12 הטיפים שאתם צריכים לדעת על שיווק ב YouTube


eביוטיוב

שיווק ב-YouTube

נתחיל בפריט טריוויה מרתק- מנוע החיפוש "העסוק" ביותר באינטרנט אחרי גוגל הוא…YouTube. לא בינג, לא יאהו ולא אף מנוע חיפוש אחר.  ענקית החיפוש מחזיקה בשני מנועי החיפוש החזקים ביותר באינטרנט כיום, אחד מבוסס טקסט ואחד מבוסס וידאו ומשלבת תוצאות חיפוש של האחד בשני באינטגרציה מתוחכמת אשר מעשירה את תוצאות החיפוש לא רק במאמרים, כתבות ותמונות אלא גם בתוכן וידאו עשיר ומושקע ממותגים לצד תוכן גולשים.

עובדה זו מציגה בפני המשווקים אתגרים חדשים. פלטפורמת הווידאו מציעה למשווקים יתרונות עצומים לעומת הטקסט (ויזואליות, שימוש במוסיקה, פוטנציאל ויראליות עצום ועוד) אולם גם עלויות הפקה, פיתוח והפצה ברמה שונה לגמרי. לכן, על המשווקים אשר נכנסים לתחום להביא בחשבון מספר דברים על מנת להעלות את סיכויי ההצלחה של הקמפיין שלהם.

לשם כך, אנחנו מביאים בפניכם 12 טיפים שימושיים לשיווק ב YouTube

על מנת להקל עליכם, חילקנו את הרשימה לשני חלקים, והפעם החלק הראשון – טיפים קלים יותר ליישום ובחלק השני טיפים ל"משקיענים".

1. שם הקובץ – אמנם שם קובץ הסרט שלכם לא חשוף למשתמשים אולם ישנה חשיבות למילות המפתח המופיעות בו ולהופעה בתוצאות החיפוש. תנו שם לקובץ אשר יגביר את אפקטיביות ההופעה בתוצאות החיפוש.

2. פרטיות בהעלאה – בזמן העלאת הסרטון שלכם, ביחרו במצב unlisted על מנת שרק אתם תוכלו לראות אותו עד שתהיו מרוצים מהתוצאה הסופית של כל תהליך ההעלאה.

3. רזולוציה ויחס מסך – אם אתם משתמשים בתוכנות לכידת מסך ליצירת הסרטון, כוונו את תוכנת הלכידה שלכם לרזולוציה של 1280×720. עבור קטעי וידאו ביחרו ביחס מסך ש 16:9. רזולוציה של 720 פיקסל היא בהחלט מספקת ותציג תוצאות מצוינות.

4. אורך – האורך כן קובע – צרו סרטונים קצרים ואפקטיביים.  טווח הקשב של הצופה הוא קצר במיוחד כיום וביחס הפוך כמות הגירויים המציפים אותו. צרו סרטונים קצרים אשר מעבירים את המסר בצורה יעילה ומהירה.

5. גודל – הגודל כן קובע – זיכרו כי משתמשים רבים צורכים את התוכן שלהם באמצעות סמארטפונים. הימנעו מלשלב פונטים קטנים או אלמנטים אשר יהיו קשים לאבחנה במסכים קטנים יותר.

6. מוסיקה – ניתן לרכוש כיום במחרים סבירים מאד קטעי מוסיקה אשר יכולים להיות חלק מהווידאו שלכם. מוסיקה מייצרת אווירה ולכן שווה להשקיע במוסיקה מקורית (זכויות יוצרים!).

כאשר אתם רוצים להפיק וידאו שיווקי חישבו על כמה דברים מרכזיים, כאשר החשוב והראשי שבהם הוא – מי הוא קהל היעד? זוהי שאלת המפתח בכל פעילות שיווקית משום שהיא מאפשרת ניתוח והבנה של דפוסי הצריכה וההתנהגות שלהם ולפעול בהתאם על מנת ליצור חשיפה שיווקית רחבה ואפקטיבית.

הכרות "אינטימית" עם קהל היעד של הצופים העתידיים שלכם תעזור לכם להבין מה מעניין יותר, לברר במה הוא צפה בעבר ולנסות להביא לו את הדבר הבא. זיכרו, לא כל וידאו חייב להיות ה"גנגאם סטייל" הבא מבחינת צפיות אולם עליו להעביר את המסר שלכם לצופים בצורה פ ש ו ט ה ומובנת. לא תמיד יש מקום להתחכמויות.

סיימתם לצלם? מצויין. הקפידו על מעטפת תוכן הולמת- פתיח, סגיר, נוכחות הלוגו שלכם ואמצעי יצירת קשר וכמובן עריכה איכותית.

בפעם הבאה : טיפים הכרחיים לקידום וידאו ביוטיוב ! ההמשך