האינטרנט קיים ואתם לא שם


בניית אתרים

כמו שפעם דפי זהב היו ה-מקום להיות בו ואם אינכם רשומים, אתם לא קיימים, כך גם מנועי החיפוש היום. אתר מקצועי ונאה הוא כבר לא אופציה אלא חובה לכל עסק מכובד המעוניין להגדיל את היקף העסקים ולבסס את מעמדו מול המתחרים.

בואו נדמיין סיטואציה יום יומית המשותפת לכולנו. אנחנו מעוניינים לרכוש או לגלות מידע על מוצר כלשהו. מה הדבר הראשון שנעשה? נתקשר לחברים ונתשאל אחד אחד? לא הגיוני. נפתח את העיתון כדי לראות אם זה קיים בחנות כלשהי? לא סביר. אנחנו נפנה למקור מידע הכי זמין. האינטרנט.

ניקח לדוגמה את גיל. גיל מעוניין לקנות כונן קשיח חיצוני חדש. הדבר הראשון שגיל יעשה זה לברר דגמים ומחירים. גיל אוהב את השירות האישי שחנויות פרטיות מציעות אבל הוא לא יתנגד לשלם פחות, אפילו אם זה אומר שהוא צריך לנסוע לקצה העיר למקום שלא מתייחסים אליו כפי שהיה רוצה.

גיל מבצע חיפוש בגוגל כדי לאתר המלצות על דגמים, סקירות, ומחיר. בעמוד הראשון של גוגל עלו מספר תוצאות, רובן של השחקניות הגדולות בשוק המחשבים אך שלישית מלמעלה עולה תוצאה מבוססת מיקום שאומרת לו שיש חנות מחשבים ממש ליד הבית שלו שמציעה את אותו כונן ושיש לה אותו במלאי. גיל שלנו, שלא מעוניין לנסוע לקצה העיר, הולך לחנות הקרובה ומתחדש בכונן.

הלקוח מנדב את המידע – נצלו את זה

הלקוח שלנו הביע עניין רב במוצר,עכשיו נותרה השאלה היכן ירכוש אותו. גיל שלנו נידב את המידע ישירות לגוגל ומסר את שם המוצר שהוא רוצה ואת המיקום שממנו ביצע את החיפוש. גוגל הצליבה את המידע שגיל מסר עם המידע של החנות וגילתה לו שכדאי להגיע לשם.

בדוגמה דיברנו עלו חנות מחשבים שכונתית. החנות הקטנה משרתת בעיקר את הרחובות הצמודים אליה, כשמי שגר באזור אך לא עובר דרך קבע באותו רחוב, לא יודע שהיא קיימת. המוניטין שלה עבר מפה לאוזן ושם זה נגמר. כדי להגדיל את בסיס הלקוחות, בעל החנות מקים אתר ובו מידע על החנות, מלאי, שעות פתיחה, מבצעים ועוד מידע שימשוך לקוחות. בין אם הקים אתר תדמית פשוט או פנה לחברת בניית אתרים והזמין חנות מקוונת שלמה, בעל החנות יצר לעצמו טביעת רגל במנועי החיפוש. בכל פעם שמישהו יחפש מוצר שנמצא אצלו, הוא יופיע. ואם לא הוא, אז המתחרה שלו.

אתר מעוצב וברור עם תוכן חד הוא כלי שיווקי ותדמיתי עצמתי. כשלקוח מגיע אל האתר שלכם, אתם זוכים בהזדמנות ליצור רושם ראשוני חיובי ובשימוש נכון, הוא יכול להוביל להגדלה משמעותית בכמות הלקוחות וכתוצאה מכך – בהכנסה.

אז איך בונים אתר?

אם יש לכם זמן וידע תוכלו פשוט לבנות אחד בעצמם. מערכת וורדפרס לדוגמה, מאפשרת לכל אחד להוריד תבנית מוכנה מראש (מבחר ענק באנגלית, לא כל כך בעברית) ולהקים אתר בסיסי בקלות יחסית. אבל אם תרצו שהאתר יתפקד כראוי ויראה מקצועי, מומלץ לפנות לחברה המתמחה בבניית אתרים ולבקש להם ליצור עבורכם את האתר הנכון למטרה.

איזה סוג אתר מתאים לך?

דף נחיתה

עמוד בודד המכיל מידע רלוונטי בלבד. כל מטרת העמוד לכוון את הלקוח לבצע פעולה שתוביל להכנסה: הרשמה לניולזטר, מסירת פרטים וכדומה. דף נחיתה מהווה דרך זולה ויעילה להביא מידע תמציתי וענייני לקהל לקוחות ספציפי.

אתר תדמית

מהווה מקום מפגש עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. באתר תדמית מקובל לציין את טיב השירות, המלצות מלקוחות, מידע כללי עליכם וכל פריט הקשור לתדמית העסקית. בין אם זה ליצור דעה חיובית על העסק או כדי להביא להכנסה, אתר תדמית מקצועי הוא כלי שיווקי עוצמתי.

מיני סייט

אתר קטן שמכיל מידע רלוונטי לנושא אחד בלבד אבל מכיל מספר עמודים. מצוין למכירה של שירות שמכיל תחתיו אפשרויות להגדלת מכירה. לדוגמא: שירות מוניות שגם עושה שליחויות.

חנות מקוונות

עסק שלם באתר אחד. מקום לשלב בו אתר תדמית, מכירה ושירות בבת אחת. רוב החנויות המקוונות דומות אחת לשנייה. בהקמת חנות מומלץ לקחת חברת בניית אתרי אינטרנט שתדע להתקין את האתר בהתאם לנוהלי אבטחת מידע וסליקת אשראי. בכך תגנו על עצמכם מבעיות ועל הלקוחות מגניבות. אתרים כאלה לרוב מכילים מערכת אפסנאית לניהול המלאי, או מתחברים למערכת הקופה הקיימת.