10 שלבים לבניית אתר האינטרנט


10 שלבים לבניית אתר האינטרנט – מהמסד ועד הטפחות

אז החלטתם סוף סוף לבנות אתר אינטרנט, אבל אין לכם רעיון איפה מתחילים. 10 הצעדים הבאים ייתנו לכם הבנה מסוימת לאן לכוון בכדי שאתר האינטרנט שלכם יהיה ידידותי למנועי החיפוש. אף על פי שמאמר זה אינה רשימת מכולת של כל מה שאתם צריכים לדעת, הוא עדיין נוגע בבסיס הדברים החיוניים ביותר של בניית אתרים.

שלב 1: מחקר מילות מפתח

אפילו לפני בחירת שם הדומיין, יש להקדיש קצת זמן למחקר מילות מפתח. נסו לחקור את כל מילות המפתח שיתאימו לתחום בו אתם פועלים. הבנה של מטרותיכם ויעדיכם סופיים יקלו על העניינים.

שלב 2: בחירת דומיין

אם כבר יש לכם עסק מחוץ לעולם האינטרנט, והאתר יתמוך בו, אז דומיין עם שם העסק הוא הדבר הטוב ביותר במרבית המקרים. אם שם העסק שלכם אינו רלבנטי או שכבר רכשו את הדומיין הזה, נסו דומיין המכיל מאפיין מסוים וברור של העסק שלכם. למשל, אם העסק שלכם הוא עסק מקומי, השתמשו במיקום כחלק משם הדומיין. זה ייתן לכם עוד קצת ניקוד במנועי החיפוש ויביא עוד גולשים אשר הבחינו ברלבנטיות של האתר כפי שהיא מגולמת בשם האתר.

נניח שאתם בונים אתר המתמקד באפשרויות התיירותיות בעיר מגוריכם "גושדניה". אפשר והפתרון הטוב ביותר עבורכם יהיה הדומיין: www.Gushdania.com. אולם, סביר ששם זה כבר יהיה תפוס, לכן נסו לחילופין GushdaniaInfo.com או GushdaniaGuide.com. פתרון זה נכון גם במקרה שהאתר שלכם מציע מוצרים ברי קיימא, כגון GushdaniaCameras.com או אולי GushdaniaHummus.com. הימנעו משימוש מופרז במקפים. אחד זה בסדר, ולכל היותר שניים. יותר מזה זה עלול כבר להיות מבלבל ואף מזיק.

שלב 3: מערכת לניהול תוכן

אם אתם מתכננים להקים אתר גדול, אשר יצמח וישתנה באופן רציף, אז תזדקקו למערכת לניהול תוכן (CMS). ודאו כי כל מערכת בה תבחרו הינה ידידותית למנועי חיפוש ומציעה לצד שליטה מלאה בתוכן (אתם יכולים גם להיעזר ב מומחה וורדפרס ) גם אפשרויות כגון URL מותאם לפי בחירה, תיוג שמות ייחודי, תיוג כותרות וכיו"ב. הקמת אתר עם מערכת ניהול תוכן  שאינה ידידותית למנועי חיפוש דומה לרכישת רכב ללא מנוע. זה יכול להיות הרכב הכי מפואר בשכונה, אבל הוא פשוט לא יביא אתכם לשום מקום.

שלב 4: מבנה האתר

זהו בהחלט אחד השלבים החשובים ביותר ביצירת אתרכם. אם המבנה אינו נכון, גורל אתרכם עלול להיחרץ כבר בתחילתו.

התבוננו שוב במחקר המילים שעשיתם ונסו למפות את כל תחומי האתר בהם תרצו לפתח תוכן נוסף. במקרים מסוימים תמצאו מילות מפתח חשובות המתאימות בדיוק לעמודי תוכן מסוימים באתרכם. אם המונחים והתוכן מתאימים לנושא של האתר, סמנו אותם וצרו עוד דפים. בנו רשימה או תרשים זרימה של כל התוכן אותם אתם מתכננים להוסיף, ומיינו עמודים אלו לקטגוריות רלבנטיות.

ודאו כי קבצי האתר שמורים באופן הגיוני. זה נכון הן לגבי שם הקובץ והן לגבי הנתיב המלא אליו. שמרו יחדיו קבצים בעלי תוכן דומה בתת-תיקיות, ותנו להם שמות פשוטים. ניקח לדוגמה אתר אינפורמטיבי לגבי איזור גיאוגרפי מסוים. אם יש מספר דפים המוקדשים לקניות, שמרו אותם כך:

/shopping/malls.html
/shopping/markets.html
/shopping/outlets.html

שמירה על ארכיטקטורה נקייה של דפי האתר תסייע לא רק בדירוג מנועי החיפוש אלא תותיר רושם טוב על מבקרים באתר. לעתים קרובות, שימוש בכל אחת מקטגוריות אלו כנקודות עיקריות לניווט באתר יהיה הדבר ההגיוני ביותר. כמו כן, זכרו לשמור על אתר עם מבנה שטוח יחסית, עם מעט רבדים ככל הניתן. אל תגרמו למנועי החיפוש לעקוב אחר אינספור קישורים בכדי להגיע לליבה החשובה של האתר. למעט מקרים בהם אתרים מכילים עשרות אלפי דפים, אין צורך ביותר מ- 2 או 3 קישורים בכדי להגיע לתוכן העיקרי. ככל שהנתיב לדף פנימי קצר, כך תזכו לעוד נקודות ממנועי החיפוש.

שלב 5: ניווט

בכדי להגיע למיקום גבוה בתוצאות חיפוש, גם הניווט באתר צריך להיות ידידותי למנועי חיפוש. אם ניתן השתמשו בניווט מבוסס-טקסט ב html  נקי .

שלב 6: ניתוח

אף פעם זה לא מוקדם מדי לחשוב על סטטיסטיקה. לפני שמעלים את האתר יש לאפשר מקום לניתוח מדויק אשר ימדוד את התנועה באתר ואת התקדמותו. קיים מאגר בלתי נדלה של כלי אנליזה וניתוח העומדים לרשותכם, חלקם מעמיקים וחלקם שטחיים. שירות חינמי אך יעיל ביותר הוא Google Analytics, שייתן את כל הנתונים הנדרשים .

שלב 7: יצירת תוכן

עכשיו זה הזמן ליצור תוכן טרי וחדש, תוך מחשבה על אופטימיזציה שלו עבור מנועי החיפוש. ודאו כי התוכן הנכתב משקף את העסק ומילות המפתח הרלבנטיות. אין צורך להציף את התוכן עם מילות מפתח, אלא מספיק שיופיעו בו כמה פעמים. עם הזמן תוכלו להרחיב את מעגל מילות המפתח, על ידי הקלדת מילות מפתח בגוגל, ובדיקה אילו מילים הודגשו בתוצאות החיפוש.

שלב 8: SEO בסיסי

הבטיחו כי כל העמודים באתרכם כוללים <title> ייחודי ותגים של Meta description. זהו אספקט בסיסי וחשוב במיוחד אשר משחק תפקיד מכריע בדירוג האתר. ודאו כי תגים אלו אינם רק ייחודיים אלא גם מייצגים נאמנה את העמוד. כמו כן, זכרו למקם את מינוח היעד ב- heading , כמו גם תגי שמות לתמונות (Image alt tags) איפה שרק אפשר.

שלב 9: התנעה

עכשיו כשהאתר שלכם הוקם, תרצו וודאי להתניע ולהזרים תנועת מבקרים לתוכו. אט לכם- יעבור פרק זמן עד אשר מנועי החיפוש יאנדקסו את אתרכם במלואו, ואף יותר מכך עד שתראו אותו ברשימת תוצאות החיפוש למילות מפתח. עדיין, כדאי להתחיל להניע את הכדור…

התחילו בהודעה קצרה לעיתונות (ארצית או מקומית- על פי סדרי החשיבות של המדיה כפי שהם מוכרים לכם)  או לאתרי ידיעות, המבשרת על הקמתו של אתר חדש. הודעות לעיתונות הן דרך מצוינת להשיג תנועה וקישורים ראשונים אל תוך האתר. ישנן חברות אינטרנט אשר פרסום הידיעה באמצעותן ישמש כלי טוב לאינדוקס האתר גם בגוגל. לאחר מכן הוסיפו את האתר שלכם לספריות קישורים רלבנטיות. זה ייקח חודשים, אולי אפילו שנים עד שספריות אילו יוסיפו את אתרכם מיוזמתן, לכן הקדימו ועשו זאת בעצמם.

השתדלו להשיג קישורים מאתרים רלבנטיים אחרים בתחום אליו אתם שייכים.

שלב 10: קידום מתמשך

האתר גמור, התוכן נראה נפלא, והכל סבבה- אבל יש עוד עבודה לעשות. בכדי להצליח בטווח הארוך, במיוחד אתר חדש, יש להמשיך ולפעול ללא לאות לקידומו של האתר. חפשו דרכים נוספות להעשיר את כמות הקישורים המפנה לאתרכם, כמו גם את התוכן באתר. נסו ליצור חשבונות בפלטפורמות שונות של מדיה חברתית ושל אתרים להעלאת מאמרים בנושאים חופשיים. אלה לא רק יספקו לכם קישורים נכנסים אלא גם יסייעו בהגברת התנועה אליו, והגדלת המודעות לעסק ולמוצר.

אתר שנמצא תמיד בתהליך גדילה, ותמיד מייצר קישורים נכנסים, יהיו לו הסיכויים הטובים ביותר להגיע לעשר תוצאות החיפוש הגבוהות ב- Google .