Google ומרכיבי דירוג האתר


התייחסותה הרשמית של google לגבי מרכיבי דירוג אתרים

 השבוע פורסם ראיון ,מרתק עם מאט קאטס אחד מאנשי החוד בגוגל, בכל הנוגע לאסטרטגיה והפיתוח של גוגל, ודמות מוכרת לאנשי SEO בעולם, בעיקר בזכות הבלוגים והוובקאסטס המעשירים שלו. ראיון מעין זה, אותו ניתן להגדיר כהבעת עמדה רשמית של גוגל, שפך אור על כמה נושאים, אשר בהחלט יכולים לסייע למנהלי אתרים לשפר את תאימות אתריהם למנוע החיפוש.

להלן כמה מהדברים החשובים שנאמרו בריאיון:

1.  ככל שיש יותר קישורים נכנסים רלבנטיים לאתר, יותר עמודים באתר יאונדקסו

 מאט קאטס אמר כי מספר העמודים אותם יאנדקס google באתר לאו דווקא עולה בקנה אחד עם ה- Page Rank שלו. משמע, יותר עמודים יאונדקסו אם לאתר שלכם הרבה קישורים נכנסים. אין לגוגל מיכסה לכמות עמודים לאינדוקס באתר, וכל העמודים באתר יכולים להיות מאונדקסים במידה ויש מספיק קישורים המפנים אליכם. מה שחשוב שתזכרו: דירוג האתר בו משתמש גוגל באלגוריתם הדירוג שלו אינו ה- PageRank המוצג בסרגל הכלים של google.

2. שרתים איטיים עלולים להוות בעיה גם בהיבט של מיקום בתוצאות החיפוש

אם הבוטים של גוגל יכולים להגיע בזמן נתון רק לשני עמודים באתר בגלל איטיות של השרת, הוא עשוי לקבוע מכסימום של עמודים מהם הוא יניב נתונים בשרת המארח. זה כמובן מהווה בעיה עבור אתרים המאוחסנים על שרתים שיתופיים או סתם איטיים.

3. תוכן מועתק או כפול עלול להיות בעיה

 "תארו לכם שאנחנו סורקים 3 עמודים באתר, ומגלים שהעמודים כולם זהים. אנחנו נוותר על שניים מתוך שלושת העמודים, ונישאר רק עם אחד", אומר קאטס. כאמור, גוגל יאנדקס עמודי האתר על פי ה- PageRank של הדפים. אם יש לכם כפילות תוכן, חלק מהדפים כלל לא ייסרקו ובכך למעשה תפסידו הזדמנויות דירוג. קאטס גם מציין שאם אתם תקשרו מדף אחד לדף אחר, העתק שלו, אתם עלולים לפגוע בדירוגי העמודים שלכם. גוגל מנסה להעביר דירוג עמוד אחד ודירוגי קישורים בו, גם מעמודים מועתקים לעמוד המקורי.

 אם אתם משתמשים בתג rel=canonical בעמודי האתר, אז אסור שהעמודים יהיו שכפול זהה אלא לכל היותר העתק רעיוני של המוצר או של נושא קרוב. "זה בסדר גמור שעמוד יקשר לעצמו באמצעות תיוג rel=canonical", מציין קאטס, וממשיך, "וזה גם בסדר גמור, לפחות מבחינת גוגל, שיהיה תיוג rel=canonical בכל עמוד באתר".
עם זאת, גוגל לא תמיד מציית לתגית המיוחדת: "צוות הסריקה ואינדוקס רוצים לשמור לעצמם את הזכות הבלעדית לקבוע האם בעלי האתר יורים לעצמם ברגל בשגגה, ולכן גוגל לא יגיב לתגית rel=canonical".

4. מודי שותפים לא זוכים לדירוג גבוה

 אם אתר הינו אתר שותף, הדומה במיוחד לעמודים אחרים (בהבדלים מינוריים כגון לוגו שונה למשל), אזי עמוד זה לא יקבל דירוג גבוה. אם google מזהה קישורי שותפים, קישורים אלו לא יעבירו הרבה כוח של PageRank.

5. הפניות (redirects) אכן עובדות, אבל הן אינן מעבירות את כל כוח הדירוג

 אם תשנו את שם הדומיין, ותפנו מהעמודים הישנים בהפניית 301, כוח ההפניה יועבר לדומיין החדש, אבל סך כוח הקישורים יכורסם קמעא. הפניות 301 לא מעבירות PageRank בשלמותו.

6. עמודים באיכות נמוכה עלולים להוות בעיה

קאטס: "אם ישנה כמות גדולה של עמודים שאנו נייחס להם ערך נמוך, אנחנו יכולים שלא לסרוק מספר גדול של עמודים באתר, אבל זה תלוי ב- rel=canonical". אם יש לכם הרבה עמודים באתר עם ערך נמוך, אז גוגל עשוי לבחור שלא לסרוק את כל האתר. עוד ממליץ קאטס לא לקמץ במילים: "עדיף כי מרבית העמודים באתרכם יעסקו במוצרים ממשיים, עם טקסט רב ככל האפשר אודותם".

7. חשיבות הניווט האינטואיטיבי

 הדרך הטובה ביותר להעביר כוח של קישור מעמוד אחד לעמוד אחר היא באמצעות ניווט פנימי טוב. "ארכיטקטורת אתר, כלומר האופן בו אתה בונה את העמוד והקישורים באתר, מתוך מטרה להביא את מרבית האנשים אל המוצרים אותם אתה מעוניין שיראו, עדיפים על גישה של בניית ארכיטקטורת קישורים הנובעת משאיפה להשיג PageRang טוב יותר".

8. עדיין עדיף להימנע מקישורי JavaScript לצורך ניווט באתר

 "מזה זמן, אנו סורקים JavaScript ומחפשים קישורים. גוגל החכים עם הזמן בכל הנוגע לג'אווה, ויכול להבין טכנולוגיה זו חלקית. לא הייתי אומר שהתאימות היא מלאה לגמרי, וישנם תנאים בהם אנחנו לא מסתדרים עם JavaScript. כשיש צורך או כשאנחנו חפצים בכך, אנחנו יכולים להסתדר עם רובה. מה שרצוי לזכור הוא שאם אתם מפרסמים באמצעות JavaScript, תוכלו להיעזר בתגית NoFollow לקישורי ג'אווה סקריפט".

9. Google עדיין לא אוהב קישורים ששילמו עבורם

מאט קאטס מחזק את מה שהיה פחות או יותר ידוע: גוגל לא מעוניין כי פרסומות ישפיעו על מיקומי תוצאות. הם רוצים לקרוא לאנשים לא להסס ולדווח על קישורי ספאם והספמה של קישורים. קאטס אומר כי גוגל עושה הרבה בניטור מודעות ווידוא כי המודעות אינן מטות את תוצאות החיפוש.