עולם המסחר האלקטרוני נייד מתמיד – האתר שלך מוכן אליו?


חנות אינטרנטית בנייד

הסטטיסטיקה העדכנית מראה כי 75% (!!) אחוז מהחיפושים נעשים היום מסמארטפונים. זהו מספר עצום שמעיד על נתון חשוב מאד עבור משווקים באינטרנט- אם האתר שלך לא נייד אתה פשוט לא שם עבור מרבית הלקוחות שלך.

המציאות אפילו חדה יותר כאשר הדבר מגיע לאתרי מסחר. על פי נתונים אחרונים ניתן לראות כי יותר ויותר משתמשים מגלים נכונות לבצע רכישות של מוצרים פיסיים באמצעות פלטפורמות ניידות ונפח הפעילות אף הכפיל את עצמו מול הפלטפורמות של ה PC וכי מדובר בגרף פעילות הנמצא בעלייה מתמדת.

למרות מה שניתן לחשוב, המשתמשים מעדיפים לבצע פעילות קנייה במכשירים ניידים דווקא מאתרים מבוססי דפדפן ולא באמצעות אפליקציות ייעודיות לשם כך. המשתמשים מעדיפים את תהליך הקנייה שמבוצע ב mobile web , למרות מגבלותיו מול האפליקציות, משום שהוא מציע את החוויה הקרובה ביותר לחוויה המוכרת להם כחווית הקנייה באתרי אינטרנט.

אם כן, האתגר הגדול ביותר הניצב בפני אתרי מסחר אלקטרוני הוא הצעת חווית הקניה הטובה ביותר והאופטימלית עבור הלקוח, כזו אשר הקרובה ביותר לחוויית הקנייה באינטרנט תוך התגברות מצד אחד על מכשולי הפלטפורמה וניצול מלא של היתרונות שלה מצד שני.

המשתמשים כיום רגילים לחוויית השימוש באפליקציות, בעיקר בתחום הרשתות החברתיות. האפליקציות מנצלות את מרבית התכונות שיש לסמארטפונים ולטאבלטים להציע ולכן זוכות לנאמנות המשתמשים ולאחוזי שימוש פנומנאליים. וכאן האתגר הגדול של אתרי המסחר – הנגשת אתרי מסחר אלקטרוני מבחינת UI/UX כל שיציעו למשתמשים את מה שהם רגילים אליו ומצפים לו, ובעקבות כך ישהו יותר באתר ויבצעו רכישות.

אחת החברות אשר מציעות את הפתרון בתחום היא חברה ישראלית בשם JustDomobi אשר מציעה לאתרי מסחר גדולים בניית אתרי mcommerce מקצועיים ופעילה בארץ ובעולם בהצלחה רבה.

בניגוד לפתרונות אחרים המוצעים בשוק, החברה מציעה פתרון אינדיבידואלי לכל לקוח ואשר אינו נשען על פלטפורמה קיימת, הווה אומר, התאמה מושלמת לצרכי הלקוח. פעילות החברה מבוססת CDN ( content distribution network) ומתמחה בבניית אפליקציות ווב ( web apps) נגישות לחלוטין מהאינטרנט.

היתרון בפתרון זה הוא יכולות החיפוש הגבוהות בתוך האתר (וזה מה שמעניין אותנו כחברת קידום…) ויחסי ההמרה (עוד ביטוי שחשוב לנו מאד…) גבוהים יותר מאתרי mobile רגילים. כל הפתרון של החברה "עטוף" בשמירה על אלמנטים קבועים בדף האתר ושכפול חווית הקנייה מאתרי האינטרנט ונוחות השימוש ולכך כמובן ישנה השפעה ישירה על כמות המכירות.

יתרון נוסף הוא המהירות וזמני הטעינה של עמודי המוצר. לא עוד זמני טעינה גבוהים ומייגעים עבור המשתמשים אלא שימוש מתקדם ב CDN וחווית טעינה מהירה ואופטימלית- יתרון עצום עבור הקונים. כמו כן, שימוש בפונקציית ה swipe הופכת את חווית הקנייה לנעימה ומתקדמת יותר והכי חשוב- היא מוכרת למשתמש מאופן השימוש השוטף שלהם במכשירים הניידים, הלקוחות מרגישים "בבית".

גם עיצוב עמודי המוצר מותאם באופן מושלם לפלטפורמה- לא עוד עמודי גלילה אינסופיים או ניווט מסובך אלא עיצוב מותאם באופן מושלם לעמוד וגישה מהירה לעגלת הקניות. גם עגלת הקניות, אשר מהווה את הצומת החשובה ביותר בתהליך הקנייה, עוצבה לחוויה מינימליסטית ונטולת חסמים עבור הלקוח.

על מנת לדעת יותר על החברה אתם מוזמנים לצפות בסרטון ההדגמה הבא או לחפש אותם בכתובת www.justdo.mobi:
https://www.youtube.com/watch?v=CMER76HF2zs