פרסום בפייסבוק – איך לגרום לזה להצליח?


פרסום בפייסבוק

לא ניתן להתווכח על כוחו ועוצמתו של פייסבוק במפת האינטרנט המקומית והעולמית. האתר הענק שואב אליו מאות מיליוני משתמשים , אשר על פי כל הנתונים, מעבירים בו שעות רבות מידי חודש. עובדה זו הופכת את פייסבוק לאחת מפלטפורמות הפרסום הגדולות והחשובות בעולם לצד גוגל ומציעה למפרסמים כלי פרסום וניהול עצמי עוצמתיים. אך בדומה לגוגל, גם פרסוםבפייסבוק הינו עסק למקצוענים ומביני עניין על מנת למקסם תוצאות ולהשגת יעילות מקסימלית מתקציב הפרסום.

לפניכם מספר נקודות חשובות שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם מתכננים את קמפיין הפייסבוק הבא שלכם

1. קבע יעדים

על מנת לייצר קמפיין יעיל התחל מהסוף- קבע את יעדי הקמפיין שלך ופעל בהתאם אליהם. האם אתה מחפש לייצר מודעות (awareness) למותג שלך, לייצר תנועה ( traffic) לעמוד או אתר שלך , לקדם אירוע (event) שאתה עורך או לקדם מכירות (sales) דווקא? אם אתה מעוניין לקדם את עמוד האוהדים שלך צור מודעת marketplace שמתוכה ניתן לבצע like ישירות. אם יש לך כבר בסיס אוהדים נרחב צור מודעת page like. החוכמה היא לייצר את המודעה המתאימה לפי היעד שלך. בהתאמה, בחר גם את קהלי היעד שלך- מהם תחומי העניין שלהם, מהיכן הם, מיהם החברים שלהם ועוד. פייסבוק מציעה אפשרויות פילוח מעניינות למפרסמים ומכאן כוחה והצלחתה. חשוב לדעת כי במדיה כמו פייסבוק אחוז ה CTR הינו מדד חשוב להצלחת הקמפיין אך בפייסבוק הוא עומד על ממוצע של 0.05 שהינו חצי מהמדד באינטרנט, אך בפרסום פייסבוק יש להביא מדדים אחרים לקמפיין ,מדדים "חברתיים" שיקבעו את הצלחתו.

2. קבע קהל יעד

ממשק ניהול המודעות של פייסבוק מציע דרכים קלות ויצירתיות לקביעת קהל היעד של המודעות שלך. קביעת קהל היעד הרלבנטי לפרסום שלך מהווה את אחד מהכלים להצלחה. כפי שלא תבחר לפרסם שמפו בירחון לקרחים, כך תוכל לבחור את צופי המודעות הפוטנציאליים שלך למוצר או השירות שאתה מציע. רצוי לפלח את קהל היעד שלך, גם אם הוא מכיל רק כמה מאות אלפים פוטנציאליים, אבל אכותיים, מאשר לפנות לקהל יעד גדול, מסיבי, אך בעל פוטנציאל נמוך. לדוגמא, תוכל לבחור להציג את המודעה רק לחברי עמוד האוהדים שלך, אוכלוסייה שסביר להניח שתגיב יותר להצעות אטרקטיביות שלך, ובצורה מיידית, מאשר לפנות לאוכלוסייה גדולה הרבה יותר בעלת פוטנציאל אינטראקציה נמוך יותר.

3. קבע טקסט ותמונה 

ישנה חשיבות עצומה לקריאייטיב של המודעה, לתמונה שהיא מציגה ולטקסטים שמרכיבים אותה. בחר טקסטים ותמונות שיבלטו מעל שאר המודעות. בחר תמונה אשר עשויה ללכוד את עינו של הגולש, בין אם מדובר בצבעוניות בולטת במיוחד, באלמנט ויזואלי מסקרן או כל דבר אשר עשוי לבלוט למול הצבעוניות הכוללת של העמוד. כמו כן, חשוב היטב על המלל של המודעה,עליו להיות מנוסח היטב, בולט ושונה על מנת שיתפוס את תשומת הלב וחשוב מכך-יניע לפעולה. 

4. בצע ביקורות

אחת הדרכים היעילות לשיפור וטיוב מתמיד של קמפיין הוא בדיקה מתמדת של היעילות שלו. העלה מספר קמפיינים או מודעות מקבילות ובדוק באופן שוטף את יעילותם. קמפיין אשר מביא תוצאות נמוכות ראוי להסירו שהרי הוא גוזל תקציב ותשומת לב מהמודעות האכותיות יותר ולכן רצוי לרכז מאמצים היכן שהתוצאות טובות יותר ולהקצות משאבים בהתאם.

5. הייה נכון

מפרסמים רבים מקדמים את עמודי האוהדים שלהם או כל נכס אינטרנטי אחר שלהם אבל מצד שני אינם טורחים לעדכן אותו תדיר או לבדוק האם התוכן אליו הם מפנים את הגולש בתקציב השיווק שלהן הוא רלבנטי למטרותיהם. בידקו את התוכן שלכם ועמודי היעד אליהם אתם מפנים- האם הם מעודכנים? האם הם משקפים נכונה את המוצר, מותג או השירות שאתם מציעים באמצעות הקמפיין?