כלי חדש של Google Adwords


כלי חדש באדוורדס

כלי חדש של Google Adwords למציאת לקוחות פוטנציאליים על פי הקשר ברשת התוכן

רבים מכם משתמשים בכלי ה-contextual targeting (מציאת קהל יעד על פי הקשר טקסטואלי) ברשת התוכן של Google, על מנת להגיע ללקוחות פוטנציאלים, בזמן שהם קוראים תוכן הקשור למוצר או לשירות שלכם. עד היום, יכולתם לעשות זאת בעזרת הזנת מילות מפתח ספציפיות בקמפיין, אשר יגרמו לכך שהמודעות שלכם יופיעו באתרים רלוונטים לאותן מילים.
השבוע, יצא כלי חדש של Google adwords שיאפשר לכם להכניס נושאים רלוונטיים למודעות שלכם אשר יגרמו להופעתן בדפים/אתרים רלוונטיים. בעזרת אפשרות זו תוכלו לבחור מבין מעל 1500 קטגוריות ותת קטגוריות של נושאים, ולהגיע אל המון גולשים ברחבי הרשת, אשר צופים בתוכן הקשור לעסק שלכם.

כך נראה הכלי: יושב תחת לשונית "Topics", ובממשק עברית: "נושאים":

 שימוש ברשימת נושאים מול שימוש ברשימת מילות מפתח למציאת קהל היעד

שימוש ברשימת נושאים על מנת להגיע לקהל היעד המבוקש הוא רחב יותר ונותן חיבור קל ומהיר אל כמות גדולה של גולשים מהתחום, אותם יכולה לעניין המודעה שלכם. בשימוש באפשרות זו המערכת של גוגל סורקת את כל המונחים הכתובים בעמוד המסוים, על מנת לקבוע את נושא העמוד, ופחות מסתמכת על מילת מפתח מסוימת. מצד שני, שימוש במילות מפתח מסוימות מאפשר לכם לכוון את המודעות שלכם לעמודים ספציפיים יותר ברשת. אולם, שתי השיטות יכולות להיות משולבות יחדיו על מנת להגיע אל קהל היעד ברשת התוכן בצורה האפקטיבית ביותר.

להלן דוגמא לכך:

בואו נניח שהמוצר שלכם הוא מצלמה דיגיטלית.

הקימו קבוצת מודעות.
1. ראשית, הכניסו את תת הקטגוריה: חדשות—> חדשות טכנולוגיה – ותעלו מודעה שתגביר את המודעות למצלמות שלכם בקרב חסידי טכנולוגיה.

2. שנית, הכניסו את תת הקטגוריה:  תמונות ווידאו—>מצלמות, ותעלו מודעה שתתרום לגולשים המתעניינים במצלמות מידע לגבי מאפייני המצלמה הספציפית שלכם ויתרונותיה.

3. לבסוף, אם ברצונכם למקד יותר את המודעות לקהל היעד, הכניסו מילות מפתח ספציפיות, המתרכזות במותג מסוים או בדגם מסוים של מצלמה, על מנת להגיע אל אותם גולשים הקוראים מידע על אותו דגם מסוים של מצלמה/ מצלמה ממותג מסוים.

זו רק דוגמא קטנה של כיצד ניתן להגיע אל קהל יעד מבוקש, ליצור מודעות ולקדם מכירות עבור המוצר שלכם, על פי שילוב של בחירת נושאים ובחירת מילות מפתח בקמפיין רשת התוכן. אתם יכולים גם להחליט על קטגוריות ותת קטגוריות שאתם לא רוצים שהמודעות שלכם יוצגו בהם (בדומה להכנסת מילות מפתח שליליות), על מנת להפוך את קמפיין לאיכותי ויעיל יותר.

בכלי מציאת קהל יעד על פי הקשר טקסטואלי של נושאים, קיימת תמיכה בכל הפורמטים השונים של המודעות- טקסט, מדיה, וידאו וכו'. כמו גם בכל אופציות הבידים השונות- CPC, CPM, CPA. בנוסף, עדיין תהיה לכם גישה לדיווח על רמת URL וכלים נוספים כגון: Conversion Optimizer.