2013 בשיווק דיגיטלי- אז מה היה לנו שם?


אין ספק ששנת 2013 הייתה שנה סוערת בכל מה שקשור לקידום ושיווק דיגיטלי. גוגל ומנועי החיפוש התעצמו ושמו דגש גדול מתמיד על התוכן כמרכיב מרכזי בקידום ושיווק אתרים, הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, הלכו והעמיקו את אחיזתן במשתמשים ומעל הכל עמדה הרלבנטיות של האינפורמציה שמוגשת לגולש כמדד איכות לאתרים. זכורים גם העדכונים הגדולים שגוגל ביצעה לאלגוריתם החיפוש שלה ושטלטלה לא מעט אתרים.
אם כן, מה היו המגמות הבולטות ב 2013? הנה הם כאן:
1. העיצוב קובע: יותר ויותר דגש הושם על עיצוב מהסיבה הפשוטה שעיצוב מוכר. מספיק להסתכל על עיצובי האתרים של החברות הגדולות בשוק על מנת להבין את חשיבות העיצוב לרושם שנוצר על המשתמש ועל החיבור שלו למותג.
2. השיווק הופך להיות ויזואלי : כפי שלמדתם בקורס שיווק באינטרנט- היות והעיצוב קובע, כך גם אמצעי השיווק. שיווק באמצעות ויז'ואלים חזקים ומשאירי רושם הלך ותפס נפח משמעותי ב 2013 – החל מאינפוגרפיקות מרהיבות שהחליפו את הסטטיסטיקות המשעממות ועד רשתות חברתיות מבוססות אימג'ים- התמונות תפסו נפח משמעותי במאמצי הקידום.
3. מובייל ,מובייל, מובייל – אין ספק שאחת המגמות הבולטות בשיווק מקוון ובעולם הדיגיטל הינה התעצמות הפלטפורמות הניידות- סמארטפונים וטבלטים. יותר ויותר אנשים מבצעים פעולות גלישה ורכישה באמצעות מכשירים ניידים, עובדה המאתגרת את המשווקים לפעל סימולטנית בכל הפלטפורמות בצורה מושכלת ואחידה.
4. וידאו, וידאו, וידאו – למעלה מ 4 מיליארד קטעי וידאו נצפים בכל יום באינטרנט. 68% מצופי הווידאו באינטרנט גם משתפים את התוכן בו הם צפו. המספרים האלו הינם הלב של מאמצי השיווק באמצעות וידאו של עסקים ובצדק.

5. ריבוי מסכים – עם "התפוצצות" הפלטפורמה הסלולארית והחדירה שלה לכל תחום בחיינו נוצרו דפוסי שימוש חדשים בתחום התוכן. 86% מגולשי האינטרנט הסלולארי עושים זאת בזמן הצפייה בטלוויזיה. המיקוד של המשתמש מתפזר והוא מתקשר בו זמנית באמצעות כל הפלטפורמות- אתגר לצד הזדמנות עבור משווקים ומפרסמים שעליהם לזכור שהשיווק שלהם אינו מיועד יותר עבור מסך אחד בלבד אלא עבור מסכים רבים.
6. הרשתות החברתיות נהיות "חכמות" יותר- לא צריך אפילו לציין כמה פעילות ברשתות חברתיות הינה קריטית כיום עבור משווקים ומפרסמים אולם עסקים רבים לא השכילו לפצח את סוד הפעילות החברתית של העסק שלהם. לשם כך הוקמו כלים אשר כל מטרתם הינו שיווק חכם ברשתות חברתיות תוך ניצול מקסימלי של היכולות שלהם לטובת המותג והפיכת השיווק החברתי למדויק ויעיל יותר.
7. Retargeting תופס את מרכז הבמה – אחת המגמות הבולטות בשיווק ב 2013 הינה השימוש ההולך וגובר בריטרגטינג (רימרקטינג), היכולת להציג את הפרסום לאותם משתמשים אשר כבר ביקרו באתר, שיווק חכם וממוקד אשר עוקב למעשה אחר הלקוח הפוטנציאלי ומציג לו פרסום ממוקד וחכם אשר "מזכיר" לו את שירותי העסק גם לאחר שעזב את האתר.
8. שיווק במייל – פלטפורמת הדואר האלקטרוני היא אחד הכלים הטובים ביותר להגיע ישירות ובצורה אישית אל הלקוח. למעשה, 26% מהלקוחות אשר נטשו את עגלת הקניות של חנות מקוונת ואשר קיבלו מייל אוטומטי אשר ניסה לזכות בהם בחזרה אכן ישובו ויבצעו רכישה. שימוש זה לצד פעילויות תוכן וניוזלטרים הינם כלים חזקים מאי פעם לגישה ישירה וממוקדת למשתמשים.

אם כן, כפי שניתן לראות 2013 הייתה שנה מרתקת בתחום השיווק הדיגיטלי. מגמות הלכו והתחזקו, מגמות חדשות הלכו ותפסו את מרכז הזירה והציבו אתגרים מרתקים חדשים למותגים, מכריחים אותם להיות מקצועיים יותר ויצירתיים יותר במאמצי השיווק שלהם.

כמו תמיד, אנחנו כאן על מנת לענות על כל השאלות שלכם בתחומים האלו.