טיפים לבניית מערכת יחסים עם קהל הקוראים שלכם


בניית מערכת יחסים עם קהל הקוראים שלכם כמותג הוא אחד הצעדים החשובים ביותר ליצירת קהל קוראים נאמן שיפתח דפוסי תמיכה במוצר או השירות שלכם באמצעות התוכן.

על מנת לפתח מערכת יחסים מעין זו יש לייצר משולש מיוחד עבור הקורא אשר נשען על שלושת הרגליים של " know ,like, trust" אשר מייצגים את יחס הקורא אל העסק שלך כפי שהוא משתקף באמצעות התוכן.

אנשי מכירות מוצלחים לאורך כל השנים מכירים את הצורך לקיים מערכת יחסים מעין זו עם הלקוח הפוטנציאלי העומד מולם אולם עסקים אשר מתנהלים באינטרנט צריכים להטמיע את סוג הכתיבה הזה על מנת לייצר מה שמכונה בעגה המקצועית engagement ולגרום ללקוחות שלהם קודם כל לדעת עליהם (know) , אח"כ "לחבב" אותם (like) ובסופו של דבר לפתח בעסק שלהם אמון (trust). קיום שלושת השלבים באמצעות תוכן מעלה ללא שיעור את אחוזי ההמרה לקנייה ומייצר לא רק קהל קוראים נאמן ומגיב אלא גם מכירות.

בסדרת המאמרים הזו נביא טיפים כיצד לייצר כל אחת משלושת "הרגליים" של מערכת היחסים עם הלקוח עד שלב ההמרה או העלאת האחוזים לביצוע שלה:

כיצד לגרום לקוראים להכיר את העסק שלך

1. הייה ברור אל מי אתה מדבר – אל תנסה לפנות לכולם אלא זהה במדויק את קהל היעד שלך ומהו פרופיל הקונה אשר היית מעוניין לפנות אליו ושיכיר את העסק שלך

2. צור מומחיות בנישה– גלה מומחיות וידע בתחום ובנישה בה אתה פועל על מנת למצב את עצמך ואת העסק שלך כמומחה בתחומו

3. צור את התוכן הנכון – בצע מחקר, שאל את השאלות הנכונות ובדוק כל הזמן שאתה מייצר את התוכן הנכון והמדוייק ביותר עבור קהל היעד שלך

4. פתח מוצר חינמי בעל ערך  : הצע למשתמשים שלך מוצר אשר מביא להם תועלת ללא תמורה. לדוגמא , ספר דיגיטלי להורדה בתחומי העיסוק שלך העסק שלך או דו"ח מקצועי. ברר מה מטריד או מעסיק את קהל הלקוחות שלך במיוחד והצע פתרון.

5. עודד שיתוף לקהל רחב : הדבר מרחיב את רשת האנשים אשר נחשפים לעסק שלך וכך לומדים להכיר אותו. רשתות חברתיות מציעות כלים אשר מקלים במיוחד את אפשרויות השיתוף של תוכן, עשה בהם שימוש ועודד את הפצת התוכן שלך להמונים.

6. בנה מערכת יחסים עם מובילי דעה וגולשים משפיעים – השתמש בתוכן שלך על מנת למשוך קוראים בעלי השפעה בתחומי העיסוק שלך על מנת לייצר שיחה ושיתוף באמצעותם עם קהל קוראים רחב יותר אשר עוקב אחריהם ומעריך את דעתם.

7. פרסם בלוג – והשקע על מנת להפוך אותו לפופולארי. התמקד בבלוג בתחומי העיסוק שלך והבע את האישיות שלך באמצעותו ובסס באמצעותו את המומחיות והשונות שלך.

8. ראיין מומחים – על ידי כך תוכל לגייס אליך את אותם קוראים אשר עוקבים אחרי המומחה ועל ידי כך לחשוף אותם לעסק שלך.

9. שמש ככותב אורח בבלוגים – פרסם בבלוגים הרלבנטיים לתחום העיסוק שלך מאמרי אורח אשר יחשפו את העסק שלך לקהל קוראים חדש לגמרי אשר ילמדו להכיר אותך ואת המוצרים שלך באמצעותו.

10. תהיה יצירתי  – אל תיצמד רק למילה הכתובה. הצע למשתמשים שלך גם וובינרים , ביקורות מוצרים, פודקאסטים ,אינפוגרפיקות מעניינות, סרטוני וידאו מושקעים .

כפי שניתן לראות, ישנן דרכים רבות על מנת לחשוף את העסק שלך לקהל רחב באמצעות תוכן. ההשקעה בתוכן בשלב ביסוס מערכת היחסים עם לקוחות פוטנציאליים הוא רב ערך וישמש את העסק שלכם לטווח רחוק.

במאמר הבא: כיצד לגרום ללקוח "לחבב" (like) את העסק שלכם