איך הוכחנו שהסנדלר לא הולך יחף בכלל


איך הוכחנו שהסנדלר לא הולך יחף בכלל

אתר האינטרנט של החברה הוא "מרכז העצבים" שלה, הוא הפנים של החברה, הוא מייצר תדמית, מכירות, יצירת לידים ומהווה מקור אינפורמציה. לנו היה אתר אינטרנט שנבנה לפני מספר שנים. הוא שירת אותנו נאמנה במשך הזמן אולם עם התקדמות הטכנולוגיה ודרישות מנועי החיפוש הגיע הזמן להיפרד ממנו לשלום יפה ולבנות אתר חדש. החלטנו להיפרד כידידים.

כאשר ניגשנו אל הפרויקט עמדו לנגד עינינו מספר נושאים עיקריים:

1. הפלטפורמה עליה נבנה את האתר
2. השרת עליו הוא יאוחסן
3. תוכן האתר
4. חווית השימוש
5. תאימות לתצוגה במכשירים ניידים
6. וכמובן- תאימות מלאה למנועי חיפוש

אז איך בנינו את האתר החדש?

הפלטפורמה

את האתר החלטנו לבנות על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס. מדובר במערכת הפופולרית ביותר מסוגה היום להקמת אתרים ולא פחות חשוב מזה -היא נוחה לקידום ונמצאת ב"יחסים טובים" עם גוגל, שזה מבחינתנו תנאי בל יעבור. מעבר לכך, נוח מאד לנהל אותה, להוסיף לה פונקציונליות חדשה לפי הצורך ולשדרג אותה.

האחסון

לאחר שנבחרה הפלטפורמה, הדבר הבא שהיה צורך להתייחס אליו הוא השרת עליו יאוחסן האתר. אחד הפרמטרים החשובים לקידום אתר והענקת חוויית משתמש מעולה היא מהירות טעינת הדפים. לשם כך הקפדנו לאחסן את האתר החדש לא על גבי שרת שיתופי אשר חולק משאבים עם אתרים אחרים אלא על גבי שרת ייעודי אשר מציג ביצועים משודרגים. את התוצאות ראינו מיד כפי שנציג בהמשך.

התוכן

בכל הנוגע לתוכן האתר היו לנו כמובן תכנים רבים ואיכותיים אשר היו באתר הקודם ולכן הקפדנו לשמור עליהם למטרות קידום. אולם, כמובן שגם הוספנו תכנים חדשים אשר תואמים את מצב החברה כיום ואת צרכי הלקוחות שלנו בכל הנוגע לאינפורמציה החשובה להם.

העיצוב

בכל הנוגע לעיצוב וחווית השימוש האתר כולו קיבל את המגע של פאלטת הצבעים המזוהה שלנו וגישה מהירה לכל קטגוריות התוכן המובילות היישר מעמוד הבית. גם הצטלמנו כל הצוות יחד על מנת שתכירו את כולנו טוב יותר ואפשרנו גישה נוחה לתוכן אשר הניבה תוצאות מעולות בכל הנוגע לאחוזי הנטישה מהאתר (bounce rate).

מובייל

מעל כל תכנון האתר ריחף נושא התאימות למכשירים ניידים. האתר הקודם שלנו היה מותאם לתצוגה במכשירים ניידים אולם לא בצורה אופטימלית. אחת ממשימות הדגל שלנו הייתה להביא למקסימום את חוויית הגלישה באתר במכשירים ניידים ולייצר תצוגה נוחה לקריאה ולניווט מכל מכשיר. השיפור בתוצאות בתחום זה היו מדהימות, לשמחתנו.

תאימות

מיותר לציין שבנושא התאימות למנועי החיפוש השקענו את מירב המאמצים. כל היררכיית האתר והתוכן תוכננו כך שלמנועי החיפוש (גוגל…) תהיה גישה אופטימלית לסריקת התוכן, מיקוד במילות מפתח רלבנטיות, תגיות מפת XML וכל מה שמצופה מחברת קידום אתרים.

ועכשיו, לתוצאות (אפקט של מחיאות כפיים בבקשה….)

מודים, הופתענו ממש לטובה לאחר שבדקנו את תוצאות האתר החדש לאחר שלושה חודשים. מתברר שהבייבי החדש שלנו שהשקענו בו כל כך הרבה עושה את העבודה. ולא סתם עושה, עושה מעולה. הנה חלק מהנתונים שאנחנו שמחים לשתף:

צפיות וביקורים:

  • גידול של 27.3% בכמות הגולשים שצפו ביותר דפי תוכן באתר, זאת אומרת שמבקרי האתר צפו בכמות גדולה יותר של דפים באתר.
  • 27% גידול בכמות העמודים לביקור של כל מבקר באתר. ועל זה נאמר- גידול בכמות הדפים הנצפים בכל ביקור זינקה.

 

זמן שהייה ממוצע ונטישה:

  • גידול פנומנלי של 30% במשך זמן השהייה הממוצע בעמודי האתר. את זה לא צריך להסביר, נכון? 🙂
  • ירידה של 19% באחוז הנטישה מעמוד הנחיתה של האתר. במילים פשוטות, ה bounce rate שלנו השתפר בצורה מופלאה ואלו חדשות נפלאות עבור הקידום ומעיד על חווית משתמש מעולה.

ניוזלטר22

נתוני מובייל:

מיותר לציין כמה הנוכחות במובייל קריטית היום לעסקים. אז בגזרה הזאת פשוט זינקנו למעלה כפי שקיווינו:

  • כמות הסשנים באמצעות מכשירים ניידים עלתה ב ….(אתם מוכנים??…) 60%!!!
  • אחוז הנטישה במובייל השתפר פלאים ב 11%. ככה זה כשהפונטים בגודל הנכון והניווט מתאים לגודל המסך. בינגו!
  • עלייה של (תופים,בבקשה…) 84% בזמן השהייה באתר המותאם למובייל! אי אפשר לבקש יותר מזה.
  • כמות הצפיות בעמודים באמצעות מכשירים ניידים עלתה ב 11%.

 

זמני טעינה:

המשתמש היום מצפה שהכל יהיה מהר, כאן ועכשיו. וגם גוגל מצפה לזה כשהיא סורקת את האתר שלכם. אז העברנו את האתר החדש לשרת ייעודי לאחר כבוד על מנת שישכון שם בדד ולא יחלוק משאבי מחשוב ורוחב פס עם מחשבים אחרים. התוצאות היו מיידיות:

שיפור של 50% במהירות טעינת האתר!

 ניוזלטר4

המרות:

מה אתם רוצים בסוף היום? פניות ולידים. אז טופס הצור קשר באתר החדש שלנו הציג עליה של 58% אחוזים בכמות הפניות.

 

אלו הם חלק מהנתונים שאנחנו שמחים לחלוק אתכם. אם אתם מתכננים לבנות אתר חדש בקרוב אנחנו ממליצים שתערבו אותנו כבר משלב התכנון והאפיון. נשמח לעזור לכם לעשות את זה כמו שצריך מהרגע הראשון כדי שגם אתם תוכלו להוציא דו"ח כזה אחרי שלושה חודשים 🙂