יחסי אמון בין גוגל לאתרכם


יחסי אמון בין גוגל לאתרכם

איך ליצור יחסי אמון עם Google

אמון הוא משתנה חשוב בנוסחה המורכבת של גוגל הקובעת דירוגי אתרים. יש אתרים אשר יקבלו דירוג גבוה מגוגל על כל תוכן כמעט אותו יפרסמו, בעוד אתרים אחרים לא יזכו לדירוגים גבוהים גם אם התוכן בעמודי האתר עבר אופטימיזציה לעילא ועילא.

אמון – מושג מפתח

אמון היא בעצם הסיבה מדוע אתרים מסוימים יצליחו יותר מאחרים. אתרים מצליחים הצליחו לבסס רמת אמון גבוהה של גוגל בהם, מה שיציב אותם גבוה ברשימות תוצאות חיפוש. דבר אחרון שגוגל רוצה זה לשים אתרי ספאם בתוצאות חיפוש, לכן צריך "להוכיח" למנוע החיפוש שהאתר הוא אמיתי, שאינו עוסק בספאם ו/או בהצפת תוכנים, ושייעודו הלגיטימי יישאר כזה גם לטווח הארוך.

להלן רשימה של דברים אותם אפשר לעשות בכדי לבסס יחסי אמון עם האלגוריתם המורכב של גוגל:

מה כדאי לשקול בנוגע לשם הדומיין?

גיל הדומיין חשוב לגוגל. כשאתם מבקשים להשיק אתר חדש, כדאי שתשקלו לקנות דומיין ותיק ככל האפשר אם ישנו דומיין כזה עם שם מתאים. עדיף שתחפשו לקנות דומיין לתקופה של לפחות שנתיים עד החידוש הבא. כך תאותתו לגוגל שכוונתכם לגבי האתר רציניות, והאתר הוא כאן להישאר. בדקו ב WHOIS שכל פרטי האתר נרשמו כשורה, וודאו שפרטי הקשר נכונים. אל תשתמשו בסיומות "אקזוטיות" ולא רווחות אלא היצמדו לסיומות הרשמיות והמוכרות (co.il, net.il, org.il או אם בחו"ל com, net, org וכולי). אל תעשו שימוש יתר במקפים, דוגמת:  www.the-best-hummus-in-tel-aviv.co.il. זה עלול להתפרש על ידי גוגל כספאם.

מה כדאי לשקול לגבי האתר עצמו?

שימו את פרטי יצירת הקשר במקום נגיש. רשמו באתר כתובת מלאה ולא רק כתובת דואר אלקטרוני. ככל שיהיו יותר פרטים אודות העסק באתר, כך יראה גוגל את העסק כממשי וקיים. במידת הצורך יש להוסיף מסמך שמירה על פרטיות ומסמכי "אני מסכים". הקישור אליהם חייב להיות רשום גם במפת אתר (sitemap). עמודי מעבר, כאלה המעבירים אתכם לדף אחר, הם לרוב סימן לאתרים לא מהימנים, המקשים הן על זחלני מנוע החיפוש והן על חוויית הגלישה. הימנעו מהם. כמו כן, בכדי שהזחלן יוכל לאנדקס עמודים בקלות, השתדלו לא להעמיס יותר מ 100 KB על קוד העמוד. עדכנו את העמודים בקביעות ובכך תראו ל google שהאתר חי ופעיל.

מה כדאי לשקול לגבי קישורים?

אל תיקחו חלק בתעלולי יצירת קישורים אוטומטיים. 2000 קישורים נכנסים חדשים ביום ירימו דגל אדום אצל גוגל כי מתבצע ניסיון לשטות בנוסחת הדירוגים שלו. קישורים נכנסים צריכים להכיל מילות מפתח רלבנטיות לאתר, אולם אינם צריכים כולם להיות אותה מילה בדיוק, אחרת גם זה יערער את מידת האמון של גוגל באתר. אל תקנו בשום אופן קישורים. גוגל עלול לקנוס אתרים אשר רכשו קישורים נכנסים.

אם google יסמוך על אתרכם אז יהיה לכם הרבה יותר פשוט לזכות בדירוג גבוה. כמובן, כי אמון הינו מרכיב חיוני ביותר לצד עמודים שהתוכן בהם עבר אופטימיזציה ומערך איתן של קישורים נכנסים.