השפעת קירובי תוכן על דירוג אתרכם בתוצאות החיפוש


LSI או בשמה המלא Latent Semantic Indexing הינה טכניקה המיושמת כיום על ידי מנועי החיפוש הגדולים. האם לקחתם זאת בחשבון בכל הנוגע לאתר שלכם? כיצד טכניקה זו משפיעה על מיקום האתר בתוצאות החיפוש ב- google?

מה זה בדיוק LSI?

משמעות ה- LSI היא שבמהלך תהליך אינדוקס דפי אתר, מנוע החיפוש מנסה לחבר בין מילות מפתח לבין עולמות תוכן. לדוגמה, המילה פריס והמילה הילטון משוייכות יחדיו לאותה גברת ולא למלון ועיר. באנגלית המילים tiger woods יציג מן הסתם תוצאות הרלבנטיות לשחקן הגולף ולאו דווקא לטורף החי ביערות.
בכדי להבין אילו מילים משייך גוגל לאילו מילים, הקלידו בתיבת החיפוש מילה ולפניה הסימן ~ . המילים המשויכות למילת החיפוש תופענה מודגשות בתוצאות החיפוש. נוכל לראות לדוגמה כי גוגל משייך למילה "עף" את המילים עץ, עוף, אף וכו'. באנגלית נראה כי למילה phone משויכת למשל המילה nokia.

איך יודע גוגל להתאים עולמות תוכן?

בגוגל מאונדקסים מיליארדי עמודים. אם הוא מוצא כי עמודים רבים מכילים את המילה פריס לצד המילה הילטון, אז הוא יניח כי מילים אלו קשורות אחת בשניה. יתר המילים בדפים ילמדו את מנוע החיפוש כי החיבור בין 2 המילים מדבר על אישה. מילים המופיעות בסמיכות בצורה תדירה תקבלנה שיוך אחת לשניה. לגוגל הרבה נתונים המאפשרים לחשב את רמת השיוך בין מילים שונות.
מה זה אומר על מיקומו של אתרכם בתוצאות החיפוש?
אם אתם מעוניינים להופיע בתוצאות החיפוש תחת מילות מפתח מסוימות, אתם צריכים לגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם רלבנטי לנושא. ישנם כמה דברים אותו תוכלו לעשות בכדי להגביר את הרלבנטיות של האתר לנושא ולכן חשוב מאוד להבין את חשיבות כתיבת תוכן לאתרים.

1.      התאימו עמודים שונים באתר למילות מפתח שונות

אם אתם מבקשים לקדם את מילת המפתח "רכבים משומשים", צרו גם עמודים באתר עבור המילים "מכוניות יד שניה" ו"אוטו למכירה" וצירופים נרדפים נוספים. ככל שיהיו באתר יותר דפים רלבנטיים לנושא מסוים, כך יגדל הסיכוי כי תופיעו ברשימת תוצאות החיפוש עבור מילים נרדפות. ודאו גם כי מילות המפתח שלכם מופיעות בשדות הנכונים בדף (title, meta keywords, description)

      2.      קבלו קישורים מאתרים אחרים מאותו עולם תוכן

אם אתם מוכרים רכבים, אתם לא צריכים קישור מדף שעוסק בסרטים. יהיה זה הרבה יותר מועיל לקבל קישורים מאתרים באותו נושא, המכילים ממילא מילים קרובות למילות המפתח שלכם. קישור מדף בו קישורים רבים לאתרים אחרים באותו נושא הינו יעיל הרבה יותר מקישור מדף המוציא קישורים לאתרים בנושאים מגוונים. לכן, חשוב שתקבלו קישורים מאתרים באותו תחום, וחשוב מאד שתשייכו את האתר שלכם לנושא הנכון באינדקסי האתרים השונים. אם האתר שלכם רשום בקטגוריה הלא נכונה, זה עלול להשפיע לרעה על דירוגכם בתוצאות החיפוש.

3.      החילו ארכיטקטורת אתר בעלת משמעות

השתמשו בשיטה הגיונית לאירגון תוכן האתר. צרו קטגוריות העוסקות בהיבטים מסוימים של הנושא הרחב, וודאו שכל מה שקשור לנושא מצוי באתר. עמודים צריכים להיות תחת הקטגוריות הנכונות, ושקל להתמצא באתר ולהגיע מקטגוריה לקטגוריה.

4.      נסו להבין מדוע עמודים באתרים אחרים מדורגים גבוה יותר

אם שאלתם עצמכם פעם, למה למרות אופטימיזציה יסודית, עמודים אחרים מוצגים בכל זאת גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח מסוימות, נסו לבדוק מהיכן הם מקבלים קישורים. מספר הקישורים ואיכותם של הקישורים הנכנסים חשובים מאד. אולם, כפי שכבר ציינו, חשובים ביותר קישורים הנכנסים מעמודים בעלי קירבה סמנטית.

אל תתמקדו במילת מפתח אחת כשאתם עושים אופטימיזציה לעמודים. אם אתם רוצים להתאים את האתר לאלגוריתמים המתקדמים של מנועי החיפוש, בנו אתר המותאם למילות מפתח שונות באותו תחום. בכדי שמנועי החיפוש ישייכו את האתר שלכם לקונטקסט הנכון, ודאו כי אתם מקבלים קישורים מעמודים העוסקים באותו עולם תוכן.