על קופירייטינג, קידום אתרים וקידום עסקים


 אתר בלי גולשים הוא כמו מסיבה בלי משתתפים. תכננת, עיצבת, הקמת וקידמת – אבל אף אחד לא יודע על זה. מצד שני, ואולי אפילו גרוע מכך, הוא אתר שמושך גולשים אך אלה מייד עוזבים אותו. הסיבה היא במרבית המקרים שלא נתת להם סיבה מספיק טובה להישאר…

בכל הנודע לתכנים באתרים, שם המשחק הוא רלוונטיות. כלומר, התכנים שלכם צריכים לספק לגולש תוכן רלוונטי ועדכני לחיפוש שלו, ולהגיש לו אותו באופן בהיר ומושך. המטרה היא  למשוך את תשומת ליבו במבט אחד למסר העיקרי ולגרות אותו להמשיך לקרוא. במילים אחרות, קופירייטינג יבהיר גם את התוכן וגם ידאג לפרוס את התכנים בצורה מעניינת ויצירתית.

קופירייטינג טוב פותר בעיות

קופירייטינג טוב לקידום העסקים שלך מתחיל מנקודה מרכזית – לשירות או למוצר שאתה משווק אין באמת משמעות, אם הוא לא בא לפתור בעיה או לשפר במשהו את אורחות חייו של הלקוח הפוטנציאלי. התובנה הזאת משפיעה מאוד על המסרים והגישה של הטקסטים. הם נכתבים מתוך ראייה של טובת הלקוח והיתרונות שהמוצר או השירות שלך יכולים להציע לו. החשיבה היא לא כמה המוצר טוב או השירות, אלא איך בכלל אני תורם לאנשים בחיים האישיים, המקצועיים, העסקיים וכולי. יכולות המוצר מוזכרות רק כאשר הצורך האמיתי הובהר והלקוח מוכן לשמוע על הכלים שיכולים לסייע לו.
ניסוח כותרות וכותרות משנה
קופירייטינג שמושך אנשים להמשיך לקרוא פותח בכותרת שמעידה על תוכן הדף אבל גם נשארת מספיק פתוחה כדי לגרות את המשך הקריאה. "שטיחים בעבודת יד" היא כותרת רלוונטית למי שמחפש שטיחים עבודת יד, אבל "שטיחים בעבודת יד – החומרים מהם רוקמים חלומות" יכולה להיות כותרת שמצביעה גם על התאמה אישית וגם על ערך אמנותי גבוהה יותר.
כותרת משנה שמקבלת התייחסות עיצובית אחרת היא דרך מעולה לספר עוד קצת, מבלי לבקש מהלקח לצלול לתוך הטקסט עצמו. כותרת משנה יכולה להמחיש צורך על ידי כמה שאלות קצרות, לתאר תרחיש שבו המוצר שלך עושה פלאים (למשל הרובוט ששואב אבק בבית) ועוד. כותרת משנה עם עיצוב שונה גם מסדרת את הדף בין באופן טוב יותר ומאפשרת לגולש לבחון באופן מהיר יותר האם המידע המוגש לו אכן רלוונטי.

הנאה לפעולה

בסופו של דבר, דף הנחיתה שהכנת לקידום מילת החיפוש הוא רק המתווך בינך לבין הלקוח. המטרה היא פעולה מסוימת שאתה מצפה ממנו לעשות. גם כאן, לקופירייטינג ישנה משמעות גדולה. קופירייטינג נכון של משפט ליצירת קשר משפיע באופן מובהק על אחוזי ההיענות. "השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם" היא דרך אחת לכתוב משפט כזה. דרך מומלצת יותר היא מתן סיבה ספציפית לפעולה: "כדי לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד, השאר פרטים עכשיו". דרך נוספת היא על ידי שאילת שאלה "רוצה את הרובוט אצלך בבית? צור איתנו קשר עכשיו:". ישנן דרכים נוספות לגרות לפעולה, אך הנקודה החשובה היא לא למסמס את הנאמנות של הקורא ולא לקחת כמובן מאליו את הזמן שהוא מוכן להקדיש לטקסט שלך.