שישה רעיונות לשימוש בלינקדאין ככלי עבודה


שישה רעיונות לשימוש בלינקדאין ככלי עבודה

אחרי שקיבלנו עשרות הזמנות מחברים ופתחנו פרופיל בלינקדאין הגיע הזמן לגלות את הכח האמיתי של הרשת החברתית הזו ככלי עבודה לכל דבר.

למרות שרבים משתמשים בלינקדאין על מנת לחפש עבודה בלבד יש ללינקדאין עוד המון יישומים עסקים שאת חלקם אפרט כאן.

ספר כתובות

אנשים משנים מקומות עבודה, כתובת מייל ומספר טלפון בקצב מהיר מבעבר. גם אלה מאיתנו ששומרים על ספר כתובות איכותי ומעודכן יתקשו לעקוב אחרי שינויים התכופים בספר הכתובות שלהם. לינקדאין פותר את הבעיה הזאת כיוון שהוא מהווה ספר כתובות וירטואלי בו כל איש קשר מעדכן בעצמו את פרטי הקשר שלו. בנוסף, אם בחרנו לסנכרן עם ג'ימייל, יאהו או אאוטלוק, נקבל מלינקדאין מידע על הפעם האחרונה בה היינו בקשר דרך דואר אלקטרוני. ספר הכתובות בלינקדאין מאפשר להוסיף הערות ותזכורות לכל איש קשר, לשייך אנשי קשר לקבוצה מסויימת באמצעות תיוג ולציין איך נפגשנו ומי הכיר ביננו (פונקציה חשובה מאוד בעידן בו לרבים מאיתנו יש אלפי אנשי קשר).

חקר שוק

נאמר ויש לנו רעיון למוצר המיועד למנהלי פיתוח עסקי – איך נדע אם השוק בארץ ובעולם גדול מספיק על מנת להצדיק את ייצורו? חיפוש קצר בלינקדאין ייתן לנו מספרים מדוייקים על קהל היעד שלנו: כמה מהם יש, באיזה גודל חברות הם עובדים, כמה שנים הם בממוצע בתפקיד ועוד. את המידע הזה נוכל לתרגם לתרחיש היתכנות מוצר ולהחליט בהתאם.

קבלת משוב מקצועי

עכשיו כבר החלטנו לייצר את "תוכנת הניהול למנהלי פיתוח עסקי" מהסעיף הקודם ואנחנו רוצים לדעת האם אנחנו בכיוון הנכון. דרך לינקדאין נוכל לפנות אל קהל היעד שלנו בצורה אישית ופרטנית או דרך קבוצות עניין לבקש ולקבל משוב על המוצר בדיוק מאותם האנשים שבסופו של דבר יקנו אותו.

הכנה לפגישה

אז עכשיו "תוכנת הניהול למנהלי פיתוח עסקי" כבר מוכנה ואנחנו מעוניינים למכור אותה לאירגונים גדולים. דרך הקשרים שיצרנו בלינקדאין אנחנו מארגנים לנו פגישה עם ארגון כזה – אבל איך נדע מי יושב מולנו? נחפש את שמות משתתפי הפגישה בלינקדאין ונקרא את הפרופילים שלהם. כך נלמד איך הם מתארים את עצמם, באיזה חברות עבדו, מה למדו ואיפה והכי חשוב: מה יש לנו במשותף איתם – מעסיק מהעבר, חבר, קבוצת עניין? כל הפרטים האלו יעזרו לנו לתכנן את מהלכי הפגישה מראש וגם "לשבור את הקרח" מהר יותר.

מגזין מקצועי

מה קורה בתעשיה שלך? לינקדאין פולס הוא מגזין וירטואלי המורכב מסיפורי חדשות עדכניים ששיתפו חברים אחרים בלינקדאין. פולס מגיש לך את החדשות בתחומים המעניינים אותך ומאמרים מאת מובילי דעה בלינקדאין. זהו אחד המקורות המצויינים למידע מרחבי העולם.

שיווק והפצת מידע

בלינקדאין ניתן לשווק ולפרסם בדיוק לאותם אנשים וקהילות אותם אתם מחפשים. אם זה באמצעות פניה ישירה, השתתפות בפורומים/קבוצות ופרסום ישיר.

רוצים לדעת עוד איך למנף את לינקדאין ככלי שיווקי? צרו קשר עכשיו ואחד מהיועצים שלנו יתאים עבורכם את תמהיל השיווק הנכון בלינקדאין.

מאמר זה נכתב ע"י אריאל לוין ועמית איריץ מחברת The Link – שיווק בלינקדאין