוא דומה מאוד או זהה לתוכן קיים באינדקסים.
-הקישורים החיצוניים באיכות נמוכה או לאתרי ספאם.
-תגיות meta ו-title זהות בהרבה עמודים.
-שימוש יתר במילות מפתח.