3 טיפים לתחרות מול אתרים ותיקים ומבוססים


לאתרים ותיקים ישנו יתרון משמעותי על פני אתרים חדשים. לאתרים שכבר קיימים כמה שנים, סביר להניח כי היו בעבר הרבה פחות מתחרים, מה שאפשר להם לבסס דירוג גבוה בתחילת הדרך, כשהמפה התחרותית לא הייתה צפופה. הוותק גם מגביר את אמינותם מצד מנועי החיפוש, וגם מגדיל את מספר הקישורים הנכנסים שצברו במהלך חייהם. אם יש לכם אתר חדש, יהיה לכם קשה להתמודד מול אתרים מבוססים.
יחד עם זאת, אפילו אם האתר שלכם חדש, זה עדיין אפשרי להתמודד מול הותיקים. להלן 3 טיפים שיעזרו לכם בהתמודדות זו.

טיפ 1 : השתמשו בגרסאות פחות פופולאריות של מילות מפתח

זה קרוב לבלתי אפשרי לקבל דירוג גבוה עבור מילות מפתח תחרותיות. מילים אלו כמובן חייבות להיכלל בטקסטים באתרכם, אבל קדמו את האתר גם באמצעות מילים רלבנטיות ופחות פופולאריות, שאינן מקודמות על ידי המתחרים. לדוגמה, אם המתחרה מקדם את צירוף המילים "פיצה תל אביב", נסו אתם לקדם "פיצה תלאביב". גם אם זו צורה שגויה או פחות מוכרת של מילת המפתח, קידומה עשוי להניב בכל זאת עוד מבקרים באתרכם. עדיף להיות ממוקמים ראשונים למילת חיפוש פחות פופולארית (ממנה תזכו כאמור במספר מה של מבקרים) מאשר להיות ממוקמים במקום 60 למילה פופולארית (במקרה כזה סביר שלא תזכו לאף לא מבקר אחד).

טיפ 2 : התאימו את עמודי האתר לגרסאות רבות ככל הניתן של מילות המפתח

כלומר, חזרו על טיפ 1 עם כמה שיותר מילות מפתח. לדוגמה "הפיצה הטובה בתל אביב" או "פיצרייה מומלצת טעם העיר תל אביב". גם אם כל צירוף מפתח כזה יניב כשלעצמו מבקרים בודדים, סך מילות המפתח כבר יביא לכם מספר גדול יותר של גולשים. יתרון נוסף בדירוג גבוה עבור מילות מפתח ארוכות מעין אלו הוא בהפיכת אתרכם לרלבנטי עבור נושא מסוים. ככל שאתרכם מדורג גבוה יותר בתוצאות חיפוש למילות מפתח שונות, כך יהיה קל יותר להשיג בהמשך דירוגים טובים גם על מילות מפתח תחרותיות.
עשו התאמה למילות מפתח בעמודים השונים באתר, ובצעו אופטימיזציה לכמה שיותר עמודים. אנשים שמחפשים צירופים ארוכים במנועי חיפוש הם לרוב אנשים שמבינים ויודעים מה הם מחפשים. הם אלו שסביר כי גם יקנו משהו באתר שלכם.

טיפ 3 : יצרו עמודים רק בכדי לקבל קישורים

ודאי מטרתם של עמודים מסוימים באתרכם הוא לייצר עסקאות ולהביא הכנסות. מטרתם של עמודים אחרים הוא להביא לכם קישורים נכנסים. יותר קישורים נכנסים לאתר- יותר קל לזכות בדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש. לכן, צרו עמודים שיפתרו את בעייתם של המחפשים באינטרנט. כתבו עמודי תמיכה והסבר על נושאים מיוחדים ומסוימים. דווקא עמודים אלו מקבלים לעתים קרובות הרבה קישורים נכנסים.
השגת דירוג גבוה לאתר חדש אינו בלתי אפשרי אם הולכים בדרך הנכונה. אל תתקיפו ישירות את השחקנים הגדולים. התחילו עם הרבה מילות מפתח רלבנטיות אך פחות תחרותיות, והתקדמו למילים היותר תחרותיות. תתמקדו גם באופטימיזציה של עמודי האתר מחד, וגם בהשגת קישורים איכותיים נכנסים מאידך. אם רוצים לצאת גבוה בתוצאות הדירוג של google, לאתר חייב להיות תוכן איכותי המותאם למה שמנוע החיפוש מחפש.