איך לצוד את תשומת הלב של Google בכמה שיותר מילות מפתח?

 התמקדות במספר מילות מפתח באתר היא חשובה ביותר אם רוצים לקבל מיקום גבוה בתוצאות החיפוש. יותר מילות מפתח רלבנטיות לנושא מסוים באתר משמען סבירות גבוהה יותר כי גוגל ימצא את האתר רלוונטי לנושא.

ישנן דרכים נכונות ודרכים שגויות להתמקד במילות מפתח. שימוש בדרכים השגויות עלול לגרום למנועי החיפוש לתייג את האתר כאתר ספאם. הדרכים הנכונות יגדילו את ה PR של האתר.
3 השלבים להלן יסייעו בהשגת דירוג אתר גבוה, עבור מספר רב ככל הניתן של מילות מפתח:

שלב 1: הסירו מילות מפתח מיותרות מדפי האתר

ישנם מנהלי אתרים אשר מאמינים כי האופטימיזציה הטובה ביותר להרבה מילות מפתח באתר, היא הוספתן בכל עמוד מעמודי האתר, מופרדות בפסיק. באתרים אלו ניתן על פי רוב למצוא meta tags ארוכים מאד, הכוללים עשרות אם לא מאות מילות מפתח. ובכן, שיטה זו לא נותנת דירוג גבוה בגוגל. למעשה הוספה של מילות מפתח רבות מדי בעמוד, מסכנת את דירוג האתר בכל מנועי החיפוש שכן זהו אחד המאפיינים בעיניהם של ספאם.

מה לעשות: בדקו שעמודי האתר אינם כוללים רשימות ארוכות מדי של מילים, ואם כן, דללו אותן.

שלב 2: בצעו אופטימיזציה של עמודים שונים למילות מפתח שונות

 הוספת מילות מפתח רבות מדי לעמוד, הופכת אותו לרלוונטי במידה מסוימת למילות מפתח רבות מדי. התאמה של עמוד אחד למילת מפתח אחת, תהפוך את העמוד המסוים לרלוונטי ביותר עבור אותה מילת המפתח.

הרבה יותר פשוט לקבל דירוג גבוה במנועי החיפוש, אם העמוד מאד רלוונטי למילת המפתח. זו הסיבה שבגללה כדאי להתאים כמה שיותר עמודים באתר, לכמה שיותר מילות מפתח. מילות המפתח המשויכות למילים צריכות להיות קשורות במובן מסוים. אם לדוגמה יש לכם חנות נעליים, אז התאימו דפים שונים באתר למילות המפתח: נעלי ספורט, כפכפים, מגפיים, וכו'. התאמה של העמודים השונים למילות מפתח אלו תראה לגוגל כי האתר רלוונטי מאד לנושא "נעליים".

מה לעשות: מצאו את המילים המתאימות ביותר לאתר, ואז בצעו אופטימיזציה של העמודים השונים למילות המפתח.

שלב 3: פתחו וריאציות למילות המפתח, וחברו אותן יחדיו

 בשלב הקודם עשיתם אופטימיזציה של עמודים לפי מילות מפתח דוגמת "נעליים" ו"כפכפים". בשלב זה יש "להאריך את הזנב" של מילות המפתח, כלומר לפתח את מילות המפתח עם מילים נוספות. לדוגמה, עמוד הכפכפים יכול לכלול את וריאציות מילות המפתח הבאות: חנות נעליים, כפכפי קרוקס, כפכפים מגניבים.

יהיה זה נכון לשלב את כל וריאציות השונות במשפט אחד (למשל בשדה ה title), לדוגמה: "בואו לקנות כפכפים מגניבים של קרוקס בחנות הנעליים שלנו בסנטר". באמצעות משפט בודד זה, ניתן יהיה למצוא את העמוד המיוחס לו, בחיפוש של כמה שיותר וריאציות של מילות החיפוש.

מה לעשות: מצאו מילים משלימות למילות המפתח, והוסיפו את הווריאציות השונות לעמודים המותאמים.

אם תעשו התאמה של מילות מפתח שונות אך קשורות לעמודים רבים באתר, ואם תוסיפו וריאציות של כל מילת מפתח לכל עמוד, אזי ניתן יהיה לומר כי התוכן באתר הותאם ברמה גבוהה לקבלת דירוג גבוה במנוע החיפוש של google.

שילוב של אופטימיזציה לתוכן עם מערך טוב של קישורים נכנסים, ישפיעו על אמינות האתר שלך ויעזרו לו להשיג את הדירוג האפשרי הטוב ביותר, ומכאן גם למיקומים הגבוהים ביותר ברשימות תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.