כיצד ישפיעו העדכונים האחרונים של Google


במספר הולך וגדל של דיונים המתנהלים בעת האחרונה בין מנהלי אתרים בפורומים ובקבוצות דיון, נידון נושא העדכון שחל בשבועות האחרונים באלגוריתם של גוגל. אם פחות מבקרים גולשים לאתרכם דרך מנוע החיפוש, ייתכן שיש קשר לעדכון זה.

אז מה בדיוק קרה?

מנהלי אתרים רבים מעידים כי נרשם באתרם פיחות משמעותי בנפח התנועה מגוגל, על מונחי מפתח בני 3 מילים ויותר (long tail). כמה ממנהלי האתרים דיווחו אף על ירידה של 90% בתנועה שמקורה ב- Google, מאחר ולא ניתן למצוא אותם בתוצאות חיפוש על צירופים ארוכים של מילים. הירידה בתנועה לא קרתה לספאמרים. בין האתרים שנפגעו היה גם אתר ותיק, בן 13 שנים, עם PR7 ו- 400,000 קישורים נכנסים.

ולמה זה קרה?

נראה כי לא מדובר ב"עונש" של Google, אלא בשינוי באלגוריתם הדירוגים של מנוע החיפוש. כעת יכול Google לאנדקס באופן מדויק יותר מילות חיפוש ארוכות יותר מבעבר. יש אפילו פטנט חדש רשום על שם Google, הנותן מענה לסוגיה זו.
אחד ממנהלי האתרים הסביר בדיון כי זיהוי מונחי מפתח מצריך הרבה משאבי מחשוב וזיכרון: "לדוגמה, תחת ההנחה כי כל 5 מילים יכולות להרכיב מונח מפתח, וכי כל תחום עשוי להכיל כ- 200,000 מונחים ייחודיים, אנו מקבלים מספר בלתי נתפש (משהו עם 26 אפסים) של מילות מפתח. זה בבירור יותר ממה שכל מערכת יכולה לאחסן או לעבד".
נראה כי עד לאחרונה Google ניחשה מהם העמודים הטובים ביותר עבור מילות long tail, עד שהתחילה להתבסס על איתותים אחרים מהעמודים המאונדקסים. הפטנט החדש מצביע על כך שלגוגל יש עכשיו את הכוח המיחשובי לאנדקס מילות מפתח ארוכות יותר בעמודי אינטרנט, ואינו מנחש יותר.

האם צריך לשנות כעת את עמודי האתר?

אם חוויתם ירידה בתנועה לאתר מ Google, ייתכן כי תיאלצו לשנות את המלל בעמודי האתר שלכם. לדוגמה, אם אתם רוצים להופיע בתוצאות החיפוש תחת השאילתא "עורך דין תביעות נזיקין תל אביב", אז מילים אלו חייבות להופיע באתר, בסדר הזה. אם תשתמשו בטקסט בצירוף דומה-אך-שונה, כגון "תל אביב עורך דין תביעות נזיקין", אתם תופיעו תחת שאילתא זו אולם לא תחת השאילתא הקודמת וצירופים אחרים.