ניסוי תוכן עם גוגל אנליטיקס


היעד המשותף לכל בעל אתר הוא הגדלת אחוזי ההמרה. בין אם זה הרשמה לניוזלטר, צפיה בתוכן או רכישה של מוצר. המטרה היא המרות והרבה מהן.

אחרי שהאתר כבר מבוסס ויש הכנסה, הגיע הזמן לבדוק איך להגדיל את ההמרות. דרך מקובלת היא ביצוע מבחן AB. מעלים גרסה אחת של העמוד הרלוונטי, ולאחר זמן קצוב מחליפים לגרסה השנייה ובודקים באיזה מהן היו יותר המרות. השיטה עובדת אך היא רחוקה מלהיות מושלמת. בעיקר כי היא לא חד משמעית. ניסוי מדויק צריך להתבצע בו זמנית אחרת תהיה סטייה סטטיסטית.

מה עשינו עד עכשיו?

עד כה היו מגלים איזה עמוד מוצלח יותר על ידי מבחני AB קלאסיים, אבל מהם מקבלים נתונים של רק שתי גרסאות לאותו עמוד. או לחילופין, מבצעים מבחן רב גוני שמתבסס על צירופים שונים של רכיבים באותו עמוד.

ניסוי התוכן של אנליטיקס מגלה את ההבדל בין חמש גרסאות מלאות ושונות של אותו עמוד. כל אחת מגיעה אל הצופה בכתובת URL שונה כך שכל מה שנותר לעשות זה לבדוק איזו גרסה גורמת למבקרים לבצע את הפעולה שרציתם יותר. בנוסף תוכלו להגדיר כמה אחוז מהמבקרים לכלול בניסוי ולהגדיר יעד לכל מבחן. בעתיד יתאפשר לקבל עדכונים באימייל על נתוני הניסוי.

בואו ננסה

נגיד ויש לכם אתר שמציע שירות קידום אתרים בחבילות שונות. אתם מציעים חבילה בסיסית, חבילה מתקדמת וחבילת זהב יוקרתית. אתם מן הסתם מעוניינים לקדם את החבילה היקרה והמקיפה יותר שהיא הרווחית מבין השלושה.

מרבית המבקרים באתר נוחתים בעמוד הבית, כך שזה העמוד הראשון ביותר שהם רואים ואותו תרצו לבדוק במקרה זה. למען הניסוי אתם יוצרים כמה גרסאות שונות של אותו עמוד: אחת עם גרפיקה בולטת בראש העמוד, אחת שבה אתם מתמקדים דרך הטקסט ביתרונות שלכם כחברה, ועוד אחת שמקשרת בעיקר למאמרי SEO.

אתם מגדירים מספר אקראי של מבקרים שישתתף בניסוי התוכן וממתינים לתוצאות שיגלו  איזה מהעמודים מספק את אחוז ההמרה הכי גבוה. כשתראו איזה עמוד מנצח, הפכו אותו לעמוד הציבורי הרשמי.

אז כדאי?

ניסוי התוכן של אנליטיקס מאפשר לערוך את הניסוי בו זמנית כך שמספר המשתנים מינימלי. אין חשיבות מיוחדת לתאריך (כמו חגים) או לשעה שבה הניסוי החל וככה לכל העמודים יש סיכוי סטטיסטי זהה להצליח. דרך ניסוי סימולטני קצר ובהפסד מינימלי, ניתן לגלות  איזה עיצוב ושילוב מילים עובד הכי טוב לאותו מוצר ספציפית. בכך מגדילים את אחוזי ההמרה בצורה מדויקת בזמן בדיקה קצר.