הטיפים של המקצוענים לניהול שיווק במדיה חברתית


הטיפים של המקצוענים לניהול שיווק במדיה חברתית

חלק ראשון

אנחנו מניחים שהיום אתם כבר מבינים שלא ניתן לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלית תוך התעלמות מפעילות ברשתות חברתיות. הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לנקודת מפגש מרכזית בין מותגים, עסקים וחברות לבין הלקוחות שלהם. מטבע הדברים, כפי שמתכננים קמפיינים בגוגל ופעילות אורגנית לקידום האתר, יש לתכנן את האסטרטגיה החברתית של העסק שלכם על מנת שהנראות והאפקטיביות של העסק שלכם תהיה מקסימלית. על מנת להקל עליכם, אנחנו מביאים סדרה של טיפים מקצועיים כיצד לנהל את השיווק שלכם בתחום:

1. קיימו "אירועים" חברתיים

אחד האמצעים להקמת ותחזוקת קהילת אוהדים חיה, נושמת ובועטת ובעיקר פעילה, הוא קיום אירועים בעמוד האוהדים שלכם. הזמינו את האוהדים שלכם לקחת בהם חלק פעיל ותנו להם הזדמנות להביע את עצמם או הציעו להם ערכים מוספים או תועלות בתמורה. לדוגמא, אתם יכולים להציע לאוהדים שלכם ימים מיוחדים כמו "יום האוהדים הרשמי" שבו הם יוכלו לפרסם על גבי עמוד הפייסבוק שלכם קישורים לאתרים שלהם ולעמודי הפייסבוק שלהם. העניקו להם את האפשרות לחשיפה באמצעותכם ותנו להם סיבה לקחת חלק פעיל בעמוד שלכם. אתם יכולים לקבוע את האירוע כחד-פעמי או להפוך אותו למשהו קבוע, לדוגמא "יום חמישי הגדול" אשר קורה בכל שבוע (ביום חמישי, כן?….) . שלחו הזמנות לאוהדי העמוד שלכם ותזכרו אותם מידי פעם על מנת לעודד השתתפות.

אירוע נוסף שניתן לקיים הוא וובינר. במסגרת הוובינר העניקו להם תוכן איכותי ובעל ערך ללא תמורה. גרמו להם להצטרף ולהכיר אתכם ואת השירות שלכם. על מנת לייצר הכנסה מהאירוע, הציעו הצעה שיווקית אטרקטיבית במסגרת האירוע, רצוי הצעה שהם לא יוכלו לסרב לה…תשמחו לגלות שגם אנשים אשר הצטרפו לוובינר ולא קנו דבר מכם בפועל ימשיכו להיות אוהדים נאמנים ושגרירים שלכם.

2. תמונה שווה יותר מאלף מילים. ולייקים גם כן.

בואו נודה על האמת, אם אתם מפרסמים תוכן בפייסבוק ולא רואים כל תגובה, לייקים או שיתופים לתוכן אתם כנראה מבזבזים את הזמן שלכם, לא חבל? אתם זקוקים למה שמוכנה engagement מצד המשתמשים על מנת להיחשף בניוזפיד, וזאת הרי כל המטרה. אחת הדרכים הקלות והאפקטיביות ביותר לגרום למעורבות גבוהה יותר של המשתמשים היא לצרף תמונות לפוסטים שלכם. תמונות ערוכות היטב תופסות את העין, לוכדות המבט ויוצרות עניין במבט ראשון הרבה יותר מכל טקסט, טוב ככל שיהיה.

אחת הדרכים הפשוטות לייצר תמונות מושכות ומעוררות עניין והנעה לפעולה הן לחפש תמונות שבהן ניתן לשלב את המסר שלכם. לדוגמא, תמונה של שילוט חוצות בה אתם יכולים להפוך את המסר שלכם לחלק מהתמונה. ישנן תוכנות ושירותים מצוינים שבהם אתם יכולים להיעזר דוגמת Pagemodo ודומיו.

3. תצללו לעומק, אל תנתרו לרוחב…

כאשר מדברים על אסטרטגיית מדיה חברתית ההמלצה היא לגלות התמחות ולא התפזרות. למה הכוונה? התמקדות והתמחות בתחום מאד מסוים ולא התפזרות שטחית על גבי מספר תחומים. בחרו את תחום ההתמחות המיוחד שלכם ומקדו את הפעילות שלכם בו. אל תנסו להפגין מעט ידע בהרבה תחומים או המון ידע בהמון תחומים מהסיבה הפשוטה שלא רק שזה לא אפקטיבי זה גם לא יעיל ומהווה בזבוז זמן אמיתי. הניחו למשתמשים שלכם להבין בדיוק מה תחום ההתמחות שלכם ומקדו את התוכן שלכם באותו תחום. פרסמו כמה שיותר פוסטים, קישורים ותמונות הקשורים לתחום המומחיות שלכם וקבעו את עצמכם בתודעת המשתמשים כמומחים ואוטוריטות בתחומכם.

הפכו את עצמכם נגישים למשתמשים שלכם ותנו להם את האפשרות להתייעץ אתכם בנוגע לתחום המומחיות שלכם. היו נדיבים איתם בכל הקשור לשיתוף מידע, הגיבו והביעו דעה.

אלו הם שלושת הטיפים הראשונים בסדרת המאמרים. אנחנו ממליצים לכם בחום לבחון כיצד אתם מנהלים את אסטרטגיית המדיה החברתית שלכם. בחנו כיצד המשתמשים שלכם תופסים את המותג שלכם דרך החשיפה שלו, האם אתם נתפשים כמומחים בתחומכם והאם המשתמשים שלכם יודעים להגדיר בקלות את תחום העיסוק שלכם. הסתכלו על פוסטים קודמים שלכם, מה הייתה רמת המעורבות של הקוראים? האם השתמשתם בתמונות או בווידאו על מנת ללכוד את תשומת הלב שלהם?

וכמו תמיד, אם יש לכם שאלות אנחנו כאן לשירותכם.

לקריאה נוספת: "אהבתי" בגרסת Google – לקידום אתרך!