ניהול ושיתוף תקציב בעזרת גוגל – בכמה צעדים פשוטים וקלים


תקציב קמפיין באדוורדס

לפני מספר ימים השיקה חברת גוגל כלי חדשני נוסף, שממבט ראשון נראה פשוט למדי, אך מסתבר שמציע פתרון איכותי ביותר ויכול לספק מענה נקודתי למשתמשים רבים. כלי ה – Shared Budget (שיתוף תקציב) של גוגל מאפשר לכל אלה, העוסקים בניהול מסעות הפרסום או התקציבים למיניהם, לנהל זאת באופן יעיל ונוח יותר מבעבר.

שימוש בכלים יעילים, נוחים ופשוטים

כלי שיתוף וניהול התקציבים של גוגל מאפשר לנהל את הקמפניים השונים, באופן מוצלח יותר ובמקביל להגיע אל הישגים גבוהים בהרבה, ובתנאי שמשתמשים בו נכון. מדי יום יוקצה לכל מסע פרסום תקציב יומי, ובמידה ולא נוצל, תועבר שארית התקציב למסע פרסום אחר . האפשרות לחלוק תקציב אחד מול כמה מסעות פרסום תעזור למנהל השיווק או למנהל הקמפיין לנצל טוב יותר את התקציב העומד לרשותו, ובו זמנית, גם לעקוב אחר השינויים השונים המתרחשים בקמפיין ואולי אף כאלה המצריכים התייחסות שונות.
במקום לשנות את תקציב מסע הפרסום במהלך היום או לעקוב אחריו כל הזמן, יכול הכלי החדש שמציע גוגל, לבצע התאמות באופן אוטומטי, בהתאם להגדרות הנקבעות מראש.

אז, כיצד זה עובד?

נאמר ויש לכם מוצר מסוים שאותו אתם מעוניינים לשווק. כדי לחשוף אותו לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, אתם בוחרים בארבעה מסעות פרסום שונים, כשלכל אחד מהם ישנו תקציב יומי אחר. ברוב ימות השבוע, אתם מבחינים בתוצאות מוצלחות של מסעות הפרסום, המציגים את המוצר. אולם, בימים מסוימים אתם שמים לב שאחד ממסעות הפרסום איננו מגשים את יעדיו.
לכן, בשלב זה, אתם מחליטים להקטין את התקציב שמושקע בו, ובעיקר בשל חוסר יעילותו והתאמתו. שימוש בשיתוף התקציב, יאפשר לכם לנצל את התקציב טוב יותר, שכן גוגל יעביר באופן אוטומטי, בשלב זה, את סכום הכסף שהוצא מהתקציב המקורי, אל מסע פרסום אחר, טוב ומוצלח יותר. אתם לא תצטרכו לעשות זאת בעצמם, לא תצטרכו לעקוב אחר מסעות הפרסום ולבדוק את מידת היעילות שלהם. הכלי יבדוק זאת עבורכם, ויאפשר התאמות עדכניות וטובות יותר, בהתאם לתוצאותיו של מסע הפרסום.

כך תגדירו תקציב משותף: כל שעליכם לעשות הוא להיכנס אל ממשק ה – AdWords, ללחוץ על הספרייה המשותפת ולבחור את התקציב הרלוונטי. כדי ליצור תקציב משותף למסעות הפרסום, היעזרו בתמונה הבאה:

הזדמנות לחסוך בזמן ולהתפנות לדברים החשובים באמת

היתרון המשמעותי של כלי שיתוף התקציב הוא האפשרות להתפנות אל הדברים החשובים באמת במקום לעקוב במהלך היום אחר הקמפיינים השונים ולבחון כל אחד ואחד מהם האם עומד בתקציב שהוקצה לו, האם מגיע אל יעדיו וכדומה. האפשרות לעשות זאת תחת קורת גג אחת ובכמה צעדים פשוטים, מייעלת באופן משמעותי את העבודה ומאפשרת למנהל מסע הפרסום לעסוק בפעולות אחרות נוספות, החשובות לא פחות. בנוסף, שיתוף התקציב מייעל את תהליך העבודה, שכן מאפשר גם לנצל נכון ויעיל יותר את התקציב עצמו, העומד לרשות כל מסע פרסום, ובכך גם להגיע אל תוצאות שיווקיות טובות יותר מבעבר. חשוב לדעת: הפעלת כלי שיתוף התקציב מאפסת את התקציב היומי של אותו היום, ולכן מצריכה הערכות מתאימה בהמשך. קחו זאת בחשבון רגע לפני השימוש בו.