ניהול מוניטין ויחסי ציבור ברשת


ניהול מוניטין ברשת האינטרנט

מהו ניהול מוניטין, מהם יחסי ציבור וכיצד שני פרמטרים אלו באים לידי ביטוי ברשת האינטרנטית? אין כלל ספק כי חלק בלתי נפרד מקידום בית העסק הוא פרסום ברשת האינטרנטית אך כמו שרבים מבינים קידום יכול להיות שלילי ולגרום לנזקים גדולים יותר מתועלת. כדי להצליח במשימת הפרסום, הקידום והשיווק, יש צורך בניהול מוניטין ויחסי ציבור מקצועיים.

היכולת ליצור נוכחות חזקה ברשת, בעיקר עבור בעלי עסקים קטנים, היא מוגבלת וזאת בשל עלויות הפרסום והקידום. ניהול מוניטין לצד יחסי ציבור ברשת, הם שמאפשרים את ההתקדמות העסקית בהתאם לתקציבי השיווק והפרסום השנתיים.

ניהול המוניטין, כמו גם יחסי בציבור ברשת, יתבצע באמצעות מספר פלטפורמות, החל מהרשתות החברתיות (טוויטר, פייסבוק, לינקדין ועוד), דרך בניית אתר אינטרנט וקידומו במנועי החיפוש בכללותם ובמנוע חיפוש גוגל בפרט, ועד הסרת תגובות ואזכורים שלילים בגוגל.

יחסי ציבור

יחסי ציבור בוצעו בעבר במדיה הטלוויזיונית, ברדיו, ברחוב, בבתי עסק ועוד. עם כניסת האינטרנט לזירה השיווקית, גובשה דרך יצירתית ומקצועית לביצוע יחסי ציבור ברשת (אונליין) במטרה להגיע לגולשים רבים ככל הניתן אשר הפכו את הגלישה לחלק בלתי נפרד ממהלך היום יום עד ניהול חייהם באופן מלא וקניות ברחבי הרשת. מרבית מיחסי הציבור, מתמקדים ברשתות החברתיות ובדעת הקהל הרחב, המגלים תחומי עניין משותפים. יחסי ציבור ויראליים הם יחסי ציבור מוצלחים המצליחים להוכיח עצמם לאורך זמן.

ניהול מוניטין

יש הטוענים כי כל פרסום, בין אם הוא שלילי או חיובי, הוא פרסום אשר יכול להועיל לבית העסק. מאז השתלטה הרשת האינטרנטית על כל תחומי החיים, בין היתר על התנהלותם של בתי עסקים, הפך ניהול המוניטין להיות מורכב יותר כך שפרסום שלילי ברשת עלול להזיק להתנהלות העסקית. היכולת של כל אדם להגיב על כל בית עסק ולחוות דעתו מעל גלי הרשת, חושפים עסקים רבים לביקורות מגוונות וחשיפות לעתים בלתי מומלצות. כדי לא לאפשר לתגובות השליליות (שלא בהכרח אותנטיות) לתפוס מקום מרכזי ברשת, ישנה אפשרות לבצע הסרת אזכורים שלילים כך שהמרכז יהיה הפעילות העסקית החיובית ולא להפך. יש לקחת בחשבון שברשת האינטרנטית, הכל (כמעט) אפשרי וישנם מתחרים רבים אשר מבחינתם כל האמצעים כשרים ועל כן גם אזכורים שלילים נגדכם יילקחו בחשבון.

לסיכום – על מנת למנף את הפעילות העסקית יש להשקיע מחשבה ופעילות בניהול המוניטין העסקי ובביצוע מערך יחסי ציבור, הן ברשת והן מחוצה לה ובהתאם לתקציב הקיים ברשותכם.