פיתוח אסטרטגיית Pay-per-click


אסטרטגיית ppc

 אנחנו מבזבזים הרבה זמן בחשיבה על מה לעשות, מה לא לעשות, ואיך לעשות בכל הקשור להקמת וניהול קמפיין ppc, אבל במאמר זה נעסוק בתמונה הגדולה יותר.כל תוכניות השיווק חייבות להתחיל איפה שהוא, ובוודאי שרק לאחר מחקר ותכנון.מאמר זה נועד לסייע לכם להבין ולגבש אסטרטגיה לניהול קמפיין ה- pay per click שלכם.

הבה נתחיל בדיון על ההבדלים בין יעדים, אסטרטגיה וטקטיקות.

יעדים מול אסטרטגיה מול טקטיקות

אתם עובדים כדי להגיע ליעדים. לכל מותג צריך להיות יעד ברור וניתן למדידה. אם לא יהיה לכם יעד כזה, יהיה לכם קשה לקבוע מה צריך לעשות בטווח הארוך כדי לקדם את הקמפיין.

בכדי לפתח יעד, ענו על שאלות אלה:

  • מה אתם מעוניינים להשיג?
  • בכמה זמן תרצו שזה יקרה ?
  • האם היעד שלכם הוא בר השגה? זה טוב שיש יעדים גבוהים, אך אל תפגעו בעצמכם בכך שתציבו לעצמכם יעדים בלתי אפשריים.
  • מהן אמות המידה שלכם להצלחת הקמפיין? החליטו על נקודות ציון אובייקטיביות על מנת למדוד את ההתקדמות שלכם.

כתבו את היעדים שלכם ושתפו את הצוות שלכם בהם. אם היעד לא מובן להם בקלות, יש לשפר אותו. הכי חשוב הוא לוודא שהיעדים ברורים לכל הצוות.

ברגע שיש לכם יעד ברור, עליכם לגבש אסטרטגיה. האסטרטגיה צריכה להיות רעיון שמכוון אל היעד.שבו עם הצוות שלכם ובצעו סיעור מוחות על דרכים להשיג את היעד שלכם. קחו בחשבון רעיונות רבים ככל האפשר לפי התמקדות בדרך אחת.

לבסוף, טקטיקות הן הפעולות שאנו מבצעים על בסיס יומיומי שמטרתן היא להוציא אל הפועל את האסטרטגיה. ללא אסטרטגיה ברורה, הטקטיקות בדר"כ ישמשו כפתרונות מהירים ונקודתיים, במקום להיות חלק מתוכנית גדולה יותר.כולנו משתמשים בטקטיקות על מנת לייעל ולתחזק את הקמפיין שלנו, אך ללא אסטרטגיה, הקמפיין לא יתקדם, במקרה הכי טוב הוא ישמור על מצב סטטי.

ועכשיו לדוגמא:

נניח והיעד שלכם הוא לקבל 100 לידים בחודש הקרוב.בכדי להגיע ליעד זה, האסטרטגיה שלכם לדוגמא היא להקים מסעות פרסום (קמפיינים) נוספים, כגון: קמפיין רשת התוכן, קמפיין Retargeting (קמפיין שיווק חוזר, בו המודעות מוצגות בצורה ממוקדת לגולשים שכבר ביקרו באתר), וקמפיין מוצרים נוסף.

הטקטיקות בהן סביר להניח שתנקטו:

  • עבור הקמת קמפיין מוצרים-  ביצוע מחקר מילים, יצירת דפי נחיתה וכתיבת מודעות.
  • עבור הקמת קמפיין Retargeting (שיווק חוזר)- בחירת קהל יעד, החלטה על עמודים באתרכם בהם אתם רוצים לשתול את הקוד (לשמירת הגולשים), ולאחר מכן שתילת הקוד, וכתיבת מודעות עבור הקמפיין.
  • ולבסוף, עבור הקמת קמפיין רשת התוכן- ביצוע מחקר מילות מפתח, מיון המילים לקבוצות מודעות, בחירת קהל יעד ונושאים (topics), ויצירת דפי נחיתה.

בכדי לתכנן את האסטרטגיה הטובה ביותר יש לסקור מספר דברים

להבין את המותג

  • מהם השירותים או המוצרים שהחברה מציעה?
  • בצעו ניתוח של העוצמות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים הקיימים.
  • בזכות מה החברה מוכרת? (חיובי או שלילי)
  • במה החברה גאה בעצמה?
  • איך היא כבר עכשיו משווקת את עצמה?

להבין את התחרות

  • מי הם המתחרים?
  • מה הם עושים?
  • מה שונה בחברה אותה אתם מפרסמים מול המתחרים שלה?

לדעת מיהו קהל היעד שלכם

  • מי הם האנשים הללו?o מה הם רוצים להשיג?
  • מה חשוב להם?
  • השתמשו בשאלות הנ"ל על מנת לפתח את דמות הלקוח הפוטנציאלי שלכם וצרו תרחיש ע"פ הנקודות מטה. נניח שלדמות שפיתחתם קוראים משה.

משה מנסה לעשות: ____________
הוא מנסה להשיג: _____________
הערכים של משה: _____________
משה מעולם לא שמע על המותג.
הוא נהנה מ:______ ואוהב לגלוש באינטרנט בשביל לחפש רעיונות.
הוא מפחד/לא מפחד לרכוש מוצרים אונליין ומתמצא/לא מתמצא באינטרנט.
משה עלול להיות מודאג לגבי __________. ההשלכות של חששות אלו על השיווק שלנו יהיו ________, ___________ ו- ___________.
הוא עשוי לוותר על (מחיר / איכות / כמות /  _____________) למען (נוחות / זמן / כסף / אמינות המותג/ ________)

זכרו ש- SEO ו- PPC אינם מהווים את כל תוכנית השיווק (ברוב המקרים), ולכן חשוב להעריך את האסטרטגיה הכוללת לכל ערוצי השיווק, לפני שמפתחים אסטרטגיה ספציפית ל-pay per click.

איך עובדים הערוצים האחרים? ואיך תוכלו לעבוד יחד בכדי להשיג יעד משותף?במידה והערוצים האחרים לא עובדים, מה אתם יכולים לעשות עם PPC ו-SEO בכדי למלא את הפער?