רימרקטינג למתקדמים – ניהול הרשימות וצמצומן לקהל איכותי יותר


רימרקטינג למתקדמים - ניהול הרשימות וצמצומן לקהל איכותי יותר

במציאות הטכנולוגית והאינטרנטית של ימינו, שילוב של רימרקטינג / ריטרגטינג כחלק מאסטרטגיה כוללת של פרסום ושיווק דיגיטלי הוא בהחלט בחירה יעילה ומומלצת לאתרים שרוצים ליצור נוכחות מקוונת יעילה ורווחית ולהישאר רלוונטיים. אחד המרכיבים המתקדמים והחשובים ביותר בקמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש) מוצלח הוא הרשימות של קהל היעד. רשימות אלו מגדירות אלו גולשים יקבלו פרסומת שיווק מחדש, כאשר כיום גוגל מציעה כלים מתקדמים לניהול יעיל מאוד של רשימות וצמצום מאמצי השיווק מחדש לגולשים שהכי סביר שיחזרו לאתר ויבצעו המרה.

מדריך רימרקטינג למתקדמים

הרכבנו עבורכם מדריך יעיל ותמציתי אודות רימרקטינג למתקדמים, בדגש על ניהול הרשימות וצמצומן לקהל איכותי יותר. השאיפה שלכם צריכה להיות לקלוע כמה שיותר מדויק לסוג הגולשים המתאימים ביותר כך שהקמפיין שלכם יהיה מוצלח, רווחי וישפר את פעילות האתר.

דוגמא לניהול נכון של רשימות רימרקטינג המביא לשיפור בהמרות

בניהול נכון, מדויק ויעיל יותר של רשימות רימרקטינג (Remarketing) ניתן להשיג כאמור תוצאות טובות יותר, כאשר עושים זאת נכון ומתבססים הן על היגיון ובעיקר על נתונים סטטיסטיים ממקרי עבר ומשירותי האנליטיקס שלכם. כך למשל, רשימת רימרקטינג כללית, המגדירה שכל גולש המגיע לחנות המקוונת שלכם יקבל בהמשך פרסומת מותאמת בניסיון למשוך אותו חזרה לאתר יכולה להיות רשימה טובה ובעלת תוצאות. אך רשימה המגדירה כי לקוחות אשר הגיעו לחנות, הוסיפו מוצרים לסל הקניות שלהם אך עזבו מבלי להשלים את תהליך הרכישה יקבלו פרסומת מותאמת אישית עם מוצרים מהקטגוריה אותה הוסיפו לסל הקניות – תהיה כמובן משמעותית יעילה ורווחית יותר.

המטרה שלכם צריכה להיות בניית רשימות רימרקטינג כמה שיותר מפורטות ומבוססות נתונים וכך לשפר את הביצועים ואת יחסי ההמרה.

הפעלת רשימות רימרקטינג

ראשית, נציין כי לכל אתר בגוגל אנליטיקס ניתן ליצור עד 2000 רשימות קהלים שונות למטרות רימרקטינג. עבור רוב מוחלט של האתרים זה כמובן מספיק בהחלט. ביצירת רשימות ניתן לבחור קהל יעד המוגדר מראש במערכת של גוגל, ניתן ליצור קהל יעד חדש לפי הזנת פרמטרים רלוונטיים למערכת וניתן לייבא מקטעים ממקור חיצוני. באופן כללי יש להבין כי קהל יעד למטרות רימרקטינג חייב לכלול לפחות 100 קבצי קוקי ייחודיים (גולשים העונים להגדרת הרשימה) על מנת להפוך לפעיל, כאשר מדובר על רימרקטינג למודעות חיפוש אז יש כבר צורך במינימום 1000 קבצי קוקי ייחודיים.

מבחינת יכולות רימרקטינג של גוגל, אתם תוכלו ליישם

  • רימרקטינג סטנדרטי: הצגת מודעות למבקרי עבר באתר כאשר הם גולשים באתרים ברשת הדיספליי של גוגל.
  • רימרקטינג לאפליקציות מובייל: הצגת מודעות לאנשים שהשתמשו באפליקציית המובייל שלכם או אתר המובייל שלכם, על גבי מכשירי מובייל.
  • רימרקטינג דינמי: הצגת מודעת דינמיות למבקרי עבר באתר שלכם, כאשר במודעות מוצרים ושירותים שאותם גולשים צפו בהם באתר שלכם.
  • רשימות רימרקטינג למודעות חיפוש: הצגת מודעות למבקרי עבר באתר כאשר הם מבצעים חיפושי המשך בגוגל עבור מה שהם זקוקים לו, אחרי שעזבו את האתר שלכם.
  • רימרקטינג וידאו: הצגת מודעות לאנשים שהייתה להם אינטראקציה עם סרטונים באתר או בערוץ היוטיוב שלכם, כאשר הם משתמשים ביוטיוב ובאתרים עם סרטוני וידאו ברשת הדיספליי של גוגל, באתרים ברשת הדיספליי ובאפליקציות.

ניהול הרשימות שלכם

את רשימות הרימרקטינג שלכם תוכלו לראות בחשבון גוגל אנליטיקס ובחשבון האדוורדס שלכם. ניהול רשימות הרימרקטינג כולל מעקב אחר ביצועי כל רשימה ובחינת ה-ROI שלהן, כאשר חלק מהרשימות יתגלו כלא יעילות מספיק או בכלל ואחרות יתגלו כיעילות מאוד בהחזרת גולשים והבאתם לכדי המרה. הגדרת רשימת רימרקטינג יכולה לכלול החל מכל המבקרים באתר שלכם, דרך מבקרים חוזרים או חדשים ועד מבקרים שהשלימו מטרת המרה או היו/לא היו בעמוד מסוים באתר וכאמור אפילו גולשים שהחלו לבצע המרה אך לא השלימו אותה. ככל שהרשימה מצומצמת יותר בהגדרות שלה כך קל יותר לנתח אותה ולהגיע למודל הכי מוצלח ויעיל לקבלת המרות.