Responsive – הטכנולוגיה החדשה בבניית אתרים חכמים


אתר רספונסיבי

קודם כל המספרים:

5.5 מיליארד מכשירים ניידים בעולם
48 מיליון אנשים עם מכשירים סלולריים אינם מחוברים לחשמל
788 מיליון אנשים אשר ישתמשו באינטרנט רק באמצעות הנייד עד שנת 2015
20.6 מיליארד דולר מרווחי פרסום סלולארי עד שנת 2015
119 מיליארד דולר שיוצאו על ידי משתמשי סלולר בקניות עד שנת 2015
אבל הנתון החשוב מכולם לך כמשווק וכמפרסם-

90 אחוזים מתוצאות החיפוש במכשירים ניידים חכמים מסתיימים בפעולה כלשהי!!!

זה לא סוד שתעשיית המובייל היא תעשיית ענק עם שעורי צמיחה מרשימים וצפי גידול עצום בכל העולם. לך, כמפרסם , משווק וכבעל מותג ששואף לנוכחות אופטימלית בכל מדיה, יש משמעות אחת- אתה צריך לוודא שנכסי האון ליין שלך מותאמים בצורה אופטימלית לא רק למחשבים האישיים אלא גם למדיות הניידות- סמארטפונים וטאבלטים. וכל זה מסיבה אחת עיקרית- כי שם המשתמשים שלך נמצאים ושם הם עושים רבות המחלטות הקנייה שלהם. וזה בדיוק מה שכל מותג מחפש.

היות והמכשירים המתקדמים מציעים חוויית גלישה ברמה גבוהה תוך שימוש בדפדפנים אכותיים דוגמאת פיירפוקס וספארי נוצר הצורך להציע חוויית גלישה שונה לכל פלטפורמה ,תוך ניצול יתרונותיה (ניווט במגע) והתחשבות במגבלותיה (גודל מסך,למשל).

לשם כך פותחה שיטת עיצוב ופיתוח אתרים אשר מכונה Responsive או בשמה המלא Responsive web design. פיתוח ועיצוב אתר רספונסיבי מייצר, הלכה למעשה, גרסאות שונות של האתר למכשירים שונים תוך התאמה מלאה של התוכן והתצוגה שלהם. התוצאה הסופית מרשימה מאד ומציגה יכולות חדשות של תצוגה והתאמה של האתר ומכאן- אפשרויות שיווק וקידום.

באתר הבא ניתן לראות דוגמאות של חמישים אתרים מהעולם אשר פותחו ועוצבו בטכניקה זאת. שימו לב כיצד כל אתר מוצג בשלוש גרסאות שונות המייצגות את הפלטפורמות השונות בו הוא מוצג-אינטרנט, טאבלט ונייד.

תצוגה של אתר החברה או אתר קניות בצורה כזאת מאפשרת אופטימיזציה של חוויית המשתמש באתר ויצירת אפשרויות שיווק המבוססות על הפלטפורמה דוגמאת Click To Call- פונקצייה המאפשרת הקמת שיחה ישירות מתוך עמוד האתר במכשיר הנייד. זמינות מיידית לפעולה של המשתמש ונוחות שימוש מלאה. דבר אשר מתאפשר בעזרת בניית אתרים בסטנדרטים מתקדמים.

עיצוב ריספונסיבי אינו מאפשר התאמת גודל התמונה בלבד. עיצוב זה למעשה גורם לבניית תפריטי העמוד והתכנים שלו מחדש כך שיופיעו בצורה האופטימלית עבור המסך עליו הוא מוצג ומכאן כוחו. מסכי טלפונים חכמים יציגו גרסה שונה לגמרי של האתר ושל התפריטים שלו מאשר אותו אתר אשר מוצג על גבי טאבלט בעל מסך גדול יותר. אופטימיזציה מלאה של האתר לפלטפורמה בצורה חכמה מציגה למשתמש חוויית גלישה ושימוש שונות לחלוטין מאתרים אשר אינם בנויים כך ומעלים את סבירות ההנעה לפעולה שבהם ואת עומק השימוש בהם.

כיום, אתרים חדשים ניתן לבנות מראש בטכנולוגיה זו אולם גם אתרים אשר לא נבנו כך ניתן לבצע בהם התאמה של ריספונסיבית ולהכין אותם לפלטפורמות הניידות.