הטרנדים המובילים בשיווק דיגיטלי ב 2014


קידום האתר בשנה הבאה

הסצנה הדיגיטלית למשווקים נמצאת במצב מתמיד של עדכונים וחידושים הדורשים עין חדה על מנת לזהות מגמות אשר מופיעות חדשות לבקרים ומשנות את חוקי המשחק. לעניות דעתנו הצנועה,  הכי חשוב להתעדכן באותם תחומים בתעשייה אשר משפיעים על האופן שבו עסקים מתקשרים עם קהל הלקוחות שלהם בטווח הארוך ויוצרים רמת מעורבות לא רק טכנולוגית אלא גם רגשית.

המגמות החשובות ביותר בשיווק באינטרנט בשנת 2014

ישנם לא מעט חידושים ושירותים אשר צצו לאורך השנים ואשר נכשלו כפלטפורמה שיווקית לאחר שמשווקים רבים בזבזו לא מעט זמן, כסף ומשאבים במטרה להגיע ללקוחות שלהם בערוצים אלה. כדי להימנע מהליכה בעקבותיהם חשוב להשקיע באסטרטגיה יציבה ולטווח ארוך במקום להשקיע בטרנדים קצרי מועד חסרי תועלת אשר האפקטיביות שלהם עבור עסקים לוטה בערפל או זמנית בלבד.

בחלק הראשון מתוך שניים בסדרת המאמרים החדשה שלנו נסקור כמה מן המגמות החשובות ביותר בשיווק באינטרנט בשנת 2014 שלדעתנו תהיה להן השפעה ארוכת טווח על הצמיחה של עסקים בעתיד:

1. מכשירים המחוברים לרשת יוצרים עולם חדש של תוכן

מכשירים ניידים השפיעו בצורה ניכרת על האופן בו העולם מתקשר ומשתמש באינטרנט בפעילויות יומיומיות. עולם האפליקציות והסמארטפונים היוו את יריית הפתיחה לעולם של מכשירים שמחוברים לאינטרנט ונותנים ללקוחות מגוון שירותים לצרכים שונים כגון בריאות, ספורט ועוד. השפעת השינוי ממשיכה להראות איך מכשירים אשר מחוברים לאינטרנט מייצרים אפשרויות חדשות ליצירת אינטראקציה של מכשירים עם מכשירים אחרים ויצירת הזדמנויות חדשות למשווקים להיות חלק מחוויות היומיום של הלקוחות שלהם דוגמת השעון החכם הדיגיטלי המקושר לסמארטפון או צמידים אלקטרוניים לספורט.

מכשירים המחוברים לרשת מייצגים שלל אפשרויות עבור משווקים לחיבור לאנשים ולהיות חלק בלתי נפרד ממגוון רגעים בחייהם בסיטואציות שונות. לדוגמא, מקרר המחובר לאינטרנט ומשדר ללקוח אילו מוצרים נגמרו ומה עליו לקנות. בעבר זה נשמע כמו מדע בדיוני, היום זאת מציאות. הרלבנטיות של תקשורת זו בין המכשירים לסיטואציות בחיי הצרכן מהוות קרקע פורייה ומרתקת לתקשורת שיווקית ברמה הגבוהה ביותר והזדמנות גדולה להידוק הקשר בין המותגים ללקוחותיהם על בסיס רגשי.

2. שיווק באמצעות תוכן ימשיך לשלוט

התוכן הינו כבר מזמן השליט הבלתי מעורער של השיווק באינטרנט. כבר לאורך השנים האחרונות עסקים ומותגים רבים גילו מה שמגלים עסקים רבים כיום כי התוכן הוא המלך וכי הדרך הנכונה ביותר לייצר נאמנות לקוח ולהישאר בתודעת הצרכנים הוא שיווק באמצעות תוכן איכותי, מושקע ואפקטיבי.

עפ"י מחקר עדכני ניתן לראות כי חברות אשר עושות שימוש מושכל בשיווק באמצעות תוכן מייצרות פי שלוש יותר לידים מאשר חברות אשר אינן עושות שימוש בתוכן.

התרומה של שיווק באמצעות תוכן מייצר עבור חברות לא רק רווח ישיר בדמות לידים איכותיים ( hard benefit) אלא גם רווחים עקיפים ( soft benefits) בדמות חיזוק המותג, חיזוק הקשר עם הלקוחות ומיצוב החברה כחדשנית ובעלת אוריינטציה צרכנית חיובית.

השקיעו בתוכן שלכם ובשיווק מאסיבי שלו, כל הסיבות הנכונות נמצאות שם.

3. אפליקציות מובייל פשוטות ימשיכו להוביל את השוק

"אם זה לא פשוט, זה פשוט לא יהיה".  אפליקציות פשוטות לתפעול בעלות ערך חברתי ימשיכו להוביל את השוק. אפליקציות דוגמת WhatsApp, אינסטגרם ו Snapchat ימשיכו לעמוד בחזית וימשכו מיליוני משתמשים.

אינסטגרם, כבר היום, מיצבה את עצמה כאחת האפליקציות אשר עסקים עושים בהן שימוש ויזואלי על מנת לתקשר עם קהל הלקוחות שלהם. המספרים באינסטגרם פשוט מדהימים- 150 מיליון משתמשים משתפים 16 ביליון תמונות מידי יום! ההיקפים הם מדהימים ואינסטגרם היא כבר מעבר לטרנד אלא היא חלק אינטגרלי וחשוב מאסטרטגיית השיווק של מותגים רבים ברחבי העולם.

הצלחת האפליקציות האלו נובעות מצד אחד מפשטות ההפעלה שלהן ומצד שני מהיכולת שהן מציעות למשתמשים לתקשר עם משתמשים אחרים בסקאלות גדולות. רגע לפני שאתם צוללים לתוך עולם השיווק באמצעות אפליקציות עשו את הבירור הבא- האם קהל הלקוחות שלכם פעיל שם? כל ערוץ שיווק חדש שתבחרו לפעול בו מצריך משאבים לא מעטים כמו זמן, כסף וכוח אדם ואין טעם להתחיל פעילות במידה וקהל הלקוחות שלכם אינו שם.

אלו שלושת המגמות הראשונות הבולטות ב 2014. במאמר הבא נסקור את שאר המגמות שעליכם כבעלי עסקים לשים לב אליהן ולאמץ כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם במידה והן רלבנטיות עבור תחום הפעילות שלכם.

וכמות תמיד, אנחנו כאן לכל שאלה.