מאמר ששווה להעביר הלאה – שש דרכים ליצירת תוכן ויראלי


ביל גייטס אמר פעם משפט נכון : content is king. והוא צדק.

אתה יכול להיות בעליה של טכנולוגיה מדהימה, רעיון נפלא או יוזמה כזו או אחרת. מה שיקבע בסוף היות הוא התוכן. כי הגולשים, בדיוק כמו שאר בני האדם, מחפשים תוכן. תוכן שיעניין אותם, שירגש אותם אבל בעיקר כזה שייתן להם ערך מוסף, איזושהי תועלת.

שיווק ויראלי באינטרנט

בין אם מדובר בהפוגה קלה מטרדות היומיום ועד תוכן שימושי שיכול לעזור להם ולקדם אותם בדרך כזו או אחרת. אז תוכן הוא המלך. וכך גם מקומו בעולם השיווק במדיה החברתית ובקידום אתרי אינטרנט. כי תוכן טוב יוצר תנועה, תוכן טוב בונה תדמית, תוכן טוב גורם לאנשים לדבר עליך. וזה מה שחשוב.

אז איך מייצרים תוכן אכותי, תוכן שגורם לגולשים לעשות את העבודה עבורך ובתמורה להפיץ אותו בין חברים, רשימות התפוצה והמייל שלהם ולשתף בעמוד הפייסבוק שלהם. מהו ה DNA של תוכן ויראלי מוצלח? להלן ששת אבני היסוד ליצירת תוכן שכזה:

1. תהיה מגוחך

חלק נכבד מרוב סרטוני הוידאו הוויראליים מציגים דמויות וסיטואציות מגוחכות. אם תצליחו לייצר דמות שכזו עבור המותג שלכם תוכלו לצפות לתנועה ושיתוף של גולשים בתמורה. כמו לדוגמא המצויינת של הדוגמן של אולד ספייס שזכה לאינספור שיתופים הן בגלל המונולוג האבסורדי והן בגלל השנינות ,הזכירה והקליטה. לא רק שהמשתמשים שיתפו, הם גם יצרו פארודיות וגרסאות שונות ומוזרות על הפרסומת והעצימו את החשיפה. אז אל תפחדו, תהיו מגוחכים, זה משתלם….

2. זהו טרנדים עולים

לא חוכמה לרכב על הגב של טרנדים קיימים, על מה ש"חם" כרגע. החוכמה היא לזהות מה הולך להיות הדבר הגדול הבא ולהיות שם לפני כולם. אז השקיעו זמן בניסיון לזהות את הטרנדים והמגמות הצומחות ולהתחבר אליהם. בדרך זו תגרפו את כל המשתמשים והמון תשומת לב. ותשומת לב למותג שלך זה הרי דבר טוב…

3. חישבו במונחים של סאונד

לפעמים תוכן הופך לויראלי רק בגלל שהוא נשמע קליט וזכיר. קחו לדוגמא את הסרטון שהפך ללהיט רשת ענק של המפחלץ הבא (כן,כזה שממלא חיות…) שכל מה שתפס שם ,מעבר להפקה המגוחכת להחריד, הוא הביטוי nope  שחוזר על עצמו באדיקות מרשימה. תסתכלו על מספר הצפיות ושאלו את עצכם אם לא הייתם רוצים counter כזה גם על הסרטון הויראלי שלכם…

4. השתמשו באינפוגרפיקה

אנשים אוהבים גרפים בצורות יפות ומידע מסודר. אינפוגרפיקות מוצלחות מהוות אחוז נכבד מהתוכן הוויראלי ברשת ולכן שווה להפיץ מידע מעניין ברשת באמצעות גרפים מעוצבים היטב בעלי תוכן מרתק (או אבסורדי…)' אם התוכן יהיה רלבנטי,משעשע,מדהים או מביא תועלת, הגולשים כבר יצביעו עם העכבר.

5. השתמש בגוף בעל השפעה

חסות או חיבור מגוף מוכר, גדול ובעל השפעה יכולה להוות מנוף מצויין ליצירת אפקט ויראלי לתוכן שלך. לאחר יצירת התוכן הטוב ביותר שלכם ולאחר שיצרתם מערכת קשרים עם גופים מסוג זה, בקשו מהם לפרסם את התוכן שלכם אצלם. אקט זה יחשוף את התוכן שלכם לציבור גדול יותר של גולשי הגוף הגדול יותר ויעניק לכם מהימנות ואמינות טובה יותר לתוכן שלכם.

6. הציעו ערך יוצא מן הכלל

אנשים מחפשים תועלות. אנשים הם אינטרסנטיים. הם רוצים שיצחיקו אותם,שירגשו אותם או שיחדשו ויעשו למענם. בתמורה הם מוכנים לשתף ולקדם את התוכן המוצלח. בידקו את המתחרים שלכם- האם הם נוהגים להציג, למשל, רשימות כמו "עשרת הגדולים"? הגדילו לעשות והציגו את רשימת "מאה הגדולים" של התעשייה או הענף שלכם. המשתמשים כבר ילמדו להעריך את ההשקעה שלכם ובתמורה יגרמו לכם לבלוט ולהיות ויראליים.

זהו. אלו ששת הטיפים. כל התורה כולה על שש רגליים. זיכרו- שווה להיות מצחיק,אישי, מעניין, מרגש,נותן. תקבלו המון בחזרה.