האם אחוז הלחיצות משפיע על מיקום אתרך?


בוא ללמוד כיצד תאור נכון של כותרת העמוד והאתר משפיעים על קידום אתרים.
גוגל משתמש בלחיצה כאמצעי לדירוג מיקום לתוצאות חיפוש ששולמו. ככל שלוחצים יותר על פרסומת, כך היא תדורג גבוה יותר בתוצאות חיפוש. האם גוגל משתמש בשיטה זו עבור תוצאות חיפוש רגילות?

מדוע הגיוני להשתמש ב-CTR?

לתוצאות חיפוש של 10 פריטים ראשונים יש מדרג לחיצות . אחוז מסוים של הגולשים באתר לוחצים על התוצאה הראשונה, פחות לוחצים על השנייה, עוד פחות על השלישית וכו'.
כללית, התפלגות הלחיצות (או הקלקות) בתוצאות חיפוש שונות דומה לכל מילות המפתח.
באם עמוד של אתר מסוים בתוצאות החיפוש הינו גבוה במיוחד מבחינת לחיצות שנתקבלו אזי גוגל בקלות ישים לב לזה .
לדוגמה אם התוצאה בעמודה 6 תזכה ליותר לחיצות מאשר הממוצע בתוצאה שהתקבלה בעמודה 6. נראה כי התוצאה בעמודה מס' 6 מושכת למשתמשים רבים מסיבה זו או אחרת.
גוגל מעוניינת ורוצה להחזיר את המיטב ולהביא לתוצאות חיפוש האטרקטיביות ביותר. באם אנשים רבים ילחצו על תוצאת חיפוש, אזי גוגל תחליט לדרג את האתר הספציפי במיקום גבוה יותר בעמודי התוצאות. בעשותם כך גולג יכולה לדרג אתרי אינטרנט אטרקטיביים במיקום גבוה יותר והמחפשים בקרב הגולשים יהיו מאושרים יותר עם התוצאות.

מה המשמעות של זה עבור אתר האינטרנט שלך?

אין זה ברור מאיליו כי גוגל משתמש בלחיצות כמדד לקבוע את דירוג אתרי אינטרנט בתוצאות חיפוש. אף על פי כן, שימוש בכותרות משכנעות ותיאורי דפי מטא תמיד מסייעת בכך.
ככל שכותרות אתר הבית שלך ותאור האתר עבור הגולשים אטרקטיבי יותר, כך יותר אנשים ילחצו (או יקליקו) על הקישור לאתרך בעמוד התוצאות. דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש אינו מספיק.  גולשי האתר חייבים גם כן ללחוץ על הרשימה שלך.