טיפים לבניית מערכת יחסים עם קהל הקוראים שלכם – חלק 2


טיפים לכתיבת תוכן מקצועי

בחלק הראשון בסדרת המאמרים על הדרך לבנות מערכת יחסים יעילה עם קהל הקוראים שלכם כתבנו על הטיפים כיצד לגרום לקהל הקוראים שלכם קודם כל להכיר אתכם. השלב הבא, בדיוק כמו בהיכרויות, הוא שהם לא רק יכירו את המותג שלכם אלא גם "יחבבו" אותו (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב….) , או בקיצור, כיצד לבנות likeability .

איך להפוך את המותג שלכם להיות likeable?

חישבו על עצמכם מול אנשי מכירות בחנות למוצרי חשמל. האחד משעמם, נטול אנרגיה ולא מותיר רושם מי יודע מה עליכם…השני אנרגטי, מלא חיים ומעניין אתכם. ממי תעדיפו לקנות?

אותו הדבר עם המותג שלכם- עליכם לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם על מנת שהם ירצו לקנות מכם. כמה פשוט ,ככה לא קל. עליכם לגרום ללקוחות שלכם לחבב אתכם ואת מה שאתם מציעים. הנה הצעדים בדרך לשם:

1. תהיו אותנטיים : הביעו את עצמכם בצורה אותנטית ואת הייחוד שלכם באמצעות התוכן שלכם- כתיבת תוכן לאתרים מהווה כיום את אחת הדרכים המובילות לקידום האתר ומשיכת קהל.

2. תהיו אמיתיים- אם תכתבו בצורה משעממת, מונוטונית וחסרת חיים אנשים פשוט לא יקראו את התוכן שלכם. על מנת להגביר את הפופולאריות שלכם כתבו עם תשוקה אמיתית ואישית.

3. תהיו נחמדים- זה אמנם נשמע כמובן מאליו אבל לרוע המזל במקרים רבים זה לא כך. אל תציקו, אל "תלכלכו" על אף אחד או על המתחרים שלכם משום שהדבר רק יוצר אנטגוניזם. תהיו נכונים לעזור, קשובים ומגיבים ובמיוחד –נדיבים בכל הקשור לתשומת הלב והזמן שאתם מקדישים לקוראים שלכם. זה עובד.

4. צרו תקשורת דו-כיוונית – הזמינו את קהל הקוראים שלכם לייצר אינטראקציה עם התוכן שלכם ואתכם. הזמינו אנשים להגיב בפוסטים בבלוג שלכם ושאלו שאלות כאשר אתם מגיבים בעצמכם על מנת לעודד את המשך השיחה.

5. תהיו רלבנטיים- תקשיבו, תחקרו ושאלו שאלות על מנת לגלות מה מעניין במיוחד את הקוראים שלכם. עטפו את הרעיונות שלכם בתוכן מעורר מחשבה בבלוג ובאתר שלכם ושתפו את הפתרונות שלכם בוובינרים מעניינים.

6. תהיו ויזואליים – אמנם למילה הכתובה יש המון כוח אבל היא לא הכל. הוסיפו לתוכן שלכם וידאו ותמונות ,פודקאסטים שלכם וכל תוכן שיעזור לקוראים שלכם להכיר אתכם טוב יותר.

7. צרפו פנים לשם שלכם – החליפו את האווטרים מהרשתות החברתיות שלכם ושימו תמונת פנים טובה שלכם ( בלי משקפי שמש וספידו מתאילנד בבקשה…) . תנו לאנשים להכיר אתכם, זה עובד.

8. תדאגו למספרים – זכרו ש 95 אחוז מהעבודה זה בניית מערכת יחסים ו 5 אחוז זה מכירות. זאת הנוסחה המנצחת.

9. תהיו נדיבים- שתפו תוכן מעניין ופרגנו לאנשים אחרים. אל תצפו מאחרים שישתפו את התוכן שלכם או שיהיו נדיבים כלפיכם אם לא תעשו זאת בעצמכם.

10. הציגו נתונים- אם המספרים והסטטיסטיקות שלכם ברשתות החברתיות מרשימים הציגו את המספרים לכולם, זה עושה רושם וגורם לאנשים לרצות לקרוא תוכן שמעניין רבים אחרים.

אלו עשרת הטיפים. אנחנו ממליצים לא רק לקרוא אותם אלא גם ליישם. יש שאלות? אנחנו פה.

המשך לקרוא את המאמר השלישי בסדרה: טיפים לתוכן מקצועי –חלק שלישי ואחרון בהחלט