כלים לקידום אתר


קידום אתרים אורגני הינו תהליך מורכב המחייב אסטרטגיה ועבודה יומיומית כאשר המטרה העיקרית -להעלות את האתר לעמוד הראשון במנועי החיפוש, קרוב ככל שניתן לשורה הראשונה בתוצאות החיפוש שאינן ממומנות. כמובן שכאשר השאיפות כל כך גבוהות צריך לקחת בחשבון מספר גורמים, ביניהם;  איכות הקישורים הנכנסים, קוד האתר והתאמתו למנועי החיפוש, תוכן האתר עם דגש על תוכן איכותי בתחום הפעילות, צפיפות מילות מפתח בתוך כל דף, ותק האתר, זמן שהיית הגולשים באתר ועוד. כיום קיימים מגוון כלים המסייעים לקבל מידע על אתר קיים ולתכנון אתר עתידי, במטרה לקדם אותו באופן טבעי ונכון או בשפה המקצועית – לבצע קידום אורגני מושכל.

כלים בסיסיים המסייעים לקידום אורגני

חקר מילות מפתח – בכדי לקדם את האתר בהקשר לתוכן המוצג בו, יש לבדוק מהן מילות המפתח השכיחות ביותר בהן משתמשים הגולשים. דרך מנוע החיפוש של גוגל ניתן להיכנס לכלי מילות מפתח, לבדוק מהן המילים השכיחות ביותר ו'לשתול' אותן בתוכן הדף אליו רוצים למשוך גולשים. מומלץ לצפות בסרטון –  חיפוש מילות מפתח.

Google analytics

 שימוש יעיל בתוכנת הסטטיסטיקות של גוגל מאפשר קבלת תמונה רחבה לגבי תהליך ה-SEO -אופטימיזציה של האתר, ומהווה בסיס אפקטיבי ביותר לניתוח ממצאים ולהסקת מסקנות לגבי פעילות האתר במטרה לשפר את התנועה לאתר, פעילותו וקידומו האורגני. הכלי מאפשר קבלת דו"חות העוסקים בכמות המבקרים באתר, מהיכן הגיעו הגולשים (ארץ ועיר), באיזו שעה, מהם הקישורים אליהם הגיעו אל האתר, באילו מילות מפתח השתמשו כדי להגיע לאתר ועוד.

כלי מנהל אתר – Webmaster Tool

כלי מנהל האתרים של  Google מספק דו"חות מפורטים כיצד נראים הדפים של האתר במנוע החיפוש. בנוסף מספק הכלי אבחון בעיות ומראה כיצד Google סוקר את האתר ומשלב אותו באינדקס. כמו כן מאפשר הכלי לסווג ולהוריד נתונים על קישורים פנימיים וחיצוניים לאתר ולעדכן את מנוע החיפוש במפת האתר ועוד.

בדיקת קישורים נכנסים

אתרים רבים מציעים להשתמש בכלים שלהם לבדיקת קישורים נכנסים לאתר. הכלי לבדיקת קישורי מאפשר ביצוע בדיקה מהירה במנועי חיפוש בכדי לדעת אילו אתרים מקושרים לאתר הנבדק. קידום במנועי החיפוש מתבסס בין היתר על החלפת קישורים איכותיים בין אתרים בעלי תוכן דומה. כדי לבדוק מי מקשר אל האתר שלכם תוכלו להיכנס אל כלי בדיקת קישורים נכנסים. ככל שקישורים נכנסים רבים יותר יצביעו על האתר שלכם, כך מנועי החיפוש יבינו כי מדובר באתר חשוב, ויעניקו לו חשיבות רבה בדירוג.

בדיקת דפים מאונדקסים

מנועי החיפוש מונעים על ידי עכבישים שסורקים את רשת האינטרנט בכל רגע נתון. עכבישים אלה  עוברים בכל אתר דרך הקישורים הנמצאים בו (פנימיים וחיצוניים) כשהוא עובר על כל טיפת תוכן שקיימת ברשת במטרה לספק את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר הקיימות. אתרים שנבנו על ידי אנשי מקצוע טובים, נגישים למנועי חיפוש, לעומתם קיימים אתרים הבנויים לעומק שאינם מקודמים כמו שצריך מאחר ומנועי החיפוש מתקשים להגיע אל כל דפי האתר. דפים שאינם מאונדקסים, למעשה לא יופיעו בתוצאות החיפוש, וחבל.  עם כלי לבדיקת דפים מאונדקסים ניתן לבדוק אלו דפים מופיעים במנוע החיפוש ואילו לא ובכך להסיק את המסקנות הנדרשות ולפעול בהתאם.

מיקום אתר בגוגל  לפי מילות מפתח

בכדי שניתן יהיה לבדוק היכן ממוקם אתר ביחס לאתרים אחרים לפי מילות מפתח מסוימות קיים כלי בדיקת מיקום הבוחן את מיקום האתר בתוצאות חיפוש אורגניות לפי מונחי מפתח. בנוסף מאפשר כלי זה לבחון מיקום אתר לפי מילת מפתח במנועי חיפוש אחרים פרט לגוגל.

כלי לבחינת דירוג אתר

אלקסה הינו גרף מדד התנועה המאפשר לבחון את כמות התנועה באתר. כמות התנועה באתרים נמדדת על ידי אלכסה באמצעות איסוף אינפורמציה של גולשים המשתמשים בסרגל הכלים של אלכסה. הנתונים מתייחסים למילות מפתח אליהם הגיעו לאתר, תנועה לאתר, קישורים נכנסים ועוד. חשוב לציין כי כלי זה מספק נתונים מלאים רק על אתרים גדולים אך גם אתרים אחרים יכולים לקבל מידע מועיל.

לסיכום, קידום אורגני מתבסס על מגוון פעולות  SEO  תוך שימוש בכלים רבים המסייעים לקדם את האתר במנועי החיפוש ומעניקים מידע העוזר לשפר את תהליך עבודת הקידום. שימוש נכון בכלים הרבים שקיימים כיום ברשת, הסקת מסקנות מהנתונים ועשיית פעולות בהתאם, הם הגורמים למנוע החיפוש שלGoogle  להציג את האתר בראש רשימת תוצאות החיפוש האורגניות.