Google Analytics עם תמיכה בעברית?


אם אתם אנשי שיווק ויש לכם אתר אינטרנט, וכבר הפנמתם את העובדה שלאתר האינטרנט שלכם יש כוח יוצא דופן בגיוס לקוחות פוטנציאליים והבאת לידים, אז תשמחו ודאי גם לשמוע כי GOOGLE השיקה ממש לאחרונה את כלי המחקר שלה לאתרי אינטרנט, GOOGLE Analytics, בגרסה תומכת עברית.

רגע, מה זה גוגל אנליטיקס?…

Google Analytics (או כמו שגם קוראים לזה Google GA) הינו שירות חינמי של גוגל המייצר דו"ח סטטיסטי מפורט מתוך נתוני הגלישה לאתר. השירות יכול, לדוגמה, לאפיין מגמות הפנייה אל תוך האתר, בין אם המבקרים הופנו ממנוע חיפוש זה או אחר, או מאתרים אחרים ואולי אפילו על ידי הקלדה כתובת האתר.

אחד הדברים היפים בו הכלי יוכל לסייע לכם, הוא בהבנה אילו מהדפים או הפרסומות שיש באתרכם, מייצרים בסופו של דבר את ההכנסה הרבה ביותר. אם אתם חברה שמוכרת תוכנה, ויש לכם דף להורדת דמו, תוכלו להגדיר למשל הורדה של דמו על ידי מבקר באתר כיעד (Goal). מנקודה זו ואילך, ייתן לכם GA סקירה ממצה ביותר איזה דף בעמוד שלכם מניע בצורה הטובה ביותר את המבקרים להוריד את גרסת ההתנסות, או אולי איזה באנר באתר (ומחוץ לאתר) הוא הטוב ביותר להשגת יעד זה.

אם אינכם מוכרים מוצר אלא שירות, תוכלו להיעזר ב GA ולהגדיר כל יעד אחר שתבחרו: צפייה בעמוד מסוים, שליחת מייל מתוך האתר לבקשת מידע נוסף או הרשמה, ועוד כהנה וכהנה דוגמאות. משתמש רשום לשירות לפתוח פרופילים עד ל- 50 אתרים שונים, כך שאם אתם מנהלי שיווק בקבוצה, תוכלו להישאר עם האצבע על הדופק לגבי כל אתר ואתר של החברות שבקבוצה.

דה לאנגווג' אוף דה היברו מאן

אז מה בעצם החידוש שבהכנסת העברית לתוך השירות? קודם כל היכולת לקבל נתוני אמת אודות האתר. אם האתר הוא בעברית, התוכן הוא בעברית, והמבקרים באתר דוברי עברית,  אז ודאי תרצו לדעת אילו מילות מפתח בעברית הביאו אותם לאתר שלכם. בוודאי יעניין אתכם פחות לדעת אילו מילים לועזיות (אם קיימות כאלה) שלחו את הגולשים לבקר באתרכם.

ההבנה החדשה של GA לגבי התכנים בעברית, ושמות הדפים בעברית, פותחת עולם ומלואו, שהיה שרוי באפילה עד כה עבור אתרים-דוברי-עברית. נחזור למקרה של חברת-אם וחברות בנות, אם לדוגמה דף מסוים באתר חברת האם אמור לקשר לחברות בנות, מתוך מטרה לספק לקוחות פוטנציאליים לחברות הבנות, חשוב יהיה לכם לדעת עד כמה באמת יעיל הדף הזה בהבאת לקוחות-אפשריים לאתרי חברות הבת. אם לדוגמה אתרכם עוסק בעסקי הקולנוע, ויוצאים ממנו קישורים לדפים או אתרים בעלי שם בעברית,כגון צלמים, תסריטאים, במאים, תוכלו לקבל דוח סטטיסטי מלא על תנועות הגולשים.
יתרה מכך, תוכלו לקבל ניתוח מקיף גם אם בתוך URL היעד היו משובצות המילים בעברית (html.במאים לדוגמה) .

הכנסת העברית כשפה נתמכת לתוך הכלי של גוגל היא בגדר חדשות משמחות וחשובות. אם הגעתם עד כה בקריאת המאמר, אז אתם ללא ספק שייכים לקבוצה הולכת וגדלה של מנהלים שהפנימו את ייחודיות האינטרנט, ובתוך כך אתר האינטרנט של החברה, במערך השיווק האינטרנט. האתגרים שעדיין נותרו לפניכם הם האתגרים המסקרנים ומעוררי המחשבה מכל – לדלות כל נתון אפשרי אודות תעבורת המבקרים באתר, וכאמור – עכשיו זה הרבה יותר נגיש למי שמנהל את עסקיו בשפה העברית. אלה הם הנתונים שיסייעו בידיכם לפצח את הקוד הגנטי של האתר ולהבין מה לא נכון, וחשוב באותה מידה- מה כן נכון – באופן בו הוא בנוי.