Google Adwords: כיצד לצמצם את ההוצאות ויחד עם זאת למכור יותר?


הרבה אנשים, שמפרסמים את אתרם דרך Google AdWords, מוציאים הרבה כסף מבלי לקבל תמורה מכובדת. הסיבה לכך שאנשים מוציאים יותר כסף ממה שבאמת צריך על מודעות ה- AdWords היא שהם מנהלים את הקמפיין בצורה לא נכונה.

להלן מספר נקודות חשובות לניהול נכון של קמפיין ב- Google AdWords

מילות מפתח ארוכות מביאות יחס המרה גבוה יותר

מספר מחקרים מראים כי למילת מפתח ארוכה וספציפית, שמכילה לפחות 4 מילים, יש אחוזי המרה גבוהים יותר מאשר למילת מפתח שמורכבת ממילה אחת בלבד.
על פי מחקר שנערך לאחרונה, יותר מ18% מהחיפושים כוללים 5 מילות מפתח לפחות. בגוגל טוענים ש-20% מהחיפושים בכל יום הם כאלה שלא נראו לפחות 3 חודשים, אם בכלל. כלומר, מתבצעים חיפושים ספציפיים מאוד.

מילת מפתח ארוכה לא טובה עלולה לגרום לך להפסיד כסף

לפי העובדות הנ"ל, על פניו, נראה כי כדאי להשתמש בהתאמה רחבה עבור כל מילות המפתח שלכם. אף בגוגל ממליצים להשתמש בהתאמה רחבה: התאמה רחבה היא דרך מצוינת לתפוס את החיפושים הנדירים אך הרלוונטיים. כשאתם מגדירים מילת מפתח כלשהיא כמורחבת, המודעה לא רק תתאים לחיפושים שכוללים את הביטוי המדויק, אלא גם לחיפושים של: מילים נרדפות, צורות של רבים/יחיד, ביטויים שמכילים את המילה בתוכם וכדומה.

למעשה, הדבר לא כל כך פשוט. אם תגדירו את כל מילות המפתח שלכם כמורחבות, המודעות שלכם עלולות להיות מוצגות גם עבור חיפושים לא רלוונטיים, ואז סתם תשלמו כסף ללא תמורה.
לדוגמא: המילה ילדים יכולה להופיע בחיפושים: גני ילדים, רופא ילדים, תוכניות ילדים, חינוך ילדים וכדומה.

על מנת שנוכל להגדיר מילה מסוימת כמורחבת, אך יחד עם זאת שהמודעה שלנו לא תופיע בחיפושים לא רלוונטיים, חשוב לא לכלול מילות מפתח ארוכות שלא רלוונטיות לאתרכם.

שימוש במילים שליליות – יעלה את יחס ההמרה שלכם

ניתן להזין בקמפיין שלכם "מילים שליליות".
מילים שליליות הן מילים שכאשר יכתבו ע"י מישהו בחיפוש בגוגל- המודעה שלכם לא תופיע בתוצאות החיפוש. זהו כלי שנועד לסנן את אותן מילות חיפוש לא רלוונטיות ולחסוך לכם כסף.
למשל, אם תכניסו את המילה "חינם" כמילה שלילית. אין סיכוי שהמודעה שלכם תופיע אם מישהו יקליד אותה בגוגל. כך תוכלו "לסנן" אנשים שמחפשים לקבל דברים בחינם דרך האינטרנט.

בנוסף, כלי זה מאפשר הצגת המודעה לקבוצה ספציפית שאתם מעוניינים להגיע אליה. לדוגמא: יועץ השקעות, שהגדיר בקמפיין שלו את המילה השקעות כמורחבת אך מעוניין להגיע רק לאנשים שמחפשים ייעוץ בתחום ההשקעות. הוא ירצה להימנע מכך שהמודעה שלו תוצג לאנשים שמחפשים "ספרי השקעות" (כי הוא לא מוכר ספרים), לכן יכניס את מילת המפתח "ספרי השקעות" לרשימת המילים השליליות.
בחזרה לדוגמת מילת המפתח ילדים: אם האתר שלי עוסק בגני ילדים- אני אכניס לרשימת המילים השליליות את כל הצירופים הלא רלוונטיים (רופא ילדים, תוכניות ילדים וכו')

הגדרת מילות מפתח כמורחבות יכולה לעזור לכם להשיג יותר לקוחות, אך יש להיזהר שלא תגרום לכם לבזבוז התקציב. אם החלטת להשתמש בהתאמה הרחבה עם מילות המפתח שלכם, השתמשו במקביל ב"מילים שליליות".

למאמרים נוספים אודות ניהול קמפיינים באדוורדס לחצו כאן