גוגל פינגווין – התמורה לאיכות


גוגל החלה בהשקת עדכון פינגווין במנוע החיפוש שלה במטרה לחדד את תוצאות החיפוש והבלטת אתרי איכות

כמו עדכון הפנדה האחרון, מטרת העדכון הזה של פינגווין להלחם במקדמי אתרים היוצרים אתרים ריקים מתוכן, מחליפים קישורים לא איכותיים , דוחסים מילות מפתח ומשכפלים תוכן. עדכון הפנדה שינה בהצלחה את מודל החיפוש והביא לכך שיותר אתרי איכות עם תוכן אמיתי עלו בדירוג לעומת אותן כוורות טקסט חסרות פשר.

עדכון גוגל פינגווין

גוגל מציגה את השינוי תחת השם פינגווין, וממליצה על דרכי פעולה בשיטת כובע לבן מעל כובע שחור. שיטת כובע לבן אומרת שאת האתר בונים עם תוכן איכותי, ולא רק למטרת קידום ובניית קישורים אלא לשימוש כאתר אמיתי עם חווית משתמש חיובית. שימוש בשיטת כובע שחור תייצר אתר ספאם שכולל מילים ללא הקשר או תוכן רגיל עם קישורים לא הגיוניים.

עדכון פינגווין משפר את את השימושיות של האתר ועוזר ליצור תוכן איכותי. כשהאתר בנוי טוב הוא פועל מהר – דבר טוב למשתמש וגם למנוע חיפוש. בעידן הפינגווין כתיבת תוכן טוב נעשה  כלי שיווקי משמעותי במיוחד. הוא מכריח את יוצר האתר להיות יצירתי ולמלא אותו בתוכן איכותי ורלוונטי. המודעות הגבוהה לתוכן האתר מומרת בתורה ליותר כניסות.

איך תדעו אם נפגעתם מהפינגווין?

עדכון פינגווין יכול להיות הדבר הטוב ביותר שקרה לכם וגם הגרוע ביותר. בדקו בכלי מנהלי האתרים של גוגל  ו/ או בגוגל אנליטיקס ואם תראו שינוי חד ב-24 לאפריל תדעו.

השינוי נועד לאפשר לציבור המחפשים להגיע לתוצאות מדויקות יותר ולהפחית את הדירוג של אתרים שגוגל מאמינה, שמפרים את כללי האיכות הקיימים. האלגוריתם החדש מציג שיפור במאמצים הניכרים של גוגל בהתמודדות האינטנסיבית במקדמי האתרים וברצון לקדם תוכן איכותי.

אז מה עושים?

גוגל, שלא חושפת את השיטה המדויקת שעל פיה האלגוריתם עובד, ממליצה פשוט "ליצור אתרים באיכות גבוהה שיוצרים חווית משתמש טובה ושימוש בטכניקות SEO מסוג כובע לבן במקום ליצור עמודי ספאם ריקים מתוכן".

עדכון פינגווין, שיופעל עבור כל השפות באותו זמן, יביא אתו עידן חדש ויטרוף את הקלפים בכל הקשור לעבודה נכונה ב-SEO. גוגל מנסה לעשות צדק אינטרנטי ומשנה את הכללים על פיהם בונים את קמפיין הקידום. שיטות כובע לבן, בשימוש נכון, יובילו לתוצאות איכותיות בהרבה לצד המשתמש ויבטיח שמה שהוא חיפש – הוא גם ימצא.